Announcement

Collapse
No announcement yet.

25% sbach med 4t bensinmotor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tror den kommer til å funke helt fint til herjing jeg, du har jo mer enn 1:1 t/w ratio. Har hatt to av Pilot sine Yak 54'er i samme størrelsen, mener at de kom inn rundt 5.5-6kg med 35cc 2t i nesa og de drog seg ut av de fleste manøvrer med god stil.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

    Comment


    • #17
      Originally posted by tyor View Post
      Den flyr nok men blir ikke det hærje flyet jeg hadde tenkt meg med denne motoren. så spørs om jeg må bite i det sure eplet å sette in en 2-takter etterhvert. men skal prøve fly den først
      Jeg skal veie MXen min. Den er vel samme størrelse? Ca 195 cm vsp. Den har OS 33Gt i snuta.
      Karl Hans Glommen.
      Mjøsa Modellflyklubb

      Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

      Comment


      • #18
        Ja kan være artig å høre hva vekta er på den Karl. Denne er 185cm. Den os33gt er vel en 2-takter. så den drar nok litt mer enn denne 4-takteren jeg har
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          Originally posted by tyor View Post
          Ja kan være artig å høre hva vekta er på den Karl. Denne er 185cm. Den os33gt er vel en 2-takter. så den drar nok litt mer enn denne 4-takteren jeg har
          Husk at siden du har 4t så kan du pushe mtp valg av propell. Skulle ikke forundre om den drar en 23x8" ganske greit og skyver vesentlig mer enn en OS33 og DLE35 som stort sett stopper opp på 19-20"
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #20
            har aldri prøvd noe større enn 20x8 på den. og er ikke allverdens bakkeklaring på flyet. men en 22" burde gå og prøve. Det må testes
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #21
              Nei den drar nå ikke noe større en 20x8 og selv det er i meste laget da en ikke klarer optimalt turtall. Fant vel ut at den dro best med 18 x 8 MEJZLIK.

              Comment


              • #22
                har 18x8 mejzlik men får mindre thrust med den.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #23
                  Originally posted by tyor View Post
                  Ja kan være artig å høre hva vekta er på den Karl. Denne er 185cm. Den os33gt er vel en 2-takter. så den drar nok litt mer enn denne 4-takteren jeg har
                  Skal veie den. Skal snart klargjøre den for vintersesongen og måle thrust/turtall.
                  Her kan du lese om motoren OS Gt33: http://manuals.hobbico.com/osm/gt33-manual.pdf
                  Last edited by Karl H.; 03-01-16, 00:40.
                  Karl Hans Glommen.
                  Mjøsa Modellflyklubb

                  Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                  Comment


                  • #24
                    Fløy sbachen i dag og den fly fint den. bare noen knepp på høyderorstrimmen var det som skulle til for att den fløy rett. Fløy nå med en 20x8 propell. skal prøve med en 18x8 neste gang og se hvordan det fungerer. var godt med krefter men lite fart. Med en 18x8 får jeg over 1000rpm mer så trur det kanskje vil fungere bedre.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #25
                      Grattis med "remaiden" om jeg kan si det, du er vel andre eier på den.
                      De blir aldri noen fartsfantomer by design i grunn, men det er morro med bra torque.
                      Allsidig fly som tåler mye herjing, by the way: har du hjulkåpene på nå om du flyr den på måkt gress-stipe? eller har du satt ski på den?

                      Comment


                      • #26
                        Har hjulkåper på. Men vurderer å ta dem av. Flyr på måkt gresstripe ja.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #27
                          Ja det er ikke voldsom klaring fra glassfiberkanten og ned til bunnen av hjulet på min i hvert fall, har vurdert å ta de av på min største av dem også. Selv om det hittill har gått greit på stripa, vi måker ikke vår gresstripe på vinteren så skal vi fly der vinterstid (eller rettere sagt mens det er snø) så blir det med flottører eller sjøfly (noe som forøvrig blir gjort blandt de ivrigste av oss).

                          Comment

                          Working...
                          X