Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seagull P47 Thunderbolt Snafu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seagull P47 Thunderbolt Snafu

    Fikk endelig tak i denne P47 Thunderbolt razorback i snafu utgaven ifra seagull, synes modellen er flott, men vil gjøre det lille extra med weathering etc. Har også godt over limskjøter inni kroppen da det er minimalt med lim. tenkte å bruke en bensinmotor i denne, har en dle 20 ccm liggende men klart en firtakter hadde vært best. Vil forsterke firewall med alu hjørneliste som skrusfast utvendig. bare for å sikre mot viberasjoner. Er usikker på de retraktene som følger med, kunne tenkt meg elektriske ifra eflite. Legger ved noen bilder

    Click image for larger version

Name:	20151019_085014_resized.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	637425Click image for larger version

Name:	20151019_085111_resized.jpg
Views:	1
Size:	145.6 KB
ID:	637426Click image for larger version

Name:	20151019_085032_resized.jpg
Views:	1
Size:	112.9 KB
ID:	637427Click image for larger version

Name:	20151019_085040_resized.jpg
Views:	1
Size:	121.4 KB
ID:	637428Click image for larger version

Name:	20151019_085051_resized.jpg
Views:	1
Size:	119.3 KB
ID:	637429Click image for larger version

Name:	20151019_085100_resized.jpg
Views:	1
Size:	137.0 KB
ID:	637430Click image for larger version

Name:	20151019_085415_resized.jpg
Views:	1
Size:	160.3 KB
ID:	637431

  • #2
    Fint fly. Tror nå heller jeg ville valgt en 4t glow fremfor en 2t bensiner. Men smak og behag.

    Comment


    • #3
      Har modellen og den flyr fint. Min ble utstyrt med modda elektriske HK retract. Intensjonen er å ha en super enkel warbird som er klar på 2 min vinterstid og kan fly i stort sett all slags vær og da synes jeg to-takts bensin et er eneste rette. Ser ut som ei kværn og bråker som ei kværn men funker knall og OS GT 22 er lettstartet og bare går. Servoer, understell og tenning kjører på ei A123 pakke. Har installert Freewing gyro og den har rimelig god effekt når været er rufsete.
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Liker den der jeg også, det eneste som hindrer meg i å kjøpe den er plass til enda et...
        Ender nok opp med en jeg også tenker jeg, så det blir spennende å se hvordan DLE 20 vil passe inn.
        4T låter best men griser mest, orker ikke mer fuel-motor...

        De retractene er det rette oleo-legger med en mekanisk retract?
        I så fall så hadde jeg droppet den mekanikken, men kanskje brukt leggene på elektriske retracts om det er standard f. eks. 5mm Pin for feste.
        Om du ikke gidder å kjøpe eflite, så har hobbyking noen rimelige som tar opp til 6kg flyvekt som jeg tror kanskje kan passe inn.

        Post i vei! for jeg vurderer som sagt denne selv, liker schema og overflaten på den.

        Lykke til!

        Comment


        • #5
          jeg har en dle 20 ccm men har bestilt meg en Os 15ccm GGT bensin motor, tror nok det blir den sistnevnte. Denne modellen er jo ganske lett og 15 ccm vil nok bli mere en nok power. Retraktene er mekaniske med rette oleo legger. men vil nok gå for elektriske her ja. man skal bruke 2 stk hitec 85 mg som jeg da synes blir for dårlig men det er min mening. Bruker hitec 5 kg hv servoer og life batteri.

          Comment


          • #6
            Ok, har selv en modell i samme størrelse/vekt med 15cc bensin.
            Droppa tenningsanlegget og satt inn overgang med OS G5 plugg, og det funker helt fint!

            OS GGT er vel den gas/glow saken som er laget sånn i utgangspunktet, slipper en del vekt på det

            Comment


            • #7
              ja, gjør det. er jo en liten og fin model som går hel inni bilen. så gleder meg til å få testa denne modellen.
              jeg har en Os 160 fx, kunne man ha brukt OS G5 plugg der og satt i en annen forgasser

              Comment


              • #8
                Tror egentlig ikke det går bra i det lange løp, tror det er komponenter i fuelmotorer som ikke tåler bensin så veldig lenge.
                Men jeg tror det meste av 2-taktere som er bensinmotorer i utgangspunktet funker fint med G5-plugg.

                Comment


                • #9
                  Ikke ødelegg den fine motoren med bensin. Lagrene i den tåler ikke bensin særlig bra over tid. Da er det bedre å kjøre den med bare 10% olje noe den tåler veldig bra så griser den ikke så mye.

                  Comment


                  • #10
                    Er nok enig der Bardp, vill nok ikke konvertere denne synd å ødelegge en så god motor.
                    har fått lakkert ferdig , mangler litt weathering på cowling og cockpitt glass. ble fornøyd med resultatet, her er noen bilder

                    Click image for larger version

Name:	20151020_104228_resized.jpg
Views:	1
Size:	158.2 KB
ID:	612852Click image for larger version

Name:	20151020_104306_resized (1).jpg
Views:	1
Size:	180.1 KB
ID:	612853

                    Comment


                    • #11
                      Ser meget bra ut! har du brukt en airbrush til det? og gjerne hvilke type lakk/maling?
                      Matt klarlakk oppå? eller det trengs vel kanskje ikke på denne her da den vel er relativt matt i utgangspunktet?

                      Har en airbrush med 0,3mm dyse, men har ikke testet den enda.
                      Jeg liker denne mer og mer, ender nok opp en hos meg også...

                      Comment


                      • #12
                        takk for det , ja bruker biltema sin airbrush til 349kr, funker godt, den har 0,3mm dyse. jeg bruker Tamiya sort matt maling som jeg tynner ut ca20%. bruker da tamiya sin egen tynner. kommer til å sprøyte hele flyet med tamiya matt klar lakk til slutt.
                        Synes det er artigt å weathere moddelene, mye jobb men det er det som er artigt. Kan anbefale denne modellen

                        Comment


                        • #13
                          Du har draget på biltemasprøyta ser jeg!( Bruker den sjøl også ) Det ble jo suveren finish på Thunderbolten. Alt blir artigere med paneler og litt nagler pluss arbeide som ikke er kjedelig slik mange tror

                          Comment


                          • #14
                            Takk for det Toelarse, gjør så godt jeg kan er ikke akkurat proff på dette området men må jo prøve . Har mye å lære når det gjelder weathering . Har funnet mye hjelp på youtube og div forum.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jatoamun View Post
                              takk for det , ja bruker biltema sin airbrush til 349kr, funker godt, den har 0,3mm dyse. jeg bruker Tamiya sort matt maling som jeg tynner ut ca20%. bruker da tamiya sin egen tynner. kommer til å sprøyte hele flyet med tamiya matt klar lakk til slutt.
                              Synes det er artigt å weathere moddelene, mye jobb men det er det som er artigt. Kan anbefale denne modellen
                              Takk for info! Det er eksakt samme Airbrush som jeg har, så det var godt å se at den funker fint

                              Comment

                              Working...
                              X