Announcement

Collapse
No announcement yet.

Efligt Carbon cub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Efligt Carbon cub

    Fikk i hus en Efligt Carboncub fra Elefun i går. Den ble testflytt i dag.........

    Noe byggetråd blir det ikke akkurat på den her. Det eneste som må limes er hengsler til sideror og ett par lokk over utluft under buken som følger med flottørene. Ellers er det bare skruing, og det er ikke akkurat mange skruene heller.
    Legger inn noen bilder som sier det meste om at det ikke er mye arbeid. Tror jeg har bruk ca 1,5-2 timer til den var flyklar.
    Alt følger med. Det er til og med servo i flotørene for vannror, så enkelt å bytte om fra hjul til flotører og visa versa. 4 skruer for å bytte om, så det er vel unnagjort på 5 min.
    Det meste ser greit ut. Kanskje ikke akkurat de råeste servoer, men dem fungerte vertfall 1 turen i -10 i dag.
    Testet den på 15 cm skikkelig puddersnø i dag, og den tok av etter ca 5 meter etter at den boret seg gjennom snøen før den kom oppå , og da var den i lufta umiddelbart. Tror kanskje den var litt vel fremtung. Kommer til å flytte batteriet litt bakover til neste tur.
    Den flyr vel som en cub gjør, litt tung i svinger, greit å ha med sideror. Veldig treg i roll, vertfall med flottører. Flaps funker veeeeeldig.... fulle utslag er for stup tror jeg. Må være lit ops når man setter flaps, den stopper fort opp. Tror kanskje det kan være greit å legge inn en liten mix med litt dykkror på flapsen.
    Tror jammen det skal gå å hoovre med den med org oppsettet også, selv med flottører. Jeg satte på en xoar 15x6 fra starten av, da jeg leste ett sted på FG at org. proppen som fulgte med var sånn passe.
    Bruker alt orginaloppsett bortsett fra proppelen. 6S 6000 gens pakke. Passer greit inn. greit å bruke spisstang til borrelåsene.
    Skal prøve å komme opp med litt mer når den får noen fler turer. Førsteintrykket var :grom kosemaskin på snø verfall

    Click image for larger version

Name:	IMG_2315.jpg
Views:	1
Size:	84.2 KB
ID:	637619Click image for larger version

Name:	IMG_2317.jpg
Views:	1
Size:	79.4 KB
ID:	637620Click image for larger version

Name:	IMG_2319.jpg
Views:	1
Size:	108.5 KB
ID:	637621Click image for larger version

Name:	IMG_2321.jpg
Views:	1
Size:	89.5 KB
ID:	637623Click image for larger version

Name:	IMG_2322.jpg
Views:	1
Size:	91.0 KB
ID:	637624Click image for larger version

Name:	IMG_2325.jpg
Views:	1
Size:	76.4 KB
ID:	637625Click image for larger version

Name:	IMG_2326.jpg
Views:	1
Size:	87.6 KB
ID:	637626
    Attached Files
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

  • #2
    Jeg har ein slik ein liggende i originaleska, har til og med kjøpt feite Dubro luftfyllte Cubhjul, kanskje på tide å få den i lufta?
    Bestiller flotører med en gang!
    Takk for dytten



    Comment


    • #3
      har ofte sett på denne, med tanke på å ha sjøfly. Men hvordan er den i forhold til MPX's FunCub?
      Den har jeg jo allerede, og mangler bare flottørene evt.

      Og lys da.. liker jo lys
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Click image for larger version

Name:	2016-01-09 11.20.15.jpg
Views:	1
Size:	33.5 KB
ID:	613623Click image for larger version

Name:	2016-01-09 11.20.24.jpg
Views:	1
Size:	33.4 KB
ID:	613624

        Bilde fra testturen.
        Ble ikke noe mer denne helgen. Ca 40 cm snø her siden i går å det snøger fortsatt. Neste helg er det meldt -22 så det blir å holde seg innendørs fremover ser det ut for.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • #5
          Kult fly. Fin løsning med vannrorservo i flottøren. Ser pået us. forum at tettinga der nede bør sikres med litt guffe. Ser også at en harlaga seg skala hjul/ski kombinasjon. Den der hovedhjulet stikker bitelitt nedomskia. (På fullzize er dette fattigmannsløsningen i forhold til el. eller hydr. heising.)Litt knivarbeid på Dubro ski kombinert med små skalahjul, wire foran og bak plussstrikk foran. Med hjul/ski kombi blir det slik Cub skal være vinterstid.
          Mvh Knut Olav Kvissel
          kok

          Comment


          • #6
            Hei på dere, jeg fikk tak i en slik modell som mangler noen deler etter flytting.
            Det som mangler er den ene haleflaten (husker ikke hvilken side) vinge stag og understell.
            Tips meg gjerne om noen plutselig har noen av disse delene til overs.

            Comment


            • #7
              Ble litt flyving i dag også. Greit med varme i brakka i dag
              Attached Files
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment

              Working...
              X