Announcement

Collapse
No announcement yet.

RCexl Opto kill switch drivspenning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RCexl Opto kill switch drivspenning

    Hei!

    Mulig et dumt spørsmål, men jeg spør likevel
    Skal montere en Rcexl opto kill switch i et fly hvor jeg skal ha 4,8V på tenningsanlegg og 6,6V på mottager/servoer.
    Får kill-switchen sin drivspenning via kabelen til mottager siden alle tre er koblet? Eller henter den drivspenningen fra batteriet som skal drive tenningen?

    Er det mulig å koble fra plussen inn til mottager?

    Egentlig hadde jeg ønsket at det er mulig å strømforsyne denne fra tenngsbatteriet, men den er vel ikke laget sånn da det antagelig er 100% skille på begge sider?
    Og av den grunn er det vel uproblematisk med forskjellige spenninger på Rx batteriet og tenningsbatteriet?

  • #2
    Den får strømmen til drift av tenning fra eget batteri, det er kun styresignalet som går til mottakeren.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

    Comment


    • #3
      Hei!
      Takk for svar, jeg tror jeg formulerte meg litt dårlig
      Joda, jeg skjønner at tenningsmodulen får sin strøm fra det avsatte 4,8V batteriet som er koblet til tenningsmodulen via kill switchen.
      Men det jeg mente var om kill switchen i seg selv (egen drift for å styre av/på) tok strømmen sin fra mottager-batteriet(6,6V) sammen med signalet, eller om den tar den også fra tenningsbatteriet (4,8V).
      Jeg kan for så vidt teste det ved å dra ut plussen fra kontakten til mottager...

      Uansett, jeg koblet det opp slik man vanligvis gjør, og tunet motoren ute i hagen i dag, og den funket fint den og stoppet motoren slik den skulle. Trengte ikke å skru på noe endpoints eller noe som helst

      Comment


      • #4
        tror nok styringsdelen får strøm fra mottaker. for det er jo en optisk switch og noe av poenget er å isolere tenningsbatteri/modul fra mottaker pga. forstyrrelse.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Vil tro det jeg også, var det jeg mente med "100% skille på begge sider".
          Det funka fint og ha to forskjellige spenninger på hver sin side av den i hvert fall, fyra den opp og tunet motoren ute her i dag.
          Switchen funka som den skulle, så jeg lar det være sånn. Det er nok ikke rare strømtrekket til driften av selve switchen uansett.

          Jeg bare kom over en artikkel på rc universe i forkant i dag, og det var derfor jeg kom med spørsmålet

          Comment

          Working...
          X