Announcement

Collapse
No announcement yet.

Camilla's garage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Camilla's garage

    http://rcproducts.no/

    Er det noen som vet noe om denne nettbutikken? Har forsøkt å kontakte dem uten hell.
    Morten Erdal

  • #2
    Hvis ikke de svarer når man har lyst til å kjøpe så ville jeg nok styrt unna. Tenke seg reklamasjon da....
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Venter litt før jeg evt publiserer på nytt, grunnet at eier har lovet å kontakte meg i løpet av ettermiddag/kveld i dag. Ny oppdatering i kveld.
      Last edited by landy; 23-02-16, 15:18. Reason: Ny utvikling i saken.
      Morten Erdal

      Comment


      • #4
        Ikke bra! Høres ut som det finnes flere grunnlag for tvangsavvikling av foretaket, og da vil det dra med seg nettstedet i samme sluket siden det er et .no (Norid registrert) domene.
        Håper du aldri rakk å handle noe der, men det er veldig bra at du sjekket dette videre både for hans eks. samboer som tydeligvis var uvitende om dette. Samt skåne potensielle fremtidige kunder til å gå i baret!

        Ved en titt på denne nettsiden, så er det grunn til skepsis bla. pga. at dette ser oversatt ut, mange tomme kategorier, ikke noe lagerstatus og sist men ikke minst - ingen har hørt om det (selv ikke hans eks.)

        Comment


        • #5
          Domenet er registrert på han som privatperson, ikke på noe firma.

          NORID Handle...............: RCP25D-NORID
          Domain Name................: rcproducts.no
          Domain Holder Handle.......: HER97P-NORID
          Registrar Handle...........: REG812-NORID
          Tech-c Handle..............: HM1278P-NORID
          Name Server Handle.........: NSON12H-NORID
          Name Server Handle.........: NSON8H-NORID
          DNSSEC.....................: Signed
          DS Key Tag 1...........: 50906
          Algorithm 1...........: 8
          Digest Type 1...........: 2
          Digest 1...........: 3ad1903e85679c051b9a53fe4fd5dc788a888687d9e4fb814e 3229c05029268d

          Additional information:
          Created: 2015-08-01
          Last updated: 2015-11-20

          NORID Handle...............: HER97P-NORID
          Type.......................: person
          Name.......................: Hans Erik Røysheim
          Id Type....................: anonymous_person_identifier
          Id Number..................: N.PRI.72965018
          Registrar Handle...........: REG812-NORID
          Post Address...............: Marmorveien 3
          Postal Code................: NO-2818
          Postal Area................: Gjøvik
          Country....................: NO
          Phone Number...............: +47 97 54 13 31
          Email Address..............: her.as@online.no
          Rasmus Fauske
          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

          Comment


          • #6
            Kveldens oppdatering

            Jeg fikk en tekstmelding i dag om at de ville ringe meg i ettermiddag/kveld noe de ikke gjorde. Når jeg da forsøker å ringe dem får jeg ikke svar. Fikk nå nettopp atter en tekstmelding om at jeg skal få pengene igjen, så da gjenstår det å se men har mine tvil.

            Camilla's Garage ser ut til å drives av en useriøs kar ved navn Hans Erik Røysheim. Han sender ut faktura og ordrenummer og etter at du har betalt blir det stille. I tillegg har han dratt sin samboer inn i dette ved at hun står oppført som ansvarlig i brønnøysundregisteret. Eneste livstegn er en tekstmelding fra ham om at han dessverre var blitt skadet og innlagt på sykehus, men at hans samboer skulle hjelpe ham å ordne opp. Dette har hun tydeligvis ikke kjennskap til. Hun kunne derimot fortelle at hun ikke lenger var samboer med vedkommende, og at hun ikke hadde noe med Camilla's Garage å gjøre. Hun skulle kontakte Brønnøysund i dag. Det ser ut til at han tidligere har drevet noe som het Rc Power, om noen skulle ha vært borti dette firmaet. Leit at vedkommende utnytter folk, selv sin egen tidligere samboer. Men dere er herved advart hold dere langt unna denne butikken, det ser ut til å være svindel fra ende til annen.
            For min egen del kommer jeg til å forfølge saken, bare synd det sannsynligvis evt rammer en tidligere samboer av Røysheim.
            Om det mot formodning skulle dukke opp penger på kontoen min skal jeg underrette om dette.
            Morten Erdal

            Comment


            • #7
              Om du ikke får pengene med det første, så ikke gi deg!
              Man er veldig godt beskyttet som privatperson mot useriøse nettbutikker i Norge, og det finnes flere offentlige instanser som hjelper privatpersoner med slike saker. Forbrukertvistutvalget, forbrukerrådet osv.
              Forbrukerrådets klageguide
              Har selv vært i liknende situasjon et par ganger, og begge gangene har jeg vunnet frem.
              Blir prinsippsak for egen del, uansett hvor mye penger det er snakk om.

              Bruk skriftlige kommunikasjonsformer og ta vare på alt, så vinner du frem.

              Lykke til!

              Comment


              • #8
                Ja det ser ut til å bli forbrukerrådet i morgen, de skulle sette over pengene i går, men det var selfølgelig bare tull. Angrefristskjema er sendt på mail og i tillegg på mms som er besvart. Kommer til å la det gå sport i å forfølge, dette så har jeg i hvertfall gleden av det en stund framover.
                Morten Erdal

                Comment


                • #9
                  Litt avhengig av hvilke banker de og du bruker osv. så kan det gå 2-3 døgn før du ser de.
                  Men så lenge du gjør de rette tingene og har det dokumentert, så går dette helt sikkert din vei.
                  De fleste gir seg når de ser at du kjenner dine rettigheter og er tydelig på at dette gir du aldri opp.

                  Comment


                  • #10
                    Fortsatt ingen penger tilbakeført.
                    Sendte saken til forbrukerrådet i dag, men tipper de ikke får svar på hendvendelser heller.
                    Morten Erdal

                    Comment


                    • #11
                      Det finnes da vel en passende gjeng med litt store og kraftige modellflygere på Gjøvik som sikkert kan ta et lite "hente penger" oppdrag.....

                      Comment


                      • #12
                        Nå ser det ut til at nettbutikken er stengt.
                        Morten Erdal

                        Comment


                        • #13
                          Gledelig nytt. Forbrukerrådet kontaktet eier for to dager siden. I morges fikk jeg en beklagelse pr. tekstmelding fra eier. Og da jeg sjekket konto er det en reservert transaksjon som stemmer med beløpet på vei inn på konto. Hadde ikke store forhåpninger om å få pengene igjen, men det løste seg til slutt
                          Morten Erdal

                          Comment


                          • #14
                            Så bra!
                            Som jeg nevnte, det hjelper og gjøre de rette grepene formelle veier og vise tydelig at man ikke gir seg fra dag 1.
                            Har håndtert sånne "støvler" før

                            Comment

                            Working...
                            X