Announcement

Collapse
No announcement yet.

Et lite prosjekt. Mustang P-51

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Et lite prosjekt. Mustang P-51

    Fikk et fly her om dagen, er et balsabygg. Er usikker på alderen på flyet, men forrige eier sa han ikke hadde brukt det på 20år, mulig jeg hørte feil, at han sa 7år.

    Den var en bensiner/glow eller hva det nu kalles, men er rensket for motor og elektronikk.

    Planen min er å bygge denne til elektrisk fly, så trenger tips til ting å gjøre med den.

    Flyet veier nå 1150gr. uten servoer og motor. har et vingespenn på rundt 1350mm.
    -Hvor sterk servo anbefales til rudder og elevon? Og til ailerons? Er plass til servoer som har en maks lengde på 40mm.
    -Hvor stor motor er å anbefale? hullet i fronten er 35mm.

    Skulle lagt ut bilde, men får ikke til.
    For lurer litt på aileron delen, går stag fra senter av vingen og ut til hver aileron. Vanskelig å forklare, men tenkte jeg heller skulle bygge om systemet som er der nå, til en servo til hver aileron isteden for.

    Når jeg har fått klart flyet med alt av elektronikk, tenkte jeg flyet skulle få litt typisk mustang p-51 dekaler, hvor kan jeg kjøpe slikt?

  • #2
    Du kan ta en titt her, fra post 30 har jeg installert outrunnere. F-82 Twin Mustang elektro - (MFN) ModellflyNytt.no
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      Originally posted by bth View Post
      Du kan ta en titt her, fra post 30 har jeg installert outrunnere. F-82 Twin Mustang elektro - (MFN) ModellflyNytt.no
      Tusen takk!

      Comment


      • #4
        Hvordan legger jeg inn bilder uten at dem blir for store? Skulle lagt ut noen bilder

        Comment


        • #5
          Hei!
          Du må resize de med et eller annet verktøy før du laster de opp.
          Det aller raskeste og enkleste er å bruke et verktøy som kan gjøre det "automatisk" med mange bilder i samme slengen.
          For eksempel Fsresizer (Faststone Photo Resizer) er helt sjef, der kan du lagre maler for hvordan bilde/filstørrelser skal være (use advanced options).
          Jeg bruker den portable versjonen som er en single exe-fil som ikke krever noen installasjon, gratis til ikke kommersielt bruk

          Download FastStone Photo Resizer


          Dra inn bilder i et vindu og klikke "play" så resizer den hele bolken med bilder på få sekunder
          Last edited by SmurfAir; 17-11-15, 05:23.

          Comment


          • #6
            du kan vel bruke paint og det er det jeg bruker men sikkert enklere og raskere fsresizer å bruke

            Comment


            • #7
              Originally posted by VdubTor View Post
              Hvordan legger jeg inn bilder uten at dem blir for store? Skulle lagt ut noen bilder
              Hvilken oppløsning tar du bildene i ? Jeg tar de i 10 MP .jpg og laster direkte opp. Ser da ut til at programmet her på forumet resizer de automatisk. Hvis filstørrelsen blir for stor fra kameraet, er vel det enkleste å gå ned på oppløsningen på kameraet for de bildene du skal legge inn på forumet. ( F.eks rundt 3 MP.)
              Bfight 210
              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
              Phoenix RC Club

              Comment


              • #8
                Originally posted by jatoamun View Post
                du kan vel bruke paint og det er det jeg bruker men sikkert enklere og raskere fsresizer å bruke

                Klart man kan, men skal man legge inn flere bilder så er det mye ekstra arbeid, i stedet for å ta en haug med bilder å resize til en satt oppløsning/filstørrelse på få sekunder.
                Bilder på flere megabyte pr. stk. ender opp på et par-tre hundre kilobyte, med grei kvalitet til forumbruk, og det på sekunder.
                Faststone Photo Resizer er gratis og portable versjonen krever ingen installasjon, selv kjører jeg den fra et fil-share over nettverket. På få sekunder så er samtlige bilder ferdig konvertert
                Bare å prøve så får dere se hvor enkelt det er.... innstillingene huskes selv om man ikke installerer programmet

                Comment

                Working...
                X