Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hangar 9 Sopwith Camel.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hangar 9 Sopwith Camel.

    Det ble litt bokhylleflyging i dag. Først fløy jeg 15 minutter med noen åtte år gamle batterier (maks er ca 30 per lading) og deretter 13 minutter med noen helt nye batterier. Bra forskjell, men de gamle flyr modellen fint på bare 500-600 W maks.

  • #2
    Dummy. Printet i PETG og lakkert. Induksjonsrørene er dekket med kobberteip. Klønete kobberteip, men ser kult ut på flyet. Den er 3mm tykk for at det ikke skal være for mye luftmotstand når den snurrer.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      ser jo unektelig veldig bra ut. Hvordan er vekt i forhold til om du hadde lakkert?
      Spiller det ingen trille, så er det jo bare å slå seg på brystet og si "good job!"
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Ubetydelig. Teipen er samme tykkelse som vanlig papir. Fikk kobberteipen ved en feiltagelse en gang jeg bestilte kaptonteip fra Kina. Endelig fikk jeg brukt den til noe fornuftig.

        Comment


        • #5
          Freste en eikepropell også. 470 mm diameter.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Dette ser jo riktig bra ut
            Skal ha litt overhaling på camelen min bare jeg blir ferdig med p38. skal sette in ny hengsling på ballanserorene og nye servoer rundt om. også må jeg fikse litt på covlingen som har noen skader.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Det flyr fortsatt kjempefint. Finere lyd nå med grovere propell.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Har demontert camelen min for å reparere noen skader på en ving fra forige helg. Da tok jeg av de fire støttene mellom vingene. ser nå att de ikke er like lange og lurer på om du kan sjekke om du har de lengste forran eller bak.

                i manualen står det : There are two shorter struts that are positioned at the leading edge of the wing. The two shorter struts positioned at the trailing edge of the wing.

                hehe ikke så lett å skjønne noe av
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Fremstagene mine er noen få mm kortere enn bakstagene.

                  Comment


                  • #10
                    Det hjalp ikke at min er montert feil i følge H9: Hangar 9 | Horizon Hobby RC Airplanes and Parts

                    WTF?

                    Min flyr fint og snilt, mens andre klager, så jeg gidder ikke bytte.
                    Last edited by tahustvedt; 25-05-16, 21:34.

                    Comment


                    • #11
                      tror mine var montert med de lengste foran. jeg kjøpte den brukt og ferdig montert. har ikke tatt de av før nå hehe.

                      Mulig det er så lite att det ikke har noe å si. Er nok viktigere att man får cg rett på den. jeg hadde det litt langt bak på første turen etter att jeg satte inn den saito radial motoren og da var den helt umulig å fly.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by tahustvedt View Post
                        Det hjalp ikke at min er montert feil i følge H9: Hangar 9 | Horizon Hobby RC Airplanes and Parts

                        WTF?

                        Min flyr fint og snilt, mens andre klager, så jeg gidder ikke bytte.
                        Tror det er feil på siden. Alle mine WW1 dobbeltdekkere har de lengste bak. Men da er begge vingene mer eller mindre paralelle i forhold til hverandre. Med den lengste foran, vil jo den øvre vingen få en mye høyere angrepsvinkel enn den nederste. Men det er jo bare å sjekke angepsvinkelen ved vingerota, og sjekke om resten av vingen følger den.
                        Bfight 210
                        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                        Phoenix RC Club

                        Comment


                        • #13
                          Det er jo ikke ulogisk med høyere angrepsvinkel på den fremste (øvre) vingen, for da vil den vingen steile først og nesa droppe. Dersom det er motsatt vil halen falle når flyet steiler.

                          Men jeg tror forskjellen på de to stagene er så liten at det går seg til. Tror det er ca 2 mm. Nedre vingene tilpasser seg bare stagene ved en liten variasjon i lengderetningen. Vingene mine virker ikke som de er vridd av "feilmonteringen" min.

                          Comment


                          • #14
                            Hvis kvaliteten på denne er like ræva som på thunderbolten fra Hangar 9, så er det sikkert litt random hvor lange de er.
                            Alt fra at de knapt nok har brukt lim, til at linkingen mellom rorene på elevator knapt nok er sveiset.
                            Og det aller verste: Vingene passer ikke i hullene i kroppen uten store modifikasjoner!
                            Medfølgende skruedimensjoner stemmer ikke over ens med montasje-veiledningen etc.
                            Er vel nesten drøyt å kalle den en ARF...

                            Jeg er ikke den eneste, om man sjekker rcgroups så er det regelen at dette er sånn.
                            De er jo litt stivt priset også, så sånn skal det ikke være. Blir nok min første og siste H9.

                            Comment


                            • #15
                              Jøss. Hangar 9 var skikkelig bra kvalitet i gamle dager da de lagde denne. Har hørt flere som har klaget i de senere åra.

                              Comment

                              Working...
                              X