Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro eller fuel... ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Hoppfly View Post
    Hvordan er driftsikkerhet på bensinmotorer for fly? kunne tenkt meg å prøve men....
    Går bra de, så lenge de er justert skikkelig.

    Originally posted by Wulf View Post
    Har prøvd batterimotorer to ganger, men hver gang mister jeg lysten på å fly, kan det være at det høres ut som når vindusspyler pumpa er tom for væske
    Hahaha,den var god


    Lurer på hvor mange ganger denne diskusjonen har gått noen runder i dette forumet jeg.....

    Selv flyr jeg både bensin og elektro, fuel-modellene mine samler støv - det blir litt mye kliss.
    Bensin gir bra flytid og veldig lite skit på modellen, elektro er greit når jeg ikke har tid til å være så lenge på stripa.
    Flyr elektro på "snøføre" også.

    Comment


    • #17
      Alt til sitt bruk men høres jo ut som man må være geni for å justere glow eller bensin. Har vel noen hundre turer med bensin firetaktere og har vel et motorkutt (som jeg husker, er det flere så blir nok det behørig påpekt av Wulf ganske straks) som er selvforskyldt så statistikken min er helt uproblematisk..... Kjekt med elektro på vinteren men fryktelig lite sjarm.
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #18
        Jeg skjønner heller ikke at det skal være noe problem å justere en motor hvis den er av kjent merke?
        Balsa

        Comment


        • #19
          Må nok si meg enig med affa og wulf her. Om motoren er fra et merke med god kvalitet og det ikke er noe fysisk galt med den så skal det veldig mye til for at man opplever store problemer.

          Vil nok heller tro at de som opplever problemer med påfølgende skruing, banning og sverting er av sorten som skal spare i alle bauer og kroker og kanskje også har en motor fra en tvilsom produsent...
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #20
            Tror faktisk det er et større problem med billig utstyr fra østen når det kommer til elektro en med forbrenningsmotorer. Hadde noen lit større elmotorer fra HK og de varte ikke mange turene før de røk. Ble byttet med HACKER motorer og de fungerte. Har kjøpt mange billige bensin og glow motorer fra HK og har ikke hat problemer med noen av de. ASP sine 4t glownotorer går som bare det. Og det samme med bensinmotorer fra DLA og Turnegy kjøpt fra HK. Tror faktisk det er slik at de som plages med forbrenningsmotorer gjør det uavhengig av hvilken motor de har.

            Her er vel en av mine favoritter utrolig enkel motor å ha med å gjøre.

            Comment


            • #21
              Hei igjen..

              Takk for mange gode svar - og ikke minst mange gullkorn. Kanskje greit å avrunde her..mange takk.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Åge Olsen View Post
                Hei igjen..

                Takk for mange gode svar - og ikke minst mange gullkorn. Kanskje greit å avrunde her..mange takk.
                Finn deg et fly du liker og velg den anbefalte motoren til det. EL-glow eller bensin. Og så drar du det så langt du selv vil, når det gjelder størrelse og kostnad.
                Karl Hans Glommen.
                Mjøsa Modellflyklubb

                Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                Comment


                • #23
                  Hei. Som fersk "pilot" så tror jeg at en fuel motor bare er noe man må igjennom. Ja, enkelte ganger så har jeg mest lyst til å hive hele motoren og starte på nytt, men jeg lærer hele tiden, og da er smilet tilbake. Når det gjelder elektro vs fuel, så er det personlige preferanser som gjelder. Men å kjøpe brukte fuel motorer kan være en utfordring for oss som ikke er motorkyndig😕

                  Comment


                  • #24
                    Har kjøpt en masse brukte fuel motorer opp gjennom årene. Det har stort sett alltid fungert bra. Men er du i tvil går det jo an og hente råd og vink her på forumet.

                    Comment

                    Working...
                    X