Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elendedig sevice hos Elefun - Fantastisk service hos Modelsport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elendedig sevice hos Elefun - Fantastisk service hos Modelsport

    Har alltid oppfattet Elefun som et seriøst og godt firma, men etter dette vet jeg ikke helt lenger....... Høyderorsstikka på min Hitec radio røk, og jeg sendte en henvendelse om de kunne utføre represjon eller formidle dette.Det er jo rett før sesongen starter her i sørvest...., så gode råd var dyre. Radioen er kjøpt hos Elefun for noen år siden. Her er svaret:
    "Hei.


    Nei, dessverre.

    Vi utfører ikke service på Hitecradioer.
    Produkter som er kjøpt fra oss kanpotensielt sendes til Hitec for service, men det blir vanligvis en tidkrevendeog kostbar prosess.
    Bare frakt/transport kan fort bli800-900,- da blir det også arbeid og deler i tillegg.

    Mvh Inge
    Elefun kundeservice"

    Her selger man altså produkter uten at kunden har mulighet til å få service!!!! Rådet må jo bli å handle hos de som kan yte service og reparasjon!!

    Så til den hyggelige delen av historien

    Fant ut at det var Modelsport AS på Kjeller som er importør av Hitec i Norge. Tok en telefon til de og fikk kontakt med Tommy. Det var ingen problem, 600 kr for å skifte stikka og en 3punkts bryter. Skulle på ferie, og fikk sendt den opp til de i en fart. En uke senere kom det en mail om at radioen var sendt i retur, ferdig reparert.
    Tusen takk til Tommy og Modellsport, fantastisk service!!!

    Elefun, dere bør gå i tenkboksen eller skammekroken!!!! Her kan dere velge selv...... Jeg vil i alle fall vurdere sterkt på hva jeg kjøper derfra....


  • #2
    Jeg skjønner ikke helt problemet her jeg. Hva er du egentlig mener at du har krav på her? Du henvender deg til forhandleren med spørsmål om en reparasjon som helt klart ikke er reklamasjon eller garanti, og som de mest sannsynlig ikke har autorisering til å reparere inhouse uansett. Det at de faktisk forklarer deg kostnaden og henviser deg riktig vei kan ikke være elendig service? Flott at du fant importøren som var villig til å gjøre jobben, men da var voldsomt til negativ stemning da.
    Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

    Comment


    • #3
      Er tildels enig med trådstarter her. når man kjøper ett forholdsvis kostbart produkt så forventer man jo å kunne få reparert det selv om det ikke er garanti sak. Er vel en av de store grunnene til å handle her i landet og ikke billig fra utlandet. Synes det er rart att elefun ikke har en service avtale med importøren. evt. henviser til å ta kontakt direkte med dem.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        For si det slik på denne måten, så forventer jeg faktisk at når de selger denne radioer mv at de har tilgang på folk som også kan utføre service på produktene. Dette er så spesielle produkter, at en ikke kan springe hvorsomhelst å få fikset de. Dette har ikke noe med reklamasjon å gjøre, det er den et par år for gammel til. Tror ikke noen hadde kjøpt en bil som det ikke kan få deler til eller fikses i Norge......

        Comment


        • #5
          Må forsåvidt si meg enig med Runar her. Det er også meg bekjent en del år siden Elefun avvikla å hå Hitec radioer i sitt standardsortiment og en annen levrandør har overtatt importen. De kunne dog pekt deg i riktig retning, men du har ikke noe krav om at de skal reparere eller formidle dette om det ikke er reklamasjon.
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #6
            De har da masse hitec radioer på lager og står ikke noe om att ikke fører det i sitt standardsortiment.

            Enig att man kke har noe krav til att de skal formidle noe når det ikke er reklamasjon. men er da her snakk om vanlig god service. Noe elefun hadde før men jeg føler blir dårligere og dårligere jo større bedriften blir.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Skal man ha god service, så kan man jo bare gå til den lokale hobbybutikken? Ånei, den er jo lagt ned...

              La du frem kvitteringen til Elefun samtidig med henvendelsen? Hvis ikke så kan det jo fort være at man får litt kjølig respons.
              Det ville du fått hos Mortens Hobbyloftet også om du kom med Hobbykingvarer og spurte etter hjelp til service.

              Fikk en OS elmotor fra Elefun som manglet en del i esken (takk Kina... hadde det ennå vært produksjon i Japan ville noen nå tatt harakiri...) og fikk straks nye deler som de tok fra en annen motor så ikke jeg skulle lide for lenge.
              MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
              MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

              Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
              Bi-Fly 25: turl.no/13pd
              Quickie: turl.no/13pe
              Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

              Comment


              • #8
                Reparasjon

                Man har ikke krav på reparasjon hvis dette ikke skyldes en reklamasjon. Som kunde velger man selv hvor man handler. Forskjellen på å handle fra Østen og i Norge er at man i Norge har visse rettigheter i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Den omhandler ikke krav til reparasjon som ikke er en reklamasjon. Rep av HiTec er normalt ikke noe problem så lenge man har en velvillig norsk representant som fører det meste av reservedeler også.

