Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner på Phantom 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner på Phantom 4

    Da var dronen kommet i hus. Oppdaterte drone og nettbrett i kveld. Da er det bare å vente på brukbart vær og så prøve å få den i lufta. Har aldri flydd drone før. Satser på å lære meg å fly manuelt før jeg starter med alle autofunksjonene. Kan dette gå bra?

  • #2
    Utrolig enkel å operere, de fleste klarer det selv etter å ha satt seg litt inn i det men har du noen rundt deg som har erfaring så er det absolutt å anbefale
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Var ute på en liten rekognosering i fjellheimen her om dagen. Så etter sau og rovdyr. Så faktisk jerv med dronen. Kjørte tre batterier ut. Men i normal modus er det ikke mye fart på dronen. På det ene batteriet ble det litt lang flytid (da jeg så jerven) og hjemturen ble seig og landet med 13% batteri. Det synes jeg er thight. Men hjemturen gikk i 4-5 meter i sekundet. Ble også plaget av lav sol og tåke som førte til at føleren for objekter i veien slo ut titt og ofte. Neste batteri ble flydd i sportsmodus og da var hastigheten betraktelig høyere, 10-12m/s. Hvordan vil dere anbefale å kjøre dronen på slik flyging? Blir jo lett usikker på høyden i terrenget og i tilfelle skydekke/tåke vil jo dette komplisere flygingen. Dette var i et område i fjellheimen uten folk og var ikke langt over bakken så sikkerheten var ivaretatt selv om jeg ikke har øyesikt med dronen hele tiden.

      Comment

      Working...
      X