Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ni-Mh mottagerbatteri.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ni-Mh mottagerbatteri.

    Skal prøve å få noen av mine gamle fly i lufta til sommeren, og sjekket om Hobbyking hadde noen 4,8 V AA pakker, men det var dårlig. Kommer vel til å kjøpe løse celler og lodde sammen. Fikk lyst til å sjekke på websiden til Small Size, for de har hatt tidligere til ok pris. Sitter fortsatt litt sjokkskadd .... 609,- for en 5 cellers Ni-Mh mottagerpakke. Utsolgt... er nok like greit.. Men så er det Spektrum, så da er det nok verdt pengene.... LOL
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

  • #2
    Hvorfor ikke kjøpe deg noen Bronto-pakker fra Elefun?
    Kvaliteten på de er helt ok, de er rimelige og holder greit på spenningen til NiMh og være.
    Eller Energ-Pro fra SamiRC som du kan kjøpe i butikken i Oslo og slippe frakt.
    Har begge merkene i både 6V og 4,8 jeg og de funker greit, tror ikke du er tjent med å lage pakkene selv.

    Comment


    • #3
      LiFe med regulator funker fjell det også... så sant ikke servoene dine overlever uregulert..
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        LiFe med regulator funker fjell det også... så sant ikke servoene dine overlever uregulert..
        Må ha vekta pga riktig tyngdepunkt på disse flyene.
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment


        • #5
          Originally posted by SmurfAir View Post
          Hvorfor ikke kjøpe deg noen Bronto-pakker fra Elefun?
          Kvaliteten på de er helt ok, de er rimelige og holder greit på spenningen til NiMh og være.
          Eller Energ-Pro fra SamiRC som du kan kjøpe i butikken i Oslo og slippe frakt.
          Har begge merkene i både 6V og 4,8 jeg og de funker greit, tror ikke du er tjent med å lage pakkene selv.
          404
          Takk for tipset, får se om jeg stikker innom dem en tur, eller jeg stikker innom den lokale Kiwi butikken og kjøper ei pakke med Duracell celler som holder ladingen i månedsvis til litt over 100 lappen og lodder selv.
          Last edited by bth; 02-04-16, 08:30.
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #6
            Originally posted by bth View Post
            Skal prøve å få noen av mine gamle fly i lufta til sommeren, og sjekket om Hobbyking hadde noen 4,8 V AA pakker, men det var dårlig.
            Du kan jo bestille Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking, kutte krympestrømpen på den 5. cellen, fjerne den og lodde over ledningen på celle 4.
            Har hundrevis av løse AA og AAA av denne typen, og bortsett fra to, har de fungert utmerket. Laget en 6S pakke av to 4S pakker, og de er godt limt. Derfor må man ofre en strømpe

            Frakt har en tendens til å bli dyrt på batterier (alt er jo "Lipo"), så sist brukte jeg Fedex og fyllte på til vekt grensa. Mulig de har andre løsninger nå.
            Last edited by flarssen; 02-04-16, 01:22.
            Fred Larssen

            Comment


            • #7
              Det er nok sånn fortsatt Fred, så fort man putter noe som heter batteri eller for eksempel en tacho hvor det følger med en 3V knappecelle, så er eneste frakt alternativ $70+ helt på trynet.
              Jeg har til og med handlet LiPo fra Kina med "fri" frakt fra andre steder enn Hobbyking, så da vil jeg anta at det ikke bare er speditør sin "skyld" men at HK er i overkant steile på dette.
              Har også kjøpt måleinstrumenter etc. fra Kina hvor det har fulgt med batteri uten at det har vært noe problem.

              Comment


              • #8
                Jeg lagde en batteripakke til min taranis. Fort gjort og fungerer utmerket! Lagde en bildeguide som ligger på unicus.org

                Comment


                • #9
                  Prøvde en checkout hos Hobbyking. Tre 5 cellers pakker kommer på ca $22 + det samme i frakt med Fedex og det er under moms grensa.
                  Fred Larssen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by flarssen View Post
                    Prøvde en checkout hos Hobbyking. Tre 5 cellers pakker kommer på ca $22 + det samme i frakt med Fedex og det er under moms grensa.
                    Ja sannelig!
                    17 Euro i frakt med UPS Express, totalt 35 Euro for 3 stk. 6V 2300mah pakker.
                    Så da har de skjerpet seg en del, tidligere om du la til 1 stk nimh pakke da, så ble frakten helt sinnsyk.

