Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funcub XL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funcub XL

    Hei
    Er det noen som har testet funcub XL og kan si litt om den ?


  • #2
    Hvis den er halvparten så bra som Funcub, så er det garantert noe å ha.
    Ser jo ut til at de har tatt med det gode fra den gamle, og fiksa på det dårlige.

    Vil ha
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Foreløpig er det vel bare testpilotene til MPX som har testet den, for den er vel ikke tilgjengelig på markedet ennå. Selv synes jeg de burde kanskje lagd den enda litt større, Carbon Cub'en til E-Flite er jo 2 meter, men har vel omtrent samme oppsett, og ser ut til å koste det samme, om ikke mindre.

      Comment


      • #4
        Lurer på hvilken pris de kommer til og sette på denne,
        Min Hjemmeside..

        http://sveininge.iflogg.com

        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

        Comment


        • #5
          Alt fra MPX er jo dyrt ... Men samtidig så er det jo veldig bra også
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Originally posted by xilian View Post
            Alt fra MPX er jo dyrt ... Men samtidig så er det jo veldig bra også
            Sant det! Men du skal ikke dra lenger enn over svenskegrensa før det er 2/3 av prisen sammeliknet med her...
            Eksempelvis Funcub Kit http://elefun.no/p/prod.aspx?v=17416 til 1425,- eller 404 - Allt inom radiostyrt - Autopartner.se til 995,-
            Eller Easyglider Pro RR Multiplex EasyGlider Pro RR Electric Børsteløs 2395,- 404 - Allt inom radiostyrt - Autopartner.se til 1849,-

            Så det er litt hvordan man priser det her på berget også, ikke bare prisen fra produsent....
            Skal man likevel ta seg en tur over grensa, så er det noen kroner spart

            Comment


            • #7
              Regner med at denne må prøves. Jeg har tilgode å prøve en MPX modell i nyere tid som flyr dårlig...

              Jeg kjøpte en E-Flite Carbon Z Cub i håp om at den kunne være en god erstatning for min godt brukte FunCub. Det var den IKKE! Carbon Cub`en er tung, flasser maling og har tvilsom elektronikk (brant regulator og 2 servoer på 3 turen). Etter å ha byttet div elektronikk flyr den ok, men må flys mer som en skalamodell enn en moromodell som kan tas opp uansett vær og humør. Kvaliteten på isoporen og delene forøvrig er i to ulike ligaer hvis man sammenligner E-Flite og MPX.
              Jeg håper MPX har klart å holde på de gode allround-egenskapene i den nye XL`en som man har i den originale FunCub`en...
              * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

              Comment


              • #8
                Legg merke til at settene du linker til hos AP er ute av lager. Jeg tørr vedde ganske mye på at når de kommer på lager igjen, så er prisen noe helt annet. Ser man på andre merker, feks FMS/Rochobby, så er prisene omtrent de samme. Det er heller ikke så lenge siden FunCuben kostet minst 200 mindre hos Elefun, men prisene spretter jo opp hver gang noe kommer på lager. Hos Autopartner er forøvrig XL Cuben priset 50 kr mer enn Rockstar kitet, mens RR ligger et par hundre over, så i Norge vil det vel si ca 2000 for kitet, og 4000 for RR versjonen.
                Last edited by Kyrre; 13-11-15, 12:01.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Kyrre View Post
                  Legg merke til at settene du linker til hos AP er ute av lager. Jeg tørr vedde ganske mye på at når de kommer på lager igjen, så er prisen noe helt annet. Ser man på andre merker, feks FMS/Rochobby, så er prisene omtrent de samme. Det er heller ikke så lenge siden FunCuben kostet minst 200 mindre hos Elefun, men prisene spretter jo opp hver gang noe kommer på lager. Hos Autopartner er forøvrig XL Cuben priset 50 kr mer enn Rockstar kitet, mens RR ligger et par hundre over, så i Norge vil det vel si ca 2000 for kitet, og 4000 for RR versjonen.
                  Mulig det at det kan gå opp etter hvert, men MPX ligger generelt (seff med unntak) lavere i Sverige pr. nå likevel.
                  Her er det 6 stk. på lager og koster 989,- RCFlight - Multiplex FunCub (Kit)

                  Comment


                  • #10
                    Den vil koste €189.90 i Tyskland:

                    404

                    og €124,99 for MULTIPLEX ANTRIEBSSATZ FUNCUB XL OHNE AKKU som vel betyr motorsett uten batteri. Vet ikke om servoer er med.

                    MULTIPLEX ANTRIEBSSATZ FUNCUB XL OHNE AKKU


                    Og jaggu er svenskene med, for Skr1799

                    Multiplex FunCub XL Kit 214331 - Autopartner.se - Sverige - Europe
                    Last edited by telecaster; 13-11-15, 19:21.



                    Comment


                    • #11
                      Den selges enten klar for mottaker og batteri, eller helt uten elektronik. Som nevnt så er prisene hos AP omtrent som på Rockstar dobbeltdekkeren, så får vi se om den blir priset likt her på berget. Selv så er jeg mer enn fornøyd nok med Mentor'en på 4S oppsett, men jeg så det nevnt på rcg at den er er "tatt av dage", så da skal vel FC XL ta den plassen.

                      Comment


                      • #12
                        Stiv pris, 1800 for litt isopor og klistremerker..... Og motorsettene er som regel ganske dyre ift ebay etc.

                        Men bra på kvalitet.

                        Comment


                        • #13
                          Multiplex har alltid vært dyrt, men de lager enkelt og greit de beste skum/foamie modellene på markedet. Og jeg tror nok den blir enda dyrere enn 1800 i Norge. Av alle ting så er de nyere RR versjonene mer fornuftig priset enn feks den originale Funcub'en, men det rimeligste er jo fortsatt å kjøpe kit og putte inn egen elektronikk.

                          Comment

                          Working...
                          X