Announcement

Collapse
No announcement yet.

Smører du lagrene dine med olje?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Smører du lagrene dine med olje?

    Fant ikke noe klart svar på dette. Men smører dere opp alle lagerne på heliene deres? Skjønner at lagrene i motoren bør få en dråpe nå og da. men gjør dere det på resten av heliet? If so, hvilke olje bruker dere?
    Align T-Rex 500 DFC PRO w/Microbeast
    SAB Goblin 500 w/Brain/Scorpion/SK/HW

  • #2
    Skal du gjøre no med lagrene, må de åpnes og fylles med lagerfett.
    WD40 f.eks forsvinner fort uten å smøre.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Du må som Xillian sier ikke bruke olje i lager, det er å be om trøbbel. Enkelte større lager har "påfyllingsåpning" for fett, og det finnes mye forskjellig som folk har i lagerene. Jeg foretrekker dog å bytte lager når de blir så godt brukt at de begynner å kaste ut fettet og/eller gnisser. Til thrustlager osv så har jeg brukt grafitt grease tidligere, men nå gått over til DryFluid Heli (404 Not Found).
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        Ikke i motor-lagrene heller?
        Kjøpte nettopp Scorpion olje for det bruket, er det bare tull?

        Comment


        • #5
          Nei, i motor-lagrene er det bra å ha i en dråpe olje innimellom. Men i lager som i utgangspunktet er fylt med fett så skal det kun brukes passende fett og ikke olje da olja blir slynget ut og du ender opp med et tørt lager.
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #6
            Supert, da holder jeg meg til og smøre lagerene på motoren
            Align T-Rex 500 DFC PRO w/Microbeast
            SAB Goblin 500 w/Brain/Scorpion/SK/HW

            Comment


            • #7
              De fleste lukkede lagere er ferdig smurt med fett som er beregnet og var lagrets levetid, som noe sier her ikke olje de .
              Du kan rett og slett tynne ut fettet slik at det kommer ut, dette gjelder også lagere i el motorer som er lukket.
              Verdt og merke seg at tettningen på lageret er kun en støvtettning på vanlige kulelagere
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment


              • #8
                Hva med å bruke silikon? Er det et alternativ?

                Comment


                • #9
                  De eneste lagrene du skal smøre er thrust lager og scorpion sine motorlager med dertil egnet olje. Jeg har gått over fra triflow fett til dryfluid og kommer neppe til å bytte tilbake.
                  Propellen skal være på toppen!
                  Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                  Comment


                  • #10
                    En på stripa fortalte meg at Scorpion oljen er ikke noe annet enn syrefri smøreolje. Kan bruke symaskin -olje som er tilsvarende. Kan noen bekrefte/avkrefte?

                    Hvor handler du dryfluid?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ronaldst View Post
                      En på stripa fortalte meg at Scorpion oljen er ikke noe annet enn syrefri smøreolje. Kan bruke symaskin -olje som er tilsvarende. Kan noen bekrefte/avkrefte?

                      Hvor handler du dryfluid?
                      Mulig at den Scorpion-olja er det, men ei flaske holder i så mange år at jeg heller satser på at Scorpion selger det som er best for motorene sine.

                      Dryfluid handler jeg hos FastLad: fast-lad.co.uk
                      Propellen skal være på toppen!
                      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by bjornal View Post
                        Mulig at den Scorpion-olja er det, men ei flaske holder i så mange år at jeg heller satser på at Scorpion selger det som er best for motorene sine.

                        Dryfluid handler jeg hos FastLad: fast-lad.co.uk
                        Handlet min DryFluid rett fra dei i tyskland, kostet 35 kroner ellerno i frakt så ikke rare prisen.
                        Rasmus Fauske
                        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                        Comment

                        Working...
                        X