Announcement

Collapse
No announcement yet.

Green Zinc Chromate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Green Zinc Chromate

    Noen som har en farge code til grønn zinc chromate som ble brukt i hjulbrønner og div innvendig på P51?

    Geir

  • #2
    Fs34151....

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kyrre View Post
      Fs34151....
      Vet du hvilket farvesystem FS34151 tilhører?

      Geir

      Comment


      • #4
        FS står for Federal Standard og det er såvidt jeg har skjønt systemet amerikanerne bruker. Men hva skal du egentlig med farvekode? Denne fargen selges jo rett og slett som "US interior green". Det er egentlig ikke en egen farge, den er egentlig vanlig gul zinc chromate iblandet en dæsj med sort, som ble gjort på flyfabrikken. Da jeg drev med plastbyggesett pleide jeg å gjøre nettopp det, blandet Tamiya zinc chromate (tror de kalte den pale yellow) med litt sort og det ble grønt som bare det.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kyrre View Post
          FS står for Federal Standard og det er såvidt jeg har skjønt systemet amerikanerne bruker. Men hva skal du egentlig med farvekode? Denne fargen selges jo rett og slett som "US interior green". Det er egentlig ikke en egen farge, den er egentlig vanlig gul zinc chromate iblandet en dæsj med sort, som ble gjort på flyfabrikken. Da jeg drev med plastbyggesett pleide jeg å gjøre nettopp det, blandet Tamiya zinc chromate (tror de kalte den pale yellow) med litt sort og det ble grønt som bare det.
          Takk for info

          Jeg ønsker å kunne mixe fargen i de lakksystem jeg bruker og er vant med! forsøkte å slå inn fs34151 i mitt system men ingenting kom opp.Federal standard er ikke i europeiske fargesystemer og det finnes ikke noen overgangstabell til for eksempel fleet,ncs eller ral!

          Geir
          Last edited by Salte; 13-11-15, 09:17.

          Comment


          • #6
            Fant en converter ... du kan jo vurdere det i alle fall.

            RAL -> 100 40 20
            Pantone -> 7762C
            Pantone -> 2308U
            NCS -> S 6020-G70Y


            e-paint.co.uk error
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Originally posted by xilian View Post
              Fant en converter ... du kan jo vurdere det i alle fall.

              RAL -> 100 40 20
              Pantone -> 7762C
              Pantone -> 2308U
              NCS -> S 6020-G70Y


              e-paint.co.uk error
              Den var genial! Takker

              Geir

              Comment


              • #8
                Ikke skyt meg om det kommer ut gusjerosa altså!
                Men jeg fant sykt mye på FS-nummeret, så litt googling så finner du garantert
                100% riktig RAL eller NCS. Men på min NCS-vifte så det veldig riktig ut i alle fall.
                Last edited by xilian; 13-11-15, 12:00.
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by xilian View Post
                  Ikke skyt meg om det kommer ut gusjerosa altså!
                  Men jeg fant sykt mye på FS-nummeret, så litt googling så finner du garantert
                  100% riktig RAL eller NCS. Men på min NCS-vifte så det veldig riktig ut i alle fall.
                  He he... går nok bra det

                  Nå lager jeg ett par fargeprøver så finner jeg nok noe som passer!

                  Geir

                  Comment


                  • #10
                    Interessant om Zinc Chromate
                    http://www.ipmsstockholm.org/magazin...colours_us.htm

                    Comment


                    • #11
                      Det sies at å se på maling tørke skal være kjedelig, men det er jaggu interessant å lese om. Takk for linken.

                      Comment

                      Working...
                      X