Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seagull Spitfire Mk9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Spørs hva man skal putte i da. Lurte litt på en OS Pegasus, men den stikke altfor mye ut.
    Balsa

    Comment


    • #17
      Ser bra ut det der nå, er det OS GT 33 du tenker på å sette inn?
      Om du likevel ender på å behøve en kilo ekstra, så vil vel heller ikke en 45cc gi deg noe særlig mer enn halvparten av vektøkningen du trenger i nesa likevel. Men litt mer power og mindre "dødvekt" kanskje om du får plass til begge deler under cowlingen

      En eller annen ensylindret motor du kan sette med sylinderen rett ned blir vel det peneste vil jeg tro...
      Last edited by SmurfAir; 01-11-15, 22:54.

      Comment


      • #18
        Tenkte på en Laser 200V men den er lett. Denne hadde vært grei Seite nicht gefunden – Toni Clark pratical scale GmbH
        Balsa

        Comment


        • #19
          Hehe, ja sistnevnte er jo ca. kiloen mer enn laseren, men så er det en 60cc også da.
          Generelt, fungerer 4T-bensinmotorene greit om de monteres 180 grader/på hodet?

          Comment


          • #20
            Tror ikke det er noe mer problem enn Nitro firetaktere på hodet
            Balsa

            Comment


            • #21
              Bakkanten har slått seg enda flyet har stått i stua

              Click image for larger version

Name:	DSC_0126.jpg
Views:	1
Size:	109.1 KB
ID:	612993
              Balsa

              Comment


              • #22
                Jøss!, det er noe spesielt.....
                Regner med at du har skåret av coveringen på bakkanten der? det ser litt sånn ut på bildet, men den har kanskje bare sprukket?
                Det jeg ser for meg er at dette har vært transportert eller lagret i relativt høy luftfuktighet (før det kom i dine hender).
                Når det har stått å tørket i stua, så har det antagelig tørket mest på "innsiden" av bakkanten som ikke er mot coveringen, så bøyer det seg den veien det har gjort - kanskje
                Last edited by SmurfAir; 13-11-15, 21:28.

                Comment


                • #23
                  Ikke godt å si. Det er fullt av skrukker i kledningen oppå vingen, men har fått fikset det nå
                  Balsa

                  Comment


                  • #24
                    Nærmer seg prøveflyging. Må ha i 200g bly til og da ender vekta på 7500g og det er lite på en modell av denne størrelsen.
                    Click image for larger version

Name:	DSC_0134.jpg
Views:	1
Size:	159.1 KB
ID:	613073Click image for larger version

Name:	DSC_0136.jpg
Views:	1
Size:	153.9 KB
ID:	613074Click image for larger version

Name:	DSC_0137.jpg
Views:	1
Size:	150.9 KB
ID:	613075
                    Balsa

                    Comment


                    • #25
                      Synes ikke 200g i nesa var så mye. Lang kropp på alle Spitter. Regner med at du fikk lagt tingene i press og manøvrert dem tilbake til ønsket fasong. Dritt når treverket slår seg...Ikke er den tung heller så denne flyr sikkert godt også i lav hastighet slik en Spitfire skal fly. Gjør seg godt på rc modeller det etter min smak hvis selve flygingen teller mest og det gjør det for meg i hvert fall.

                      Comment


                      • #26
                        Det blir 200g i tillegg til de 500 fra før
                        Balsa

                        Comment


                        • #27
                          Da har den vært i lufta. Droppa cowling men kompenserte med 200g bly. Tok av snor rett, men virket veldig sluggish som det kalles i forhold til jeg er vant til. Landing med full flaps var helt nydelig, men fikk ikke flairet ut. Tok ut 200g og da gikk det an å strekke den i en nydelig 3 punkt.
                          Click image for larger version

Name:	144854263157628083683.jpg
Views:	1
Size:	332.8 KB
ID:	613207

                          - - - Updated - - -
                          Last edited by Wulf; 26-11-15, 16:07.
                          Balsa

                          Comment


                          • #28
                            Gratulerer!
                            Så da er du nede igjen på 500gr. ekstra i nesa pr. nå? eller 700 gram?

                            Er det bildeproblemet tilbake igjen? Det skjedde vel i vinter eller fjor høst også mener jeg...

                            Comment


                            • #29
                              Tror det er tlf. Når jeg setter på cowling må jeg fjerne 200 til. Hadde 200 ekstra for å veie opp for den
                              Balsa

                              Comment


                              • #30
                                Da traff du til slutt med tyngdepunket. Tror de lange kroppene blir spesiellt følsomme for dette. Min erfaring i hvert fall. Grattis med vellykket maiden. Aldri noe garantier med slike aktiviteter

                                Comment

                                Working...
                                X