Announcement

Collapse
No announcement yet.

Søker etter testflyver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg må si tusen hjertelig takk til Jon Roger. Idag møttes vi på Bore. Han så først over modellen og testet den deretter i luften. Det gikk over alle mine forventninger Heliet fløy nydelig. Halen holdt seg dønn stabil, klarte seg gjennom en sideslengs loop, noe som skulle være knall. Vi gjorde ingen endringer på noe som helst. Moro at første heliet jeg bygger klarte seg så bra. Nå kan jeg trygt begynne og trene med det, og går det gæærnt, så er det med største sannsynlighet hvertfall ikke heliet sin feil
    Align Trex 500L Dominator
    Walkera Ufly
    Micro helicopter

    Comment


    • #17
      Bare å gratulere da
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #18
        Du får holde deg til simulator i begynelsen
        en fin øvelse er 10 X sirkler til høyre og 10 X til venstre
        gøy med heli

        Comment


        • #19
          Grattis!
          Men husk at det alltid er heliet eller radioen sin feil når man kræsjer!
          Øystein Solvang Randen
          Røyken og Hurum modellflyklubb

          Menneskelig svikt er utelukket!

          Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

          Comment


          • #20
            Originally posted by Orand View Post
            Grattis!
            Men husk at det alltid er heliet eller radioen sin feil når man kræsjer!
            Haha, det blir vel konklusjonen min også etter første smash i bakken

            Men, jeg har the time of my life med heliet. Var ute Mandag og Tirsdag, skal ut idag og forhåpentligvis imorgen. Eneste jeg roter litt med er noen av landingene mine, der heliet får en tendens til og begynne og tippe etter throttle hold. Foreløbig har jeg klart og korrigere med cyclic korreksjoner, men tror bladene har vært ganske nærme bakken. Jeg leser litt rundt at dette mye mulig kan være selve FBL enheten (Gpro) som tuller litt når den kommer på bakken. Jeg hører på de store internasjonale forum at jeg må miniauto ned den siste meteren, men det er f*** ikke bare bare og flippe throttle hold mens maskinen er i lufta. Jeg trener mye på det i simmen, der går det bra, men nervene kommer i real life
            Align Trex 500L Dominator
            Walkera Ufly
            Micro helicopter

            Comment


            • #21
              Om du flipper th i en halvmeters høyde så kan du bare holde noen få graders positiv pitch så setter den seg veldig pent og pyntelig ned. Ikke noe å være redd for i det hele tatt.

              Personlig kan jeg ikke huske sist gang jeg landa et heli uten å autorotere på slutten.
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #22
                Jeg trener mye på det i simmen, så det er ikke lenge før jeg skal teste metoden.
                Align Trex 500L Dominator
                Walkera Ufly
                Micro helicopter

                Comment

                Working...
                X