Announcement

Collapse
No announcement yet.

NLF- store dataproblemer ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • NLF- store dataproblemer ?

    Hvis du har opplevd at din NLF-tilsluttede klubb har mistet mange medlemmer de siste årene, så er det nok ikke klubben sin feil, men NLF sitt datasystem som melder ut medlemmer.

    Har ikke mottatt krav om kontigent for i år, og var inne på nlf.no å sjekket på min medlemsside, da jeg ser at jeg har status "Utmeldt" ???? Jeg har ikke meldt meg ut.......
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

  • #2
    Auda! Ikkje bra hverken for klubber, medlemmer og i alle fall ikke NLF!
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Hei Bjørn Terje, som du også fikk svar på e-post fra medlemsservice, så skyldes det at du betalte 130 kr for lite i fjor. Da ble du automatisk utmeldt ved nyttår. Det burde kanskje vært slik at du fikk en purring på restansen, men systemet er tydeligvis sånn at en evt. rest håndteres likt som de som ikke har betalt ila. året. Det skal vi selvsagt se på. Medlemskapet er i hvertfall aktivert igjen, og du ville fått automatisk fornyelse om rett beløp hadde vært innbetalt.

      Vi synes for øvrig det er å strekke det langt antyde for hele internettet av "NLF - store dataproblemer" med påfølgende svikt i medlemsmassen. Medlemstallet økte i 2015, så evt. reduksjon i medlemstallet i enkelte klubber skyldes nok andre faktorer. Det kan absolutt ikke tilskrives noen dataproblemer hos oss.

      MVH

      Jon Gunnar Wold
      Fagsjef modellfly
      Norges luftsportforbund
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #4
        Originally posted by Jon Wold View Post
        Hei Bjørn Terje, som du også fikk svar på e-post fra medlemsservice, så skyldes det at du betalte 130 kr for lite i fjor. Da ble du automatisk utmeldt ved nyttår. Det burde kanskje vært slik at du fikk en purring på restansen, men systemet er tydeligvis sånn at en evt. rest håndteres likt som de som ikke har betalt ila. året. Det skal vi selvsagt se på. Medlemskapet er i hvertfall aktivert igjen, og du ville fått automatisk fornyelse om rett beløp hadde vært innbetalt.

        Vi synes for øvrig det er å strekke det langt antyde for hele internettet av "NLF - store dataproblemer" med påfølgende svikt i medlemsmassen. Medlemstallet økte i 2015, så evt. reduksjon i medlemstallet i enkelte klubber skyldes nok andre faktorer. Det kan absolutt ikke tilskrives noen dataproblemer hos oss.

        MVH

        Jon Gunnar Wold
        Fagsjef modellfly
        Norges luftsportforbund

        Hva er dette for noe svada ? Tror du skal sjekke dataene dine en gang til . Så NLF har også dataproblemer med å registrere riktig innbetalt beløp ?

        Click image for larger version

Name:	SANY5127.jpg
Views:	1
Size:	106.8 KB
ID:	613859



        Dette er eneste melding jeg har mottatt, som ikke stemmer:
        Hei
        Om kontingent av en eller annen grunn ikke blir betalt, meldes man automatisk ut pr. 31.12
        Jeg har meldt deg inn igjen i dag og sender deg faktura og medlemskort i posten.

        Mvh

        Sissel B. Orderdalen
        Organisasjonskonsulent
        Medlemsservice
        Norges Luftsportforbund (NLF)
        Norwegian Air Sports Federation
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment


        • #5
          Jeg foreslår at du tar kontakt med medlemsservice på nytt så dere får ryddet opp i dette. Det kan skyldes feil i bankdataene som kommer til oss, det er jo umulig å vite. Det står en saldo på minus 130 kr hos oss, som har forårsaket at du stod som "ikke betalt" i fjor. Poenget er at alt kan løses, uten at man trenger å ta den oppvasken offentlig eller sette ut rykte om at NLF har "store dataproblemer" for det er ikke riktig.
          MVH

          Jon Gunnar Wold

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jon Wold View Post
            Jeg foreslår at du tar kontakt med medlemsservice på nytt så dere får ryddet opp i dette. Det kan skyldes feil i bankdataene som kommer til oss, det er jo umulig å vite. Det står en saldo på minus 130 kr hos oss, som har forårsaket at du stod som "ikke betalt" i fjor. Poenget er at alt kan løses, uten at man trenger å ta den oppvasken offentlig eller sette ut rykte om at NLF har "store dataproblemer" for det er ikke riktig.
            Så bankkvittering og signatur fra dere på at beløpet er betalt holder ikke ? Hvorfor skal jeg bruke tid på en feil dere har ?
            Hvis du ser i overskriften, så står det et spørsmålstegn etter "store dataproblemer" .
            Men ut fra svarene dine, så ser det ut som det kan bekreftes at dere har dataproblemer.

            Tråden ble startet for å gjøre andre NLF-klubber oppmerksomme på at noe er feil, og samme feil kan ha skjedd med andre medlemmer.
            Bfight 210
            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
            Phoenix RC Club

            Comment


            • #7
              Ingen har sagt at det ikke holder. Sissel på medlemsservice forsøker å hjelpe deg ut fra de opplysningene hun har.

              Du skrev:
              "Hvis du har opplevd at din NLF-tilsluttede klubb har mistet mange medlemmer de siste årene, så er det nok ikke klubben sin feil, men NLF sitt datasystem som melder ut medlemmer."
              Det kan bli kluss med enkelte kontingenter av mange grunner, uten at første antagelse dermed trenger å være at medlemsdatabasen i stor skala har meldt ut modellflygere på egenhånd "de siste årene". For det har den ikke.

              Når det gjelder årsaken til at du ikke fikk ny kontingentgiro for 2016, så hører du fra oss så snart vi har fått sjekket historikken, så vil du få en e-post med forklaring. Medlemsskapet er allerede ryddet opp i, slik at ny giro for 2016 kommer.
              MVH

              Jon Gunnar Wold

              Comment


              • #8
                Send inkasso
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  Hva med å kontakte NLF først?
                  Attached Files
                  Karl Hans Glommen.
                  Mjøsa Modellflyklubb

                  Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                  Comment

                  Working...
                  X