                    Comment


                    • #11
                      Hjem - Automax selger batterier til industrien, topp kvalitet og de lager pakker til deg på stedet akkurat slik du ønsker.
                      Her blir det også punktsveiset slik at man ikke varmer batteriet for mye slik som ved lodding.
                      Tar du med en servokabel så lodder de på og gjør alt ferdig. Hvis ikke setter de på loddeører og sender med krympeplast slik at du kan gjøre det selv. Det er min metode.
                      Har kjøpt de fleste av mine NiCd og NiMh pakker der de siste 20 årene.

                      Et lite tips med NiMh celler.
                      På samme måte som det finnes startbatterier og fritidsbatterier i blybatteri verdenen, så er det forskjellige typer NiMh celler også. Så i noen tilfeller (13 digitale servoer i et fly, eller seilfly med store flaps) vil celler med høy kapasistet (f.eks. AA på 2700 mAh) ha større spenningstap ved belastning enn celler med f.eks. 1300 mAh.
                      Men dette kan du også spørre gutta på Automax om, de kan batterier.
                      Niels Jensen
                      Phoenix rc club

                      Små gutter ser på opp på himmelen når de hører et fly, noen av oss slutter aldri med det.

                      Modellflyving er mental hygiene.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by highspeed View Post
                        Hjem - Automax selger batterier til industrien, topp kvalitet og de lager pakker til deg på stedet akkurat slik du ønsker.
                        Her blir det også punktsveiset slik at man ikke varmer batteriet for mye slik som ved lodding.
                        Tar du med en servokabel så lodder de på og gjør alt ferdig. Hvis ikke setter de på loddeører og sender med krympeplast slik at du kan gjøre det selv. Det er min metode.
                        Har kjøpt de fleste av mine NiCd og NiMh pakker der de siste 20 årene.

                        Et lite tips med NiMh celler.
                        På samme måte som det finnes startbatterier og fritidsbatterier i blybatteri verdenen, så er det forskjellige typer NiMh celler også. Så i noen tilfeller (13 digitale servoer i et fly, eller seilfly med store flaps) vil celler med høy kapasistet (f.eks. AA på 2700 mAh) ha større spenningstap ved belastning enn celler med f.eks. 1300 mAh.
                        Men dette kan du også spørre gutta på Automax om, de kan batterier.
                        Kan ikke si at 314,- for ei 4,8 volt 1800 mAh pakke frister så mye ( Må opprette brukernavn for å se priser ) http://www.automax.no/produkt/29679294/nlb-416-4-8v-1-8ah-sx2-plugg-14
                        Bfight 210
                        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                        Phoenix RC Club

                        Comment


                        • #13
                          Tok en kjapp titt på Elefun sitt utvalg og der var det mye å velge imellom fra kr 125 og oppover. Tror du vil finne det du har behov for der ganske enkelt.

                          " Så at andre også linket opp mot Elefun "
                          Last edited by Superstar40; 02-04-16, 20:26.
                          Espen Kvien
                          Gruppeleder F3A
                          Vingtor RC Club
                          f3a.norge@gmail.com

                          Mange fly og mye moro

                          Comment


                          • #14
                            RC pro har også noen batterier.


                            Det som irriterer meg er at ingen lenger har NiCd batterier da det er de eneste som funker når det blir skikkelig kalt.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bardp View Post
                              RC pro har også noen batterier.


                              Det som irriterer meg er at ingen lenger har NiCd batterier da det er de eneste som funker når det blir skikkelig kalt.
                              Tuller nå vel ? 404 - File or directory not found.
                              Bfight 210
                              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                              Phoenix RC Club

                              Comment

                              Working...
                              X