Announcement

Collapse
No announcement yet.

Propellmutter på el motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Propellmutter på el motor

    Jeg har en D-power AL80 - 02 el motor med single propnut. Hvordan er beste måten å dra denne til på? Jeg føler at jeg ikke får skikkelig hold. Hvor hardt bør det egentlig skrus til? Jeg bruker 19mm fastnøkkel.
    Last edited by Imelap; 06-12-15, 16:34.

  • #2
    Jeg bruker alltid skiftenøkkel på slike muttere, og fastnøkkel er vel enda bedre. Og jeg har aldri hatt problem med å dra til nok, annet enn noen tilfeller hvor navet på propellen er for lavt, men da er det bare å legge en skive bak. Du har ikke glemt fordelerplaten som skal mellom mutteren og propellen?

    Comment


    • #3
      Jeg har den sirkulære platen med riller i, så kommer propellen, en skive og så mutteren. Det er den store sirkulære platen + propellen jeg prøver å holde mot når jeg drar til.
      Last edited by Imelap; 06-12-15, 18:41.

      Comment


      • #4
        Vel, neste spørsmål da er om du er sikker på at motoren ikke roterer med når du skrur til.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kyrre View Post
          Vel, neste spørsmål da er om du er sikker på at motoren ikke roterer med når du skrur til.
          Ja, det ville jo være litt dumt....... !Jeg mener bestemt at motoren ikke roterer med. Prøver med jeg har fått til, tror jeg.

          Comment


          • #6
            Kunne ikke lastet opp et bilde ? Morsomt å se hva det dreier seg om .
            Bfight 210
            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
            Phoenix RC Club

            Comment


            • #7
              Originally posted by bth View Post
              Kunne ikke lastet opp et bilde ? Morsomt å se hva det dreier seg om .
              Skal prøve å legge inn et bilde i kveld.

              Comment


              • #8
                Originally posted by bth View Post
                Kunne ikke lastet opp et bilde ? Morsomt å se hva det dreier seg om .
                Fikk ikke riktig orientering, men dere ser det vel.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Er adapteret boltet til motoren, eller festes det til akslingen?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Kyrre View Post
                    Er adapteret boltet til motoren, eller festes det til akslingen?
                    Hvis du med adaptor mener platen (med 4 boltehull til spinner), er den ikke boltet fast. Hvis du mener bolten propnut skrus på, så er denne boltet til motoren.

                    Se D-Power BL-Motor AL 80-02 Brushless Motor - HEPF Modellbau
                    Last edited by Imelap; 09-12-15, 06:27.

                    Comment


                    • #11
                      Var det siste jeg tenkte på, da kan vi utelukke det. Opplever noen ganger at såkalte college adapter spinner med når det strammes til og derfor aldri tar skikkelig tak.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Kyrre View Post
                        Var det siste jeg tenkte på, da kan vi utelukke det. Opplever noen ganger at såkalte college adapter spinner med når det strammes til og derfor aldri tar skikkelig tak.
                        Ja, og da er spørsmålet om jeg har fått dratt til tilstrekkelig. Hvis mutter løsner i luften, er det vel bare spinneren som holder igjen propellen.Men jeg få vel kanksje landet hvis jeg har høyde nok........

                        Comment


                        • #13
                          I følge bilde har du god plass til en ekstra mutter. Eller evt bruk nylock mutter.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har aldri opplevd at muttern løsner. Husk at motoren går motsatt vei, så det skal mye til at den kommer av, men den må selvsagt sitte stramt så ikke propellen kan vibrere. Det er forøvrig bare å teste på bakken først, evt problemer vil vise seg nærmest umiddelbart.

                            Comment

                            Working...
                            X