Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turnigy micro hexacopter flip over

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by flarssen View Post
    Her er en video fra når min flippa ut, ref grafen over.

    Får ikke sett video, da den står som "privat".
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #17
      Bare for å ha nevnt det, jeg bygde nettopp en quad som fløy pent en stund, for så å flippe uten forvarsel. Fant til slutt ut at det rett og slett var dårlig kontakt på en av motorene.

      Comment


      • #18
        Originally posted by flarssen View Post
        Her er en video fra når min flippa ut, ref grafen over.


        Ja dette var jo en kjent sekvens hehe. Har ikke fått testet ubec ennå, har småbarn i helgen, men skal som sagt prøve det.

        Og til dere andre, nei tror ikke det er propellene, hadde 3-blads med prop adapter, men propellene brakk i høy takt, så jeg byttet nå til noen 2-blads som jeg også har, (samme som flarssen i videoen) for å spare 3-bladene til villbassen forhåpentligvis temmes til slutt, og det virker som de går greit.

        Virker ikke som det skal være noe galt med motoren heller. Testet de en del før jeg satt de på hexaen.
        Last edited by onkel grusom; 06-12-15, 00:27.

        Comment


        • #19
          hadde samme problem med en Naza-M, det viste seg at en esc hadde dårlig lodding fra fabrikken.

          Comment


          • #20
            Har nå testet med ubec men fortsatt samme problem. Kommer nok til å vente til jeg får det nye kortet med å prøve igjen. Hvis det viser seg at det fortsatt er samme problem, er det en lur måte å teste motorer/esc uten å bytte ut og prøve del for del? Tidskrevende og mye lodding av og på.

            Comment


            • #21
              Har du testet batterispenningen under belastning? Hvis ikke, reim ramma fast og mål spenningen inn på BEC mens motorene går.
              Fred Larssen

              Comment


              • #22
                Originally posted by flarssen View Post
                Har du testet batterispenningen under belastning? Hvis ikke, reim ramma fast og mål spenningen inn på BEC mens motorene går.
                Nei har ikke det, akkurat hvor skal jeg måle? Ja vet det er dumt spørsmål, men er absolutt ingen elektro-geni. Men det er jo dette jeg lærer av. Takker for at du er behjelpelig. Må jo også si at de 2 motorfestene som jeg limte, knakk igjen, så jeg venter på ny ramme. Men uansett, det er greit å vite hvor jeg best måler spenningen på BEC.

                Spør også om et "off topic" spørsmål her hvis du eller noen har en ide: har kjøpt noen strobelys fra flytron

                Alle 4 blinker i samme "takt"


                (Det er ikke min quad på videoen, bare et eksempel jeg fant) Er det noen måte å få de til å blinke tilfeldig/forsinkelse? Har sett noen eksempler på at det finnes.

                Last edited by onkel grusom; 11-12-15, 01:23.

                Comment


                • #23
                  Du måler bare mellom to steder (+ og -) på printbanene på undersiden der ESC, BEC og batteriledningen er loddet på.

                  De strobelysene vil nok blinke likt men kanskje komme i utakt etterhvert p.g.a. små forskjeller i blinkefrekvensen. Tror signalet fra mottageren kun slår de av og på, uten mulighet for å variere blinkefrekvensen. Bruker du flere kanaler, kan de startes på forskjellige tidspunkter, og dermed blinke i utakt. Ville vært litt forsiktig med å ha fire slike koblet til en mottager og blinke i takt. Hver drar 1A i en kort periode, så det betyr 4A strømpulser, som igjen kan gi korte dip i spenningen til mottageren.
                  Fred Larssen

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by flarssen View Post
                    Du måler bare mellom to steder (+ og -) på printbanene på undersiden der ESC, BEC og batteriledningen er loddet på.

                    De strobelysene vil nok blinke likt men kanskje komme i utakt etterhvert p.g.a. små forskjeller i blinkefrekvensen. Tror signalet fra mottageren kun slår de av og på, uten mulighet for å variere blinkefrekvensen. Bruker du flere kanaler, kan de startes på forskjellige tidspunkter, og dermed blinke i utakt. Ville vært litt forsiktig med å ha fire slike koblet til en mottager og blinke i takt. Hver drar 1A i en kort periode, så det betyr 4A strømpulser, som igjen kan gi korte dip i spenningen til mottageren.
                    Ok da skal jeg nok finne hvor jeg skal måle spenningen når jeg får byttet ramme. Kommer tilbake når jeg har en oppdatering.

                    Ja tenkte litt på å slå de på fra forskjellige kanaler men blir betenkelig når du nevner 4A strømpulser. Finner vel en løsning på det.
                    Takk så lenge.

                    Comment


                    • #25
                      Ja da har jeg endelig fått byttet kk 2.0 kortet med et nytt kk 2.1 kort, og det funker nå som bare det. Da var det nok kortet som tullet. Når det gjelder å putte strobene i forskjellige kanaler på mottakeren så funker det, men uansett om jeg slår de på på forskjellig tidspunkt så blinker de likt. Hvorfor vet jeg ikke... men men.

                      Comment


                      • #26
                        Timerne starter da sikkert med en gang de får spenning. Signalet bestemmer bare om LED'ene skal blinke eller ikke. I såfall vil de blinke ulikt dersom du kobler den ene til mottageren etter at mottageren ar slått på. Dog ikke noen god løsning på problemet.
                        Fred Larssen

                        Comment


                        • #27
                          Hvis du plugger de inn etter at motageren er slått på, og du da får en ønsket effekt, er det nok noe slikt du trenger:Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                          Last edited by bth; 14-01-16, 14:09.
                          Bfight 210
                          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                          Phoenix RC Club

                          Comment


                          • #28
                            Takker for tips igjen gutter. Skal prøve ut tipsene. Ser det også har kommet ny versjon av de strobene jeg skriver om, med forskjellige blinks. Mulig det også er en enkel løsning på problemet hehe.

                            404 Not Found

                            Comment

                            Working...
                            X