Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket fly til en OS 40 FS?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket fly til en OS 40 FS?

    En kompis skulle gi bort noe gammelt RC utstyr, og da jeg er litt nostalgisk, ble jeg eier av en gammel OS 40 FS firetakter.
    Har nå gjort motoren ren for 20 år gammel olje og skiftet lager, så da mangler jeg bare en flymaskin å sette den på.

    Følgende kriterier gjelder:
    • Skal være en skala modell.
    • Helst akrobatisk (har allerede en Cub).
    • Før 1950.
    • Gjerne en warbird, men orker ikke å se på en Spitfire i lowpass med hjulene ut. Så da må den ha retracts.
    • Kan ha mer enn en vinge.
    • Har ikke for mye fritid, så en ARF er å foretrekke.


    Noen som vet om modeller som kan passe? Eller kanskje har noe liggende?
    Husk at gamle firetaktere ikke er voldsomt spreke, så den bær ikke være for stor.
    forslag mottas med takk.
    Niels Jensen
    Phoenix rc club

    Små gutter ser på opp på himmelen når de hører et fly, noen av oss slutter aldri med det.

    Modellflyving er mental hygiene.

  • #2
    Så ikke til å være noe på Norwegian eller Elefun,bare fra 40 totakter. I den størrelsen der er det nok mest elektro.
    Må muligens bygge noe .20 size, trolig noe her: Error
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      Jeg kan låne deg tegningene og manualen til min Flair Legionare så lenge du trenger dem, den er designet rundt denne motoren.
      (Jeg har aldri kasta ei tegning, men lån er innafor). Trigger alle punktende dine, bortsett fra det siste...
      MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
      MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

      Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
      Bi-Fly 25: turl.no/13pd
      Quickie: turl.no/13pe
      Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

      Comment


      • #4
        Originally posted by Shrek View Post
        Jeg kan låne deg tegningene og manualen til min Flair Legionare så lenge du trenger dem, den er designet rundt denne motoren.
        (Jeg har aldri kasta ei tegning, men lån er innafor). Trigger alle punktende dine, bortsett fra det siste...
        Interessant modell skal vurdere om jeg har motivasjon til å bygge, virker jo ikke alt for mye jobb på denne.
        sender deg en PM når jeg får tenkt litt.
        Niels Jensen
        Phoenix rc club

        Små gutter ser på opp på himmelen når de hører et fly, noen av oss slutter aldri med det.

        Modellflyving er mental hygiene.

        Comment


        • #5
          Ser ut som Flair produserer de fortsatt . http://www.flairmodels.co.uk/Aircraf...coutframes.htm
          Teknisk Hobby er importør, så du kan sende de en mail ; post@teknisk-hobby.no
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #6
            Originally posted by bth View Post
            Ser ut som Flair produserer de fortsatt . http://www.flairmodels.co.uk/Aircraf...coutframes.htm
            Teknisk Hobby er importør, så du kan sende de en mail ; post@teknisk-hobby.no
            Så bra. De var lenge ute av salg, trodde de var helt på tur ut.
            MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
            MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

            Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
            Bi-Fly 25: turl.no/13pd
            Quickie: turl.no/13pe
            Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

            Comment


            • #7
              Ble det noe fly til motoren ?
              Bfight 210
              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
              Phoenix RC Club

              Comment

              Working...
              X