Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny bryter til Spektrum DX7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny bryter til Spektrum DX7

    Jeg trenger en ny D -bryter til min Spektrum DX7 (nyeste versjonen). Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik?

  • #2
    Er det en to eller tre-punkts vippebryter så har nok elfa-distrelec en som passer dersom du vil ha det raskt.
    Hvis ikke så får du antagelig tak i det fra banggood eller goodluckbuy.com uten at jeg har sjekket det, men de har fri frakt på alt...

    Comment


    • #3
      Det er en 3 -punkts bryter. Er det umulig å oppdrive en orginal tror du?

      Jeg får søke litt rundt.



      Har søkt litt videre og funnet ut at Futuba sine brytere passer og har bestilt slike fra Tower Hobbies. Fant ingen norske alternativ.
      Last edited by ronaldst; 04-01-16, 18:27. Reason: Oppdatering

      Comment


      • #4
        Smallsize har kansje[emoji6]

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hoa View Post
          Smallsize har kansje[emoji6]
          Lykke til med å få kjøpe noe av smallsize som de kan sende på service og tjene noen grunker på i samma slengen...

          Prøvde å få kjøpt nye trim brytere til en dx6i for et par år siden. "Det ble ikke laget slik at man kunne kjøpe deler". Men bytte dem kunne de gjøre til dyrere pris enn ny radio...
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #6
            Det er lenge siden jeg sluttet å handle hos Smallsize. Mer useriøs og servicefiendlig butikk skal en lete lenge etter. Skal ikke utdype det noe mer.

            Har handlet brytere til Futaba, disse skal vistnok passe. Har sendt mail til Horizon og SpektrumRC, men har ikke fått svar ennå.

            Comment


            • #7
              En kompis hadde pixel feil i display på en dx-8 og han fikk nytt display og byttet det selv.
              Siden smallsize selger disse radioene skulle en tru at en bryter eller to hadde vært smart å ha bak disken

              Comment


              • #8
                Originally posted by bjornal View Post
                Lykke til med å få kjøpe noe av smallsize som de kan sende på service og tjene noen grunker på i samma slengen...

                Prøvde å få kjøpt nye trim brytere til en dx6i for et par år siden. "Det ble ikke laget slik at man kunne kjøpe deler". Men bytte dem kunne de gjøre til dyrere pris enn ny radio...
                Akkurat dette er det vel Horizon/Spektrum som skal ha skylden for, ikke Smallsize. Dette er tatt fra et svar en bruker på rcgroup postet etter å ha spurt etter nettopp en bryter til sin DX5
                All transmitters and receivers are service center items only not for consumer sales, unless listed under the products website. This will need to come into the service center for repair
                . Det er jo dog verdt å nevne at andre produsenter tilbyr nettopp brytere, hos Infinity Hobby (og sikkert andre steder) får man brytere til både Hitec og JR. Så kan man lodde er det bare å bytte selv, JR bryterne er jo faktisk hakket bedre enn de Spektrum bruker.

                Comment


                • #9
                  Da jeg begynte påŽn igjen i 2013 etter mange års pause fra hobbyen, så trengte jeg ny radio.
                  Kjøpte først en Spektrum hos smallsize, allerede ved oppsett av første modell så oppdaget jeg at to av kanalene hadde "parkinson" de hadde skjelven. Googlet og fant ut at jeg ikke var i samme båt, det var potmetere av jalla kvalitet.

                  Med dette rett i fleisen med mitt første møte med Spektrum, så hadde jeg ikke lyst på Spektrum lenger.
                  Hadde lyst på Futaba i stedet, og gikk tilbake til Smallsize med radioen + ekstra mottakere osv. som jeg kjøpte sammen med radioen. De selger ikke noe annet enn Spektrum, men få igjen pengene for en DOA var helt uaktuelt, men jeg kunne få en tilgodelapp....
                  Man har antageligvis ikke har noe rettsmessig krav på pengene tilbake, men jeg tror f.eks. et man kanskje hadde fått det enkelte andre steder uten å nevne navn

                  Som Rc-forhandler i Norge, så er det ikke så ugunstig å ha god kundeservice og goodwill.
                  De er nok av forhandlere som har kastet inn håndkle de siste tre årene... så et godt rykte er nok litt viktig.

                  Comment


                  • #10
                    Ny bryter til Spektrum DX7

                    Originally posted by bjornal View Post
                    Lykke til med å få kjøpe noe av smallsize som de kan sende på service og tjene noen grunker på i samma slengen...

                    Prøvde å få kjøpt nye trim brytere til en dx6i for et par år siden. "Det ble ikke laget slik at man kunne kjøpe deler". Men bytte dem kunne de gjøre til dyrere pris enn ny radio...
                    Hvor i huleste var du hen? På Smallsize i Oslo har vi alltid byttet brytere for knapper og glansbilder, og vi skaffer alltid deler, så dette stemmer jo ikke...
                    Martin Sørlie, 1985.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Razer View Post
                      Hvor i huleste var du hen? På Smallsize i Oslo har vi alltid byttet brytere for knapper og glansbilder, og vi skaffer alltid deler, så dette stemmer jo ikke...
                      Da var det jo merkelig at jeg pr telefon fikk nøyaktig den beskjeden som jeg skrev i innlegget mitt. Jeg stusset også litt over det, men avskrev heller radioen fra seriøs bruk.
                      Propellen skal være på toppen!
                      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                      Comment


                      • #12
                        Ny bryter til Spektrum DX7

                        Da kan du ikke ha ringt Oslo ihvertfall Vi fikser alt på disse radioene, med mindre du har kastet den på svaberget og latt den synke ned i saltvann, da anbefaler vi heller ny
                        Last edited by Razer; 17-02-16, 11:25.
                        Martin Sørlie, 1985.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Razer View Post
                          Da kan du ikke ha ringt Oslo ihvertfall Vi fikser alt på disse radioene, med mindre du har kastet den på svaberget og latt den synke ned i saltvann, da anbefaler vi heller ny
                          Fyi så var det deg jeg snakket med på telefon. Du tilbød meg at jeg kunne kjøre 2.5 timer inn til oslo og plukke ut brukte brytere fra en annen DX6 som skulle i retur eller noe sånt, eller at jeg kunne sende den til dere så sendte dere den på service. Det kaller ikke jeg en fullgod løsning for en butikk som faktisk er importøren til landet når du sier at dere har så mye på lager.
                          Propellen skal være på toppen!
                          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                          Comment


                          • #14
                            Da har vi isåfall snakket rett forbi hverandre. Vi har så og si all service in house.
                            Den telefonforbindelsen må jaggu ha vært dårlig

                            Nei, Spektrum selger ikke løse deler slik som man kjøper en propell, men vi skaffer alt av deler til de og har service på radioene.
                            Martin Sørlie, 1985.

                            Comment


                            • #15
                              [QUOTE=Razer; Nei, Spektrum selger ikke løse deler slik som man kjøper en propell, men vi skaffer alt av deler til de og har service på radioene.[/QUOTE]

                              Hvor lang tid tar det å få deler (som brytere) som man kan skifte selv? Irriterende hvis noe svikter i beste sesong, og deleleveranse tar lang tid.
                              Karl Hans Glommen.
                              Mjøsa Modellflyklubb

                              Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                              Comment

                              Working...
                              X