                RCModeller

                Comment


                • #9
                  Svar til RunarSL: Kan ikke se at trådstarter har uttrykt "krav" om noe, bare påpekt at servicen ( svaret) var lite kundevennlig fra selger av produktet, selger kunne ha henvist til importør.
                  Eller har også jeg en feil oppfattning?
                  Last edited by strilen; 08-03-16, 20:43.

                  Comment


                  • #10
                    Strilen har helt rett. Det var det som var poenget mitt.

                    Når det er sagt, så har jeg mottatt et svar fra Elefun på mail. Setter stor pris på det, og det viser at de og tar ansvar, og at de er det seriøse firmaet jeg altid har oppfattet de å være. Se svar fra Elefun, satte pris på det

                    Hei


                    Jeg kom over denne tråden i helga: [url="http://www.modellflynytt.no/showthread.php/40389-Elendedig-sevice-hos-Elefun-Fantastisk-service-hos-Modelsport"][FONT="Calibri"] (MFN) ModellflyNytt.no

                    Vi må legge hos helt flate og beklage for den kundebehandlingen du har fått av oss i dette tilfellet. Stort sett alt i vårt svar til deg er feil. Vi tar imot service på Hitec-radioer, det er normalt er rask prosess, og frakt kommer ikke på 8-900kr. Jeg ser tydelig at vi må bedre våre rutiner og opplæring av ansatte.

                    Det var bra at vi ble gjort oppmerksom på dette, slik at vi nå kan iverksette tiltak. Om du skulle støte på noen problemer med oss i framtiden, eller med noen av våre produkter, ta gjerne kontakt med meg direkte.



                    mvh/Regards Øyvind
                    Elefun AS
                    Morholt 9, 4887 Grimstad

                    Sentralbord: +47 37 04 50 60
                    Email:
                    kontakt@elefun.no
                    Web: www.elefun.no

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by grønnskolling View Post
                      Strilen har helt rett. Det var det som var poenget mitt.

                      Når det er sagt, så har jeg mottatt et svar fra Elefun på mail. Setter stor pris på det, og det viser at de og tar ansvar, og at de er det seriøse firmaet jeg altid har oppfattet de å være. Se svar fra Elefun, satte pris på det

                      Hei


                      Jeg kom over denne tråden i helga: [url="http://www.modellflynytt.no/showthread.php/40389-Elendedig-sevice-hos-Elefun-Fantastisk-service-hos-Modelsport"][FONT=Calibri] (MFN) ModellflyNytt.no

                      Vi må legge hos helt flate og beklage for den kundebehandlingen du har fått av oss i dette tilfellet. Stort sett alt i vårt svar til deg er feil. Vi tar imot service på Hitec-radioer, det er normalt er rask prosess, og frakt kommer ikke på 8-900kr. Jeg ser tydelig at vi må bedre våre rutiner og opplæring av ansatte.

                      Det var bra at vi ble gjort oppmerksom på dette, slik at vi nå kan iverksette tiltak. Om du skulle støte på noen problemer med oss i framtiden, eller med noen av våre produkter, ta gjerne kontakt med meg direkte.



                      mvh/Regards Øyvind
                      Elefun AS
                      Morholt 9, 4887 Grimstad

                      Sentralbord: +47 37 04 50 60
                      Email:
                      kontakt@elefun.no
                      Web: www.elefun.no
                      Dette ga litt mer mening ja. Må si jeg lurte litt på hele saken, Elefun er bunnsolid i mine øyne!
                      Terje Pedersen

                      Indre Østfold Modellflyklubb

                      91399490

                      Comment


                      • #12
                        Har kun positive erfaringer av kundeservice til Elefun, de har byttet varer og svart på henvendelser raskt. Altid med hyggelig tone.
                        Varene blir sendt omtrent omgående og med raskest mulig måte. Bunnsolid + 1 !

                        Jorma K.

                        Comment


                        • #13
                          FLott at det endret seg. Elefun har vært gode mot meg. Sist var det to servoersom ikke var på lager likevel da jeg bestilte, og jeg fikk velge to litt dyrere servoer i stedet uten å betale ekstra.

                          Comment


                          • #14
                            Finner ikke noen annen tråd... Legger til Smallsize på listen over god service ! Svar på henvendelser på email kommer i løpet av noen timer og varene blir sendt i stort sett samme dag. Teknisk support har vært meget bra; har t.o.m fått tilsendt mindre deler uten kostnad - anbefalles !

                            Comment

                            Working...
                            X