Announcement

Collapse
No announcement yet.

STM SeaWind fra ELEFUN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja det er et godt spørsmål. Jeg tenker sån at siden de har lagt med en sån sugeflaske så tåler elektronikken, de ikke har gjort vanntett, litt vann uten å ta noe skade av det. Så lenge en holder seg til ferskvann tror jeg ikke det er noe problem uansett. Men har ikke testet den ennå. Altfor høy vannstand her sørpå om dagen.
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #17
      Du får silikon som er fri for eddik, saltvann tærer definitivt på det meste.
      Mvh Andreas
      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
      PCM.at mye glede i litt carbon
      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

      Comment


      • #18
        Originally posted by flypilot View Post
        Ja det er et godt spørsmål. Jeg tenker sån at siden de har lagt med en sån sugeflaske så tåler elektronikken, de ikke har gjort vanntett, litt vann uten å ta noe skade av det. Så lenge en holder seg til ferskvann tror jeg ikke det er noe problem uansett. Men har ikke testet den ennå. Altfor høy vannstand her sørpå om dagen.
        Ja, første gang jeg har fått med "øsekar" hehe, om jeg ikke husker feil så det ut som den speedregulatoren til rectractsene var pakket inn i noe krympeplast. Har ikke fått sett så nøye på det, har ikke satt inn mottager og satt den opp enda.
        Ser de har brukt noe fleksibel hvit guffe både her og der, kjennes egentlig ut som Silikon.

        Det er først og fremst de lukene over servoer etc. som er limt igjen med den tettemassen som jeg er litt usikker på om de har brukt nok, så det faktisk er tett. Litt ekstra her og der så bør ikke det utgjøre noe særlig i vekt.
        Flyvekt på 1600 gram, VSP på 146cm og Wingloading på i underkant av 58 gram/dm2, bør vel tilsi at dette flyr greit vil jeg tro.

        Skal ikke fly dette på sjøen, blir nok snøføre og innsjøer.

        Comment


        • #19
          Maiden ble gjort i dag, kult fly som fikk endel oppmerksomhet på stripa...

          - Håvard Glad Andreassen
          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

          Comment


          • #20
            Ser lovende ut det der, har ikke fått prøvd min enda for jeg venter på at mottakeren kommer i posten.
            Flytter aldri over, lar de stå fast i modellene så jeg fløy noe annet i går.

            Var CG og utslag satt sånn ca. som i manualen og det funket greit?
            Ser på en av landingene at flaps var nede, brukte du noe flaps under takeoff noen gang?

            En annen ting, ser at min motor har en tydelig venstretrekk når jeg ser den ovenfra... hele motorbukken og siderorsfinnen har det.
            Mot normalt, men på en annen side så vil jo hele finnen kompensere den rette veien.
            Det virker merkelig, er din sånn også om du står over modellen så syntes det tydelig på min.
            Nå sitter jo ikke motoren i snuta, så det er mulig det ikke får den samme torque effekten?
            Last edited by SmurfAir; 13-12-15, 11:30.

            Comment


            • #21
              Vel flyet er ganske "stutt" og har en høyt plassert motor så en kan ikke si den flyr som en strek men alt er kontrollerbart. Anbefaler om du har mulighet til å legge inn litt opp høyderor-throttle mix i radioen. Utslagene som er oppgitt syntes jeg var litt heftige og syntes den ble veldig følsom både i pitch og roll. Kanskje legge inn litt expo for å tune det ned litt rundt midten.
              Motoren står til venstre på min og. CG ble bra med 3s2200 pakke helt frem.

              Brukte flaps under tkeoff og landing d det var ganske høyt grass og mye humpler i stripa. Ser ikke for meg at man trenger dete ved flyging på vann, kanskje i takeoff..
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #22
                Takker! Da er det ikke bare min som er slik, da er den støpt sånn tydeligvis.
                Tolker det som at den presser snuta litt ned da du throttler opp litt, så derfor mixe inn litt høyderor?
                Greit med litt tips i forkant, så slipper jeg å stå og skru på radioen på stripa
                Hjulene er små, men det så jo ut til å funke greit på frossen/rimete stripe.

                Expo bruker jeg alltid i større eller mindre grad (3D/Warbirds), og setter opp dual rates også.
                Har flere 3s2200mah pakker liggende så det passer bra!
                Last edited by SmurfAir; 13-12-15, 12:51.

                Comment


                • #23
                  Hadde det vært mulig og få en liten snutt av hvordan retracsen virker?
                  jeg tenker, virker det solid?, og skulle vært artig og se det virke på film.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by arvid View Post
                    Hadde det vært mulig og få en liten snutt av hvordan retracsen virker?
                    jeg tenker, virker det solid?, og skulle vært artig og se det virke på film.
                    Litt for travelt til det nå rett før jul, men hovedhjul/legger virker ganske robust egentlig, og det er god fjæring i det.
                    Er litt mer i tvil om nesehjulet, det virker litt mer skjørt egentlig. Men lander man ikke for hardt så går det sikkert greit.
                    Roret bak i halen kommer ut når hjulene går inn... satt det opp ferdig på radioen i går.
                    Skal teste det på stripa når (om) det kommer snø i vinter.... hvis ikke får det bli med hjula ute, for opp skal det før jeg tar dette på vann til sommeren.
                    Tettet receiveren med gladpack og litt el-tape, og har den bak/mellom bakerste setene.
                    Legger med et par bilder av hovedleggen og fjæringen til det.

                    Click image for larger version

Name:	Understell.jpg
Views:	1
Size:	37.7 KB
ID:	613479Click image for larger version

Name:	Vingefeste_Kropp.jpg
Views:	1
Size:	54.3 KB
ID:	613480
                    Last edited by SmurfAir; 29-12-15, 17:28.

                    Comment


                    • #25
                      Takk for infoen

                      Comment


                      • #26
                        Må kan man få denne på januar salg for 1591,- hos Elefun.no
                        STM Seawind Brushless PNP
                        ---------------------------------------------------------------
                        Spectrum DX6i
                        Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
                        Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

                        Comment


                        • #27
                          Mastercard'et lå og dura så heftig i lommeboka at jeg måtte ta grep, har bestillt ein slik ein.
                          Hvilken propell bruker dere?
                          Står 11x8 i manualen, er det ideelt?



                          Comment


                          • #28
                            Funker fint med den propellen som følger med. Er noen som har satt på triblades med stort hell men husker ikke str
                            - Håvard Glad Andreassen
                            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by telecaster View Post
                              Mastercard'et lå og dura så heftig i lommeboka at jeg måtte ta grep, har bestillt ein slik ein.
                              Hvilken propell bruker dere?
                              Står 11x8 i manualen, er det ideelt?
                              Grattis! Er vel ca. 400 kr off, så greit å benytte seg av den muligheten.
                              Pga. snøvær, vind og for kalde helger i det siste så har jeg ikke fått testet den enda.
                              Snøføre er i hvert fall i orden Ikke usannsynlig at det er noe å hente på å skifte til en propell av bedre kvalitet.
                              Gleder meg til å teste den, men i følge yr blir det -12 til -14 til kommende helg også dessverre

                              Comment

                              Working...
                              X