Announcement

Collapse
No announcement yet.

Balsaflakpriser hos SmallSize :-=

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Denne haugen ferdig momset inn i norge kom på under halve prisen av Modellers. Og bedre kvalitet... Fra England.
    Er nesten meningsløst å handle hjemme hvis man skal ha større kvanta, blir fryktelig dyrt...

    Click image for larger version

Name:	2014-12-10 21.11.32.jpg
Views:	1
Size:	211.1 KB
ID:	613593

    Comment


    • #17
      mener å ha sett at Leikvold faktisk hadde enda hyggeligere priser enn Norwegian modellers..
      2mm flak til 17 kroner ?

      ( om han har på lager da.. )
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • #18
        Når jeg satte i gang med quickie'n (link under) så var det befriende å plukke med seg depron og glassfiber på tur hjem fra jobb og bare sette i gang. Planen er å klare seg helt uten balsa.
        MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
        MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

        Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
        Bi-Fly 25: turl.no/13pd
        Quickie: turl.no/13pe
        Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

        Comment


        • #19
          Originally posted by Wulf View Post
          Balsabar har fast pris på frakt uansett mengde virker det som
          ja, uheldigvis for de som ikke trenger så mye. La inn en prøvebestilling på 5 balsaflak, og fikk frakrpris på 31,09 Euro.

          SmallSize skal visst komme med nye balsapiser i slutten av februar, så blir spennende å se hvor langt ned de går
          Last edited by bth; 27-01-16, 14:34.
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #20
            Originally posted by bth View Post
            ja, uheldigvis for de som ikke trenger så mye. La inn en prøvebestilling på 5 balsaflak, og fikk frakrpris på 31,09 Euro.

            SmallSize skal visst komme med nye balsapiser i slutten av februar, så blir spennende å se hvor langt ned de går
            NED? Optimist...
            Propellen skal være på toppen!
            Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

            Comment


            • #21
              Bestill sammen med noen, så blir frakten hyggeligere. Har ennå ikke fått noe momskrav på balsaen, kanskje de har glemt meg
              Balsa

              Comment


              • #22
                Da ble det en tur innom Tiger Hobby på Kløfta. Stod en hyggelig kar i kassa . Ble 32,35 kr pr 5 mm flak med rabatter.
                http://www.tigerhobby.no/categories/balsaflak
                Last edited by bth; 04-02-16, 14:10.
                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

                Comment


                • #23
                  Nesten det viktigste når jeg kjøper balsa er at enten (webshop) veier all balsaen for meg eller at butikken her i Norge ikke skulmer når jeg kommer med vekta for å veie hvert enkelt flak.
                  For ikke å komme med noe reklame eller kritikk var jeg innom noen her for en stund siden ..og der stod ekta fremme ...var bare å plukke og forkaste (ble mest forkaste) men fikk med meg noe.
                  Bestilte for noen år siden her i Norge (samme hvor) spesifiserte over telefonen at 1,5mm flak ikke skulle veie over 15 gr fikk vel ikke et under 25 og jeg bestilte 30 stk....bare søppel
                  Rune Gjelsnes
                  Vikersund
                  92624841

                  Comment


                  • #24
                    Var ikke akkurat noen lettvektere de 5 mm flakene jeg plukket ut heller, da jeg prøvde å ta de letteste, men det var vel bare 12-15 stk i hylla. 54,63,74 og 81 gram veide de når jeg sjekker med vekta. Men det går greit, skal bruke en del til lister.

                    Click image for larger version

Name:	SANY5122.jpg
Views:	1
Size:	104.5 KB
ID:	613790
                    Click image for larger version

Name:	SANY5123.jpg
Views:	1
Size:	96.2 KB
ID:	613789
                    Last edited by bth; 05-02-16, 08:12.
                    Bfight 210
                    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                    Phoenix RC Club

                    Comment


                    • #25
                      Kan ta et lite eksempel , for mange år siden kjøpte jeg en del balsa fra USA ..fikk da tilsvarende 1,5 mm (i tommer ) disse veide 13 gr pr flak mao veldig greit , når jeg sjekket der jeg var her om dagen fant jeg 1,5mm helt opp i 32 gr..tenk om du bygger en hel modell av den tunge balsaen isteden for den lette, det blir en enorm forskjell selv om du skjærer opp til lister .
                      det er klart alle steder kan man ikke bruke slik lett/soft balsa men forskjellen kan bli enorm.
                      Rune Gjelsnes
                      Vikersund
                      92624841

                      Comment


                      • #26
                        Bare 39,- kroner for et 5mm flak - det er jo rimelig... Var innom Smallsize i Bergen i helgen for å plukke med meg noen 1.5mm flak. Prisene begynte på 59,- per flak. Mener at det er nesten en tre dobbling siden sist jeg var innom.

                        Comment


                        • #27
                          Bare for å rette litt på dere:

                          Hobbyträ i Sverige har i en årrekke levert balsa til Smallsize og mange andre butikker. Mannen bak Hobbyträ ville pensjonere seg og solgte Hobbyträ.

                          Etter dette var tilgang og kommunikasjon ikke tilstedeværende, og for å ha, har vi måttet handle alle mulige steder til uhyggelige priser vi helst ikke vil, men må. Allikevel har hyllene gått tomme støtt...

                          Nå har vi fått en ny leverandør, og jeg håper prisene blir bedre.


                          Forøvrig fascinerende å lese slike tråder, synsing er flott...
                          Martin Sørlie, 1985.

                          Comment


                          • #28
                            Hva mener du med synsing ?
                            Balsa

                            Comment


                            • #29
                              Jeg må også si at jeg synes det er på kanten arrogant å trekke frem at vi "synser" her. Det er jo en kjennsgjerning at balsa i utlandet koster i underkant av en tier i utlandet (f.eks. Balsabar) for nevnte 1.5mm. Hva som gjør at den samme balsaen er ca 6 ganger så mye verdt når den kommer til Norge har jeg veldig lyst til å vite. Blir den båret på sølvfat av kongelige riddere?
                              Propellen skal være på toppen!
                              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                              Comment


                              • #30
                                Da var prisene nede på et normalt nåvå igjen http://shop.smallsize.no/catalogsear.../?cat=&q=balsa, ser ut til å være lavere enn hos Norwegian modellers.
                                Bfight 210
                                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                                Phoenix RC Club

                                Comment

                                Working...
                                X