Announcement

Collapse
No announcement yet.

4 point tic toc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4 point tic toc

    Hei gutter!

    Jeg pusser litt på teknikken nå på simulatoren siden vinteren endelig har kommet med snø og minusgrader. Er det noen som kan forsøke å forklare meg hvordan du utføret en 4 point tic toc korrekt? Jeg tror jeg har forstått at man skal "røre" stikka som ved en piroflip, men jeg er mer usikker på pitch og ror. Skifter du posisjon med halen på negativ eller positiv pitch?

    Takk for alle innspill

  • #2
    Kort forklart så er det vanlige tictocs men med en kvart piroflip putta på tic'en og toc'en. Dvs om du ligger i tail in så gir du collective for å komme over og starter manøveren med et greit napp i elevator-stikka, men stirer denne mot retningen som blir riktig i forhold til hvilken vei du roterer, for så å gjøre en ail tictoc tilbake til tail up tictoc og videre (om du skjønte det, er ikke lett å forklare det noe enklere).

    Anbefaler å se denne, den gir et godt innblikk i teknikken bak 4 punkts tictoc
    Han gjør dog kun en piro for den ene delen av tictoc'en, ser at de fleste "store" har rotasjon på både fremover og bakover.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

    Comment


    • #3
      Takk! Dette var til stor hjelp Nå er det bare å øve videre!

      Comment


      • #4
        4 punkt tic-toc er det jeg prøver på 30 sekund før jeg går mot stripa for å plukke deler

        Men takk for tips, må teste på sim først selv om det er boring.
        Rasmus Fauske
        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

        Comment


        • #5
          Får det til selv i sim, men det ser ikke ut om jeg gjør det med et heli. Forrige gang gikk jeg også å plukka deler etter å ha prøvd, var stakkars Chasen som fikk gjennomgå den gangen. Har også demontert t-rex 600 med det
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment

          Working...
          X