Announcement

Collapse
No announcement yet.

Betrekning med fargen i filmen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Betrekning med fargen i filmen.

    Hei.
    Skal snart i gang med å trekke et gammelt seilfly(Sagitta 900) og tenkt på å bruke ordentlig film denne gangen. Noen som vet hvilke typer betrekning som har fargen i filmen og ikke i limet? Har tenkt på transparent rød,ev gul og hel hvit.

  • #2
    hum. Hva har du brukt før? Det er vel farget folie med limstoff på som blir brukt av de fleste?
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Nei,det er ike slik. Noen har som sagt fargen i filmen,andre har den i limet. Problemet er at ved å trekke om på nytt så sitter mye av fargen igjen.

      Comment


      • #4
        Såvidt jeg har skjønt består film med faste farger av to lag, mens gjennomsiktig film bare er et, men det gjelder kun gjennomsiktig/gjennomskinnelig. Oracover er "alles" favorittfilm, men selges vel nå under andre navn som Profilm (Elefun bla) og Ultracote (Smallsize), men HobbyKing selger film av god kvalitet til en brøkdel av prisen.

        Comment


        • #5
          Hei.

          Solarfilm har fargen i limet.

          Oracover/Profilm /Ultracote har fargen
          i filmen.

          Hvordan det er med transparente farger vet
          jeg dessverre ikke sikkert.
          Mvh
          Gunnar Børseth

          I might not be very good, but I'm fun to watch.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Godseieren View Post
            Hei.

            Solarfilm har fargen i limet.

            Oracover/Profilm /Ultracote har fargen
            i filmen.

            Hvordan det er med transparente farger vet
            jeg dessverre ikke sikkert.
            Ok,takk for svar! Akkurat det jeg var ute etter. Har brukt mange timer på fjerne blåfarge som satt igjen etter at jeg tok av filmen på en -80 talls seiler. Hobbyking filmen er bra,men den har også fargen i limet.

            Comment

            Working...
            X