Announcement

Collapse
No announcement yet.

450 with 357mm blader, og varmt batteri??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 450 with 357mm blader, og varmt batteri??

    Eg har flydd hard sport/lett 3d med en Nex E6 500, esc, motor og servoer på 500'n blir pisselunka og batteri litt varmere (Gens ace 6s 2600 60c). Dette reagerer eg ikkje på og vil si at 500'n kjører kald (veldig bra).

    Eg har nettopp kjøpt 357mm blader til forza 450 men kjører forsatt original 3s system, etter normal sportsflyging syns eg dette blir litt for varmt etter min fasit xP (Haiyin 3s 2200 40-50c)

    Er de normalt at batteriet på et 3s system med 357mm blader blir varmere en feks 500'n (føler de blir litt for varmt), og eventuelt hva må gjøres for å få dette systemet til å bli litt kjøliggere? Er det batteriet de går på, burde eg kjøpe et batteri med 60c ? Er de fleire motorpinion til dette heliet, eller hadde de vert best å bytte til scorpion 3s motoren som blir tilbudt til dette heliet? Vil ikkje ha 6s pga trenger 3s 2200 batteri til andre formål

  • #2
    Du kommer nok ikke til å like svaret, men for 350+ blader er den eneste fornuftige løsningen 6s...
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

    Comment


    • #3
      Originally posted by bjornal View Post
      Du kommer nok ikke til å like svaret, men for 350+ blader er den eneste fornuftige løsningen 6s...
      Hehe, eg bruker 3s fordi de er et par proff piloter som liker dette oppsettet på forza 450, og til no har de gådt veldi fint! De er eneste at batteri blir litt for varmt, eg trur selv at de vil hjelpe med høgere c-rate på batteri men ville spør her først.

      Comment


      • #4
        Så du brukte hayiain, så ja. Kvalitetsbatterier løser nok mye av problemet ditt her ja. Bruker selv kun de fra rcbatteri.no og er storfornøyd med det, de er på høyde med Pulse og GensAce men litt rimeligere.
        Propellen skal være på toppen!
        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

        Comment


        • #5
          Er det en ex eller første forzaen ? Første er veldig trang så du sliter med høy c rating i så tilfelle ...
          Rasmus Fauske
          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Myhre View Post
            Hehe, eg bruker 3s fordi de er et par proff piloter som liker dette oppsettet på forza 450, og til no har de gådt veldi fint! De er eneste at batteri blir litt for varmt, eg trur selv at de vil hjelpe med høgere c-rate på batteri men ville spør her først.
            Grunnen til at det blir varmt er todelt; C-ratinga er viktig dess høyere c-rating
            dess mindre indre motstand, det gir mindfre varmeutvikling. Men det viktigste
            er nok 3S kontra 4-5- eller 6S. Du vil jo bruke samme effekt (watt) for å fly 450´n,
            da vil dobbel spenning gi halv strøm. Det igjen fører til en adskillig lavere
            varmeutvikling i betteripakken. Jeg ville nok vurdert å få plass til en pakke med
            høyere spenning og høyere c-rating.



            Comment


            • #7
              Originally posted by rfauske View Post
              Er det en ex eller første forzaen ? Første er veldig trang så du sliter med høy c rating i så tilfelle ...
              Dette er første forzaen, men tenkte å bytte canopy :P

              Comment


              • #8
                Originally posted by telecaster View Post
                Grunnen til at det blir varmt er todelt; C-ratinga er viktig dess høyere c-rating
                dess mindre indre motstand, det gir mindfre varmeutvikling. Men det viktigste
                er nok 3S kontra 4-5- eller 6S. Du vil jo bruke samme effekt (watt) for å fly 450´n,
                da vil dobbel spenning gi halv strøm. Det igjen fører til en adskillig lavere
                varmeutvikling i betteripakken. Jeg ville nok vurdert å få plass til en pakke med
                høyere spenning og høyere c-rating.
                Din ambefaling er at eg burde gå for 6s ?

                Comment


                • #9
                  Hvorfor ikke bruke 325 blader ?. Det er vel det som var standard for T-Rex 450 med 3 celler, og har fungert i en evighet ?
                  Bfight 210
                  De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                  De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                  Phoenix RC Club

                  Comment


                  • #10
                    Igrunn litt enig, om ikke en vil ha en ekstremt lett modell med ca. 360mm blader.
                    Rasmus Fauske
                    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Myhre View Post
                      Din ambefaling er at eg burde gå for 6s ?
                      Jeg kjenner ikke modellen din så det er litt vanskelig å gi en spesifikk anbefaling.
                      Du må sjekke motorsepsifikasjonen din, antall kv, forsikre deg om at motorturtallet blir
                      innenfor et område modellen er bygd for og at du har en ESC som passer slik at du kan ligge
                      på 75-80 % når du flyr normalt. Må du mye lenger ned så funker ikke ESC´ene optimalt.
                      Det er også viktig å ha rette bladtypen for å rette tilpasning til motor effekt.
                      Hvilken motor har du, og hvilket turtall er optimalt for din modell?

                      Jeg har to TRex450´er den ene er beregnet for 3S og har en helt annen motor og ESC enn den andre som er bygget for 6S (Dominator) De ser like ut men flyr helt forskjellig, den ene er som en litt lat hest men Dominatoren er som en vill Ferrari
                      Last edited by telecaster; 25-02-16, 21:06. Reason: typo



                      Comment

                      Working...
                      X