Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pålitelig og rimelig standard servo med metallgear?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pålitelig og rimelig standard servo med metallgear?

    Hei!

    Trenger standard-size servoer til 20cc warbird.
    Ser for meg noen rimelige men pålitelige metallgear-servoer med torque fra 4,x kilo og oppover.
    Det er et hav av "budget" klasse servoer og merker, HXT-5010 er tomt men det finnes mye annet.

    Har selv enda til gode og oppleve at rimelige servoer har tatt kvelden eller uhell med det, så jeg har tenkt å fortsette med det på noen modeller i hvert fall
    Noen som har erfaringer med for eksempel Towerpro MG995 eller MG996R?
    Eller JX servoer, turnigy, HXT what ever som folk har gode erfaringer med over litt tid og som ikke er i backorder?

    Altså her snakker jeg om servoer til en hundrings +/- litt, ikke til mange hundre pr. stk.

  • #2
    Har veldig god erfaring med PowerHD 1201mg i den prisklassen.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

    Comment


    • #3
      Takk for tipset!

      Men etter mange timer lesing i går endte jeg opp med jx pdi 6221mg.
      Fullstendig overkill med så høy torque på sånn type fly, men servoen får gode kritikker av folk som har både testet de med mye krefter, samt over tid.
      De skal være veldig robuste, og sentrere bra men er ikke noen lyn på hastighet, men det trenger man heller ikke på en warbird.
      De er digitale, har metallgear og doble kulelager.
      Prøver disse også skal jeg prøve og huske å melde tilbake her etter hvert når de har fått en del turer i lufta.

      Comment


      • #4
        hvor kjøpte du de? intresant dette
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Originally posted by tyor View Post
          hvor kjøpte du de? intresant dette
          Pakketilbud Tom på banggood 4 stk. (akkurat under Mva-grensa) , så jeg trengte to pakker og to ordre.
          Frakt er jo inkludert så det spiller ingen rolle

          Produsent-link: IIS 10.0 详细错误 - 404.0 - Not Found
          Link til pakken: 4PCS JX PDI-6221MG 20KG Large Torque Digital Standard Servo For RC Model

          Og til enkelt-servo av samme modell: Page Not Found - Banggood.com

          Det er opp til 20kg på 6-volt, og det er CNC-frest alu i deler av huset!

          Her testes den med mye vekt til høyre sammenliknet med en turnigy servo.
          Uten vekta er Turnigy-servoen litt raskere, men med vekta på så er de like
          Sterk jævel, etter det jeg leste i går kveld!

          Comment


          • #6
            Hvilken servohorn passer?

            Comment


            • #7
              Originally posted by strilen View Post
              Hvilken servohorn passer?
              Det skal være 25T Spline, og Futaba-horn skal passe har jeg lest.
              Men det kan jeg ikke bekrefte før de kommer, og det tar vel et par uker godt og vel.

              Comment


              • #8
                Da har det kommet 8 stk. av disse, måtte inspisere innholdet litt.

                Click image for larger version

Name:	Servo.jpg
Views:	1
Size:	135.7 KB
ID:	614748

                Greit utvalg av medfølgende servohorn, men jeg har testet med Futaba aluminiumshorn sden det står at de skal være kompatible med 25T Futaba Spline. Det stemte, de satt som bare det.

                Click image for larger version

Name:	tilbehør.jpg
Views:	1
Size:	175.6 KB
ID:	614749

                Så måtte jeg skru opp alle sammen og sjekke hvordan de er bygget og montert.
                Aluminiums-delen av servohuset gjorde at motor og kort satt tight og fint.
                Kabelen ut til kontakten (Strøm + signal) var limt ved loddingen, slik det bør være.
                Men det som ikke var gjort var å forankre kablene fra printet og bort til motoren, kjent fenomen men ikke bra.
                Selv om jeg tror bunnlokket på servoen er såpass tight at det delvis presser på kabelen, så er ikke det godt nok etter mitt skjønn da jeg skal bruke disse på bensinmodell. Så jeg limte motorkablene på alle sammen.

