Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phantom 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Phantom 2

    Hei,
    jeg har hatt en DJI Phantom 2 V+ i litt over ett år, den har fungert prikkfritt.

    For et par dager skulle jeg ut og fly litt, oppdaget da at jeg ikke fikk opp bildet fra kamera på mobilen, svart skjerm. Tilting av kamera fungerer.
    Jeg kjørte oppgradering av software på både drone og fjernkontroll, ingen forandring. Ingen bildeoverføring.

    Noen som har en ide om hvor feilen kan ligge, evn noen som har opplevd det samme? Verken drone eller kamera har blitt utsatt for noe, ingen krasj..

    Håper noen kan bidra..

    Mvh
    Kåre Ingebrigtsen

  • #2
    har du OSD på den? I så tilfelle, får du opp data fra den på skjermen?
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Vet ikke hva OSD betyr, men jeg får opp data. Høyde, fart, kurs. Men live video er borte.

      Jeg har lett i diverse forum og har funnet ut at det er mange som har opplevd dette. Sannsynligvis er det wifi-modulen i dronen som tatt kvelden. Den blir visstnok for varm under bruk og har kort levetid pga det. Jeg vurderer å bestille en ny fra Helipal og bytte den selv.

      HOW TO: Removing/Replacing your WiFi Module

      403 Forbidden

      Mvh
      Kåre Ingebrigtsen

      Comment


      • #4
        Det var det jeg lurte på serru.. OSD = On Screen Display, og det sier du at du har, så da er det jo ingenting
        i veien med overføringa, men feilen må ligge i kamera/overføring kamera/sender eller noe sånt.
        Dessverre har jeg null peil på kamera som følger med i den pakken...
        Tom I. Arntsen

        Comment

        Working...
        X