Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mixer

    Har en Multiplex Rockstar som skal ha en mix i radioen ifølge boka: "3.5mm aileron to rudder, opposite travel." Med andre ord "ailerons deflect left by 3,5mm at full right rudder."
    Vil dette si at det er kun ved sideror bruk at balanseror skal gå, og ikke motsatt når balanseror brukes skal IKKE sideroret gå.
    Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
    Phoenix Mustang P51D m DLE-55
    Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
    Multiplex Minimag
    Multiplex Razzor
    Multiplex Rockstar
    Multiplex Shark
    Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
    Multiplex Profi TX 16
    Byggeblogger:
    http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

  • #2
    Det var for min del to mot sigende setninger, i Spektrum verden så er førstnevnte kanal den som styrer miksen, i dette tilfellet balanseror. Den andre setningen derimot antyder at det er sideroret som skal styre, og jeg vil tro det er det som er meningen. Noen fly har en tendens til å rolle ved bruk av sideroret, så denne miksen skal vel "kurere" det.

    Comment


    • #3
      Det skal være utslag begge veier. Dette er knife edge miksen om jeg ikke tar helt feil.
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        Ser du bruker multiplex, er ikke det noen ferdige program fra MPX?
        Mvh Andreas
        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
        PCM.at mye glede i litt carbon
        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

        Comment


        • #5
          Jo det ligger jo endel ferdige mixer, feks Combo-switch som mixer inn sideror og balanseror. Har brukt det før men nå går det automatisk i fingrene at man legger inn ror samtidig samme vei som balanseror går opp. Det som forvirret meg her og som utløste spørsmålet var at det skulle være motsatt sideror. Det ligner som Kyrre nevner over i tråden på en knife edge. Dette er jo en dobbeldekker og som Kyrre sier kanskje hindre flyet å rolle ved siderorsbruk?
          Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
          Phoenix Mustang P51D m DLE-55
          Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
          Multiplex Minimag
          Multiplex Razzor
          Multiplex Rockstar
          Multiplex Shark
          Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
          Multiplex Profi TX 16
          Byggeblogger:
          http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

          Comment

          Working...
          X