Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggebord - Løsninger, ideer og innspill

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Smart det. Men hvor store byggebord flater bør man ha i dybde feks. Ser pulter er ca 70 cm, Ikea har 63,5cm benkeplater.
    Jeg lurte på 90x230 feks?
    Funderer på hjørneskap fra ikea som understell for å legge materialer og ev esker under i full lengde?
    Produkter
    Mulig det blir et heve senkebord her
    Mvh Andreas
    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
    PCM.at mye glede i litt carbon
    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

    Comment


    • #17
      Har en bordplate på 90x180cm som jeg tenkte å bruke. Men hadde vært genialt å ha skuffer under denne. Feks 60cm dybde på en side og 30cm på den andre hvor skuffene er rundt 110cm slik at man får plass til hele lengder med balsa og furu
      Lars Norberg

      Comment


      • #18
        Tegning skuffer Kontormøbler & Kontorinnredning er en mulighet kansje. Kan legge grom tegningene der også, pluss depronplater, balsa og kryssfiner flak osv.
        Mvh Andreas
        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
        PCM.at mye glede i litt carbon
        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

        Comment


        • #19
          Originally posted by Sundtair View Post
          Tegning skuffer Kontormøbler & Kontorinnredning er en mulighet kansje. Kan legge grom tegningene der også, pluss depronplater, balsa og kryssfiner flak osv.
          Tegningsskap må være perfekt, da må jeg få tak i dette Ingen som har slikt stående på jobben som de vil bli kvitt?
          Lars Norberg

          Comment


          • #20
            Usjda

            Comment


            • #21
              Lurer på lysbehovet også. Søkte litt på net, så med et rom på 15,7 kvm virker det som om 2 stk 2x28w lysrør i taket er rimelig bra. Så ingen ledlysrør på jula, nå men de hadde flere typer lysrørholdere. Så spørsmålet er hva som er lurt å kjøpe. Alderen er økende og i en fremtid der lysmengde er viktig hva skal jeg kjøpe. Tenker meg en stikkontakt i taket samt 2 lyskilder for "allmennlys". Kjekt med lys over et flyttbartbord samt stikk. Så nå la jeg også et søk på finn etter tegningskuffer. Genialt med denne trådstarten Lars.
              Mvh Andreas
              Stevensaero, glede i noen balsaflak.
              PCM.at mye glede i litt carbon
              Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

              Comment


              • #22
                Originally posted by Sundtair View Post
                Lurer på lysbehovet også. Søkte litt på net, så med et rom på 15,7 kvm virker det som om 2 stk 2x28w lysrør i taket er rimelig bra. Så ingen ledlysrør på jula, nå men de hadde flere typer lysrørholdere. Så spørsmålet er hva som er lurt å kjøpe. Alderen er økende og i en fremtid der lysmengde er viktig hva skal jeg kjøpe. Tenker meg en stikkontakt i taket samt 2 lyskilder for "allmennlys". Kjekt med lys over et flyttbartbord samt stikk. Så nå la jeg også et søk på finn etter tegningskuffer. Genialt med denne trådstarten Lars.
                Uthuset mitt er på snaue 25m2, her har jeg 6 lamper med doble 28W T5rør, skulle ikke hatt noe mindre en det. Har noen litt større armaturer med T5 rør du kan du få billig om du er i området
                Lars Norberg

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Viggkri2 View Post
                  Se der ja, litt langt unna. Men autosøk er også lagt inn hos meg også
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #24
                    Frakt på et A0 arkitektskap/skuff blir raskt 1500-2000kr pga størrelsen. Et nytt koster fort 5000kr(1000kr pr skuff)
                    Fant 120cm brede skuffer som man kunne kjøpe. ca 1000kr snakket de om for en 120cm skuff http://www.kvik.no/p/produktgrupper/skuffer-c-117
                    Hvilken høyde bør man ha på et byggebord. Vurderer nå å lage et og kjøpe skuffer fra kvik.
                    Mvh Andreas
                    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                    PCM.at mye glede i litt carbon
                    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Sundtair View Post
                      Frakt på et A0 arkitektskap/skuff blir raskt 1500-2000kr pga størrelsen. Et nytt koster fort 5000kr(1000kr pr skuff)
                      Fant 120cm brede skuffer som man kunne kjøpe. ca 1000kr snakket de om for en 120cm skuff http://www.kvik.no/p/produktgrupper/skuffer-c-117
                      Hvilken høyde bør man ha på et byggebord. Vurderer nå å lage et og kjøpe skuffer fra kvik.
                      Vet at EPOK også har kjøkken med 120cm skuffer, fant også dette på AJ produkter:

                      Tegningsskap med arkitektskuffer
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #26
                        Jeg har laget meg en krybbe av en Black & Decker arbeidsbenk. Den er justerbar i bredden. Jeg bygde den
                        for å bruke den til en 100cc Ultimate , men den skrus
                        enkelt ut og inn med sveiv. Det er 10-15 cm å justere på
                        så den passer til 50-150 cc modeller.

                        Click image for larger version

Name:	DSC_0142.jpg
Views:	1
Size:	143.1 KB
ID:	613512

                        Click image for larger version

Name:	DSC_0144.jpg
Views:	1
Size:	183.7 KB
ID:	613513

                        Jeg klarer ikke å snu det første bildet riktig vei, men dere skjønner sikkert hvordan
                        krybben er oppbygd.
                        Last edited by Godseieren; 29-12-15, 20:25.
                        Mvh
                        Gunnar Børseth

                        I might not be very good, but I'm fun to watch.

                        Comment


                        • #27
                          Genial arbeidsbukk som det er lett å lage krybber til. Bruker både hjemme og har med i bilen.
                          404 - biltema.se
                          Karl Hans Glommen.
                          Mjøsa Modellflyklubb

                          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Karl H. View Post
                            Genial arbeidsbukk som det er lett å lage krybber til. Bruker både hjemme og har med i bilen.
                            404 - biltema.se
                            Den var ikke dum, og ikke dyr heller!
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #29
                              Da starter jeg endelig på mitt byggebord. Jeg har to gamle furubord med bordplate på 90*180c, som blir underdel og overdel. Mulig jeg må lage den ene platen noe større. Planen er å ha 3x60cm kjøkkenmoduler i bredden som plasseres på den ene bordplaten. her skal det monteres 8 stk. hjul med låsing slik at bordet kan flyttes rundt.

                              Første omgang må jeg skaffe noen Ikea kjøkkenmoduler av den gamle typen (Faktum) da denne er 70cm høy som passer veldig bra. På den ene siden må jeg bygge om veggstamme slik at jeg kan bygge skuffer som blir 120cm brede til balsa og materialer, overskap pga dybde på ca 40cm i stedet for 60cm.

                              Ønsker tips om på noen som selger løse fronter som er 120cm brede og har en høyde på ca. 10cm
                              Lars Norberg

                              Comment


                              • #30
                                Kan vel bruke mdf plater og lage frontene ut av, jeg betalte 180kr for ei plate på 120x2440 12mm
                                Min Hjemmeside..

                                http://sveininge.iflogg.com

                                Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                                Comment

                                Working...
                                X