Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt Fpv fly komplett fra Hobbyking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt Fpv fly komplett fra Hobbyking

    Noen som tror dette er ok å leke seg med?
    Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
    Hva med frekvenser, er dette helt psyko ulovlig?
    Får vel hva man betaler for men kan kanskje være gøy å leke litt med, eller kanskje Hubsan er bedre?

  • #2
    Frekvensen er innafor, men senderstyrken er for høy, kun 25MW er tillat uten div lisenser. Så får man selv vurdere hvor lovlydig man vil være, jeg tror vel ingen ennå har blitt tatt for å bruke for kraftig utstyr. Når det gjelder brillene så vil jeg STERKT anbefale de nye brillene deres. Mer komfortable, større skjerm, og mye mer praktisk anlagt med div kabler og lommer til å holde både batteri og mottaker. Flyet er sikkert bra nok, men vil du ha et billig og lettflyd FPV fly så kan jeg anbefale Flitetest sin Explorer, det var flyet jeg hadde min første FPV tur med. Gikk som en drøm, og fløy så stabilt at man kunne tro det hadde autopilot.

    Comment


    • #3
      Det er også mange løsninger med briller der man stapper mobilen inn, går det an å bruke dette som Fpv?
      Jeg trenger sikkert ikke si at jeg er totalt grønnskolling
      Kan man sende videosignaler inn på telefonen, wifi forstyrrer kanskje radiosignalene?
      Fins det evt. en mottaker man kan koble på telefonen?

      Comment


      • #4
        FPV utstyr bruker normalt ikke Wifi, så det blir vanskelig, selvom jeg mener å erindre at det finnes. Uansett så ville jeg gått for godt utprøvd teknologi, og hatt mobilen i lomma. Det er dog mange droner som bruker Wifi, alt fra billige leketøy til Phantom/Inspire fra DJI, så det er absolutt i bruk.

        Comment


        • #5
          Jeg har laget en løsning med en Easycap tilkoblet min mobil med en OTG-kabel. Dette skal jeg bruke for opptak av videolinken fra FPV-kameraet. Signalet henter jeg fra AV-out på brillene foreløpig men venter på en liten VRx for å lage en stand-alone enhet. Dette har litt forsinkelse i bildet men bør være flybart om man ikke flyr racing/lavt med mange hindringer.
          La litt info i denne tråden.
          koble Fatshark til Ipad mulig? - (MFN) ModellflyNytt.no

          Her er en video som viser utstyret i bruk. Opptak fra skjermbildet på telefonen.



          Ang Wifi er vel ikke dette noe sjakktrekk sammen med 2,4G kontroller... DJI brukte vel 5,8G for kontroll sammen med WiFi.
          F330 og F450 med modifiserte rammer, Naza lite V2 og Fatshark FPV - TBS carbon clone med Naza M lite V2 og Fatshark FPV for GoPro - F450 med KK2 .
          Spektrum DX6i og TGY 9x med ER9x og FRSky XJT-modul
          Prosjekt: Hubsan X4 basert FPV rigg med 3D printet ramme for innendørs flyging

          Comment


          • #6
            Hva med dette settet:
            Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
            Noen innspill om dette er greit? Evt. noe som bør oppgraderes?
            Ser ut som det har fått grei omtale, frister veldig

            Comment


            • #7
              Det er jo en veldig god pris for en komplett pakke, så for å teste ut FPV vil jeg si det er et godt kjøp. Så kan du oppgradere til brillene jeg nevnte over etterhvert, eller til noe enda bedre.

              Comment


              • #8
                Takk for svar, kanskje like greit å droppe kitet og kjøpe de brillene du anbefaler isteden. Hva trenger jeg av sender og mottaker m.m. for å gjøre dette komplett?

                Comment

                Working...
                X