                Click image for larger version

Name:	Åpnet.jpg
Views:	1
Size:	122.9 KB
ID:	614750

                Ellers så syns jeg dette ser veldig lovende ut, den er sterk som bare det med en torque langt over det man trenger på en warbird.
                Ikke støyer de mye og det er heller ingen knurring i noen posisjoner på de jeg har rukket å montere på ror hittil.
                Noe lyn er den ikke, så for de som trenger en rask servo så er ikke dette det rette valget.
                Da gjenstår det å se etter hvert når de har blitt brukt en del, om de holder seg tighte i drev osv.
                Last edited by SmurfAir; 27-04-16, 09:10.

                Comment


                • #9
                  Har 4 stk på vei i posten jeg også. De skal testes i en hangar 9 sopwith camel. Blir spennende å se hvordan de fungerer.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Fin modell å teste i det, mine skal inn i en ny Hangar 9 P-47D-1 Razorback.
                    Vil absolutt anbefale deg å lime kablene til motoren, det er en kjapp operasjon som antagelig vil forhindre at flyet detter ned pga. brudd nært loddepunktene pga. vibrasjon fra motor.

                    Bare og holde den opp ned i venstre hånd, og dra aluminiums-huset ned mot toppen av servoen mens du skrur løs alle skruene.
                    Så slipper du at den kanskje ramler fra hverandre så du får byggesett med drev
                    Da er det bare å trekke bunnplata av med skruene i om du vil, så brukte jeg limpistol på tre punkter, se pilene på bildet under.

                    Click image for larger version

Name:	Servomodd.JPG
Views:	1
Size:	38.7 KB
ID:	614760

                    Comment


                    • #11
                      Takker for tips. skal gjøre det
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        fikk servoene i dag. Testet de og de gir ett bra første inntrykk. Har tatt av bunnplata og limt motorledningene

                        Se om jeg får montert dem og testet de i fly til helga. De vil vel uansett bare kunne bli en forbedring i forhold til de gamle graupner-c577 som sitter der fra før hehe
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Ja, det er i alle fall plenty med torque i forhold til hva man trenger på en Camel, eller i mitt tilfelle Thunderbolt.
                          Har ikke kommet lenger enn at eg er ferdig med vingene, satt inn 4 stk, til flaps og balanseror. Litt for travelt med mange ting for tiden.. og når det blir flyvær og tid skal det flys i stedet.
                          Retracts er Eflite sine elektriske så der slipper jeg servoer

                          Nå blir vi jo minst to her inne som får testet disse over litt tid, så får vi se om de ser ut til å duge etter litt bensinmotor-vibber

                          Comment


                          • #14
                            Vurderer allerede å betille ett lass til å bytte ut alle servoene i black horse storchen min. Der sitter det HXT 5010 på alle ror. og de begynner å bli veldig slarkete.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Ja, i dag er prisen 330,- for 4 stk. ink. frakt, så det er knallbillig om holdbarheten er grei.
                              Hvor mye brukt er de HXT5010 servoene som nå er slitne?

                              Foreløpig er mine erfaringer med Hextronik gode i forhold til prisen. På micro (9 gram) så har jeg en del HXT 900, små uslitelige greier med plastdrev. De ga jeg under 30 kr. stk. for, og de bare virker og virker, utrolig kvalitet til gi-bort pris.
                              Også har jeg HX12K (10 kg) digitale metalldrev på en 30cc, men de er for lite brukt enda til at jeg kan konkludere med noe som helst.

                              Er spent på å se disse JX-servoene vi nå har kjøpt etter en tids bruk, greit om man kan finne seg rimelige men pålitelige og holdbare servoer til forskjellig bruksområder. Så er det bare å hamstre før de evt. forsvinner fra markedet.

                              Ser ut som om den produsenten er stor i hvert fall, basert på et ganske romslig produktutvalg.
                              En annen ting jeg er temmelig sikker på er at disse som med produsenter av el-motorer, esc´s etc. også produserer for/selger under andre mer kjente merker. Er sånn det pleier å funke i Kinesisk industri, de selger ofte de samme produktene under andre navn på det kinesiske markedet.

                              Comment

                              Working...
                              X