Announcement

Collapse
No announcement yet.

2X høyderor på Sbach

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2X høyderor på Sbach

    Heisann.

    Noen som kan hjelpe meg litt her tru ??

    Trenger å få servoene til høyderorene til å gå hver sin vei.
    Har ikke plass i forhold til innfesting av servoene til å snu den ene servoarmen,(servoene sitter bak på kroppen).
    kommer da i konflikt med edgen på halevingen.

    Jeg har en Futaba T10CP sender.
    Er det en mix på den jeg kan bruke til dette på den??
    Tenker da på Y kabel til begge servoene og koble den som vanlig på mott.inngangen.
    Kan jeg f.eks.bruke Elevon og sette balanserorene i null verdi og da Elevator 1 og 2 i pluss og minus verdier??
    Eller kan jeg bruke Eilvator mixen, og da på samme måte som jeg tenker i Elevon ??

    Eller er jeg helt på vidda her nå...??

    Toppers hvis noen har en løsning på dette
    Mvh
    Einar.Phoenix RC.


    Ingen propell er for stor.
    Det er bare motoren som er for liten

  • #2
    10C er ikke radioen med mest muligheter, og du får det sikkert til... Men...
    Hvis du klarer å justere linker etc. riktig, så er det veldig enkelt å sette inn en servo-reverserer

    Bronto Servo Reverserer
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Hei Tom..Kjekk liten sak det der ja,men gir den like rask respons da tro som signalene gjør direkte fra mott.??
      Er jo avhengig at rorene responserer helt likt da,ellers kan det jo bli mye rart å se på...hehe
      Erfaring med den eller?

      Men litt tilbake til en evt.mix via sender....Noen ide eller??
      Kan sikkert koble meg grønn,men hvis du eller noen har en løsning/ide via senderen,så hadde jo det vært det enkleste serru,
      uten noen duppedingser i mellom.
      Mvh
      Einar.Phoenix RC.


      Ingen propell er for stor.
      Det er bare motoren som er for liten

      Comment


      • #4
        Hei . Jeg har samme radio og bruker kanal 8 til den andre servoen. Du må inn i program mix og velge elev-aux2. Og ailvator mix ACT. Med da ele2 -100 og ELE 1 +100

        Comment


        • #5
          Flottings !!
          Det var svaret jeg håpet på noen hadde her inne vettu
          Takker og bukker.

          Men skal ha den reverserer`n i bakhuggu også Xilian hvis noe sånnt skulle trenges en gang.

          Er det forresten viktig at jeg bruker kanal 8 til servo nr.2,eller kan den være valgfri??

          Takker for fine svar!!!
          Last edited by NitroZeb; 05-01-16, 21:50.
          Mvh
          Einar.Phoenix RC.


          Ingen propell er for stor.
          Det er bare motoren som er for liten

          Comment


          • #6
            Nei du kan bruke valgfri kanal fra 5 og oppover egentlig, det er bare å sette hvilke kanal du vil bruke som slave i mix settings.

            Comment


            • #7
              Har hatt 10C i mange år, og bruker følgende oppsett på flere modeller: Kanal 2+8. Gå inn i meny Ailvator, sett mix act, AIL3 0%, AIL4 0%, ELE1 +100%, ELE2 -100%. Da er det bare å reversere den kanalen som går feil vei.
              Terje Pedersen

              Indre Østfold Modellflyklubb

              91399490

              Comment


              • #8
                Spiller ingen rolle hvilken kanal du bruker så lenge den er ledig. Pass bare på at den også tar med evt. trim.
                Propellen skal være på toppen!
                Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                Comment


                • #9
                  Takk så mye til alle for fine svar
                  Da har jeg løsningen på dette!!!
                  Mvh
                  Einar.Phoenix RC.


                  Ingen propell er for stor.
                  Det er bare motoren som er for liten

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by SmurfAir View Post
                    Nei du kan bruke valgfri kanal fra 5 og oppover egentlig, det er bare å sette hvilke kanal du vil bruke som slave i mix settings.
                    Hei jeg har prøvd å bruke både 5,6 og kanal 7 men da har jeg ikke fått trimmet den. Hvordan fikser man det, har flere 7 kanals motagere som bare ligger slengt grunnet dette ?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bjoheim View Post
                      Hei jeg har prøvd å bruke både 5,6 og kanal 7 men da har jeg ikke fått trimmet den. Hvordan fikser man det, har flere 7 kanals motagere som bare ligger slengt grunnet dette ?
                      Du må sørge for at "trm" er satt til on på pmix siden for selve miksen. Om du ikke gjør det så sender den data fra master pre trim setting.
                      Propellen skal være på toppen!
                      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by bjornal View Post
                        Du må sørge for at "trm" er satt til on på pmix siden for selve miksen. Om du ikke gjør det så sender den data fra master pre trim setting.
                        OK da må jeg prøve det .. Takker 😀

                        Comment

                        Working...
                        X