Announcement

Collapse
No announcement yet.

motor oppsett til el seiler 3.5m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • motor oppsett til el seiler 3.5m

    Hei har en el glass/Carbon seiler på 3.5m som jeg trenger motor oppsett til har null peiling på slikt og lurer på om noen kan hjelpe meg og finne et greit oppsett til en vettug pris? Max diameter på motor 38/39mm skal flyes på 3S batterier 25c 4000mah fly vekt ca 3kg flyet er ikke noen hottliner
    mvh Stin
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

  • #3
    Her er en egen serie motorer for glidere. mens her er et annet alternativ på en motor jeg vet er av god kvalitet.

    Comment


    • #4
      jeg ville gått for den her Esprit Tech/Model 1.321.428.3066 står 4 s på den tabellen der ,men mvvs oppgir 3s å da ville jeg bruka 16X10 aeronaut propell. kan bruke vilke som helst 60 amp regulator. har dene motoren selv i 2 3.2m seillere å fungerer helt topp. bruker 4s og 15x10. men har og brukka 3s på dem.. veldig reit med dem type motorer pga ledninger går ut helt bak. som er somregel fordel i en trang nese.

      om du ikke velger den type motor ,så velg en med ca lik kv. så du kan bruke ca den str på propell. ser noen av linkene har noe høy kv, så da trenger du jo mindre propell noe jeg ikke ville gått for på en å stor seiler.
      Last edited by laker47; 25-11-15, 11:30.

      Comment


      • #5
        Flere bruker denne til 40$ med 14X8 på 3S, det bør da være stor nok propell, min 3M Gliderman (Bird of time klone) klatrer helt supert med 12X6 (helt annet oppsett).

        Comment


        • #6
          ja beklager så ikke den 840 kv motoren i farta. den gjør nok jobben veldig bra på 3s

          Comment


          • #7
            Kjempe flott, takk for svar, jeg bor rett ved elefun er det noen av di motorene di har som kan brukes?? Er så greit og gå henn til di og få det jeg trenger
            Mega Motor Elektromotorer
            Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
            På vei inn i Hangaren.
            Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

            Comment


            • #8
              Den Scorpion S-3032 Motoren hvilken propell størrelse ville du ha brukt på den på 3S??
              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
              På vei inn i Hangaren.
              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

              Comment


              • #9
                Litt vanskelig å si siden jeg brukte den på 4S, men ifg tabellen til Scorpion så vil en 14X7 APC gi 56 A, eller 588 watt ved 10,5 volt. Nå vet jeg ikke helt hvordan det skal overføres til foldepropeller, men jeg har en annen motor med omtrent samme KV (850) i en annen glider, og med en 13X7 Graupner foldepropell så ligger den rett under 50A på 3S, så jeg tipper en 14'' er veien å gå.

                Comment


                • #10
                  Originally posted by Kyrre View Post
                  Her er en egen serie motorer for glidere. mens her er et annet alternativ på en motor jeg vet er av god kvalitet.
                  Det der var smart. Outrunner in a can kaller de det...
                  "
                  Turnigy GliderDrive Competition Series motors are top quality outrunners designed specifically for use in today's high performance glider models. These motors are effectively an "outrunner in a can" meaning that the outside of the motor does not spin. This gives you the mounting advantages of an inrunner by not having to worry about clearance for the outside of the motor can to spin. They also feature a tapered front end allowing them to fit into the slim nose of most gliders/hotliners with ease.


                  "
                  MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
                  MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

                  Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
                  Bi-Fly 25: turl.no/13pd
                  Quickie: turl.no/13pe
                  Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

                  Comment

                  Working...
                  X