Announcement

Collapse
No announcement yet.

Søker etter testflyver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Søker etter testflyver

    Heisann. Jeg har fått meg en Trex 500L Dominator, super combo kit kjøpt fra elefun i høst. Nå er maskinen ferdig bygget og stilt inn, og det nærmer seg tid for å testfly. Men dette er første maskinen jeg har bygget og satt opp selv, og det første "skikkelige" helikopteret jeg har hatt. Derfor tør og vil jeg ikke bare teste det selv med en gang. Jeg skulle hatt noen med mer erfaring til og sett over det og sjekke at det er riktig stilt inn.
    Derfor lurer jeg på om det kanskje var noen her som kunne seg og hjelpe meg?

    Trex 500l dominator
    Spektrum Dx6 Ar610 mottager
    Gpro
    6s 3300mah

    Jeg bor i Egersund, men kan forflytte meg langt for riktig hjelp.
    Align Trex 500L Dominator
    Walkera Ufly
    Micro helicopter

  • #2
    Hei. Gratulerer med nytt helikopter. Hva med å melde deg inn i en av de lokale modellflyklubbene hvor det flys helikopter. Her er det garantert noen som kan bistå deg
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Gammel tråd vedørende Egersund området:

      modellfly Egersund - (MFN) ModellflyNytt.no
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Originally posted by Lars N View Post
        Gammel tråd vedørende Egersund området:

        modellfly Egersund - (MFN) ModellflyNytt.no
        Støttes!

        Det er uansett tusen ganger morsommere å fly sammen med andre enn å stå alene og fly.
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #5
          Originally posted by jotto View Post
          Støttes!

          Det er uansett tusen ganger morsommere å fly sammen med andre enn å stå alene og fly.
          Den støtter jeg 100% (Dette har til og med gjort at jotto hår åpnet øynene og skaffet seg fly og ikke bare heli)
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lars N View Post
            Den støtter jeg 100% (Dette har til og med gjort at jotto hår åpnet øynene og skaffet seg fly og ikke bare heli)
            Trodde du lovte å ikke fortelle det til noen!
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #7
              ja.. skulle akkurat til å si det, at det faller vel neppe i god jord å fortelle til noen
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Originally posted by jotto View Post
                Trodde du lovte å ikke fortelle det til noen!
                Ops...Hvor er adminfolket når man trenger dem
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jotto View Post
                  trodde du lovte å ikke fortelle det til noen!
                  what???! Fyyyyy!
                  Propellen skal være på toppen!
                  Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                  Comment


                  • #10
                    Takker for svar folkens Jeg har sendt en mail til Strato og spurt litt, så krysser jeg fingrene for at det er noen i området som har god peiling.
                    Og det og fly sammen med andre regner jeg med det vil bli mer av etterhvert, men i starten blir det nok mest på egenhånd. Blir småstressa bare av tanken på at noen skal se når jeg flyr
                    Align Trex 500L Dominator
                    Walkera Ufly
                    Micro helicopter

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by henriksen88 View Post
                      Takker for svar folkens Jeg har sendt en mail til Strato og spurt litt, så krysser jeg fingrene for at det er noen i området som har god peiling.
                      Og det og fly sammen med andre regner jeg med det vil bli mer av etterhvert, men i starten blir det nok mest på egenhånd. Blir småstressa bare av tanken på at noen skal se når jeg flyr

                      Jeg skjønner deg godt. Men ofte vil du komme over kneikene mye raskere vi en klubb siden du kan få bistand og hjelp når det er noe fremfor å stå og finne opp kruttet på nytt☺
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by henriksen88 View Post
                        Takker for svar folkens Jeg har sendt en mail til Strato og spurt litt, så krysser jeg fingrene for at det er noen i området som har god peiling.
                        Og det og fly sammen med andre regner jeg med det vil bli mer av etterhvert, men i starten blir det nok mest på egenhånd. Blir småstressa bare av tanken på at noen skal se når jeg flyr
                        Jeg kjenner følelsen! Jeg ble superstressa når andre så på mens jeg fløy i starten. Problemet er bare at det ikke blir bedre av å fly mere alene... det blir bedre av å fly mere sammen med andre Jeg fløy et års tid alene før jeg meldte meg inn i en klubb. Det hindret fremgangen både på flyging og det tekniske rundt skruing og sånt. Ikke gjør det samme som meg - meld deg inn i en klubb NÅ!

                        Folk er utrolig hjelpsomme når det kommer nye.
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #13
                          Det er jo ikke så kjempelangt fra Egersund til ForusRCklubb sin flyplass på Bore da. Jeg kan godt hjelpe med å se over og teste modellen din, men jeg har ikke mulighet før neste helg.

                          Comment


                          • #14
                            Jon Roger, det høres helt supert ut Jeg jobber stort sett i Stavanger så jeg er vant med og kjøre, så distansen til Bore er null problem.

                            Og joa, jeg kommer nok til og melde meg inn i den lokale klubben her hjemme. Jeg kunne godt tenke meg og fly der de flyr, ti min kjøring fra der jeg bor. Og så regner jeg med og treffe noen med samme interesser, forhåpentligvis ikke bare fly.
                            Align Trex 500L Dominator
                            Walkera Ufly
                            Micro helicopter

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by henriksen88 View Post
                              Blir småstressa bare av tanken på at noen skal se når jeg flyr
                              Det skal du ikke det tenke på.. Alle som har flydd en stund vet hvordan det er i starten, dessuten er det ikke noe gøy å ha spektakulære kræsjer hvis ingen ser på

                              Dessuten; de fleste kræsjer, uansett om de har flydd en uke eller i 25 år
                              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                              Comment

                              Working...
                              X