Announcement

Collapse
No announcement yet.

Durafly Tundra vs STM Beaver, eller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Durafly Tundra vs STM Beaver, eller?

    Hei,

    Jeg har et lite nybegynner spm.

    Jeg er på jakt etter et nybegynner fly, som jeg kan "vokse" litt inn i. Helst med flottører da jeg har et lite vann rett utenfor huset...


    Nå har jeg lenge sett meg ut en STM Beaver pakke fra Elefun til 2499,- (i tillegg kommer eventuelle ekstra batterier og lader).

    I det siste ble jeg oppmerksom på hobbyking sin Tundra. Som prismessig er ca lik.

    Foreløpige vurderinger:

    Tundra:
    +Fra Hobbyking kan jeg velge en litt mer avansert radio som kan bli med over i en ny modell senere..
    +Store hjul (har tilgang til store gressplener)

    STM Beaver:
    +20 cm større vingespenn
    +Enklere å bare handle alt hos Elefun
    +Estetisk penere og med mer detaljer

    Er det noen som har noen synspunkter på de to?

  • #2
    Du får jo også Beaver uten radio, hvis du ikke visste det. Tundraen er vel også rettet mot mer erfarne flyvere. Det kan sikkert fint flys av en nybegynner, men jeg har sett også Beaveren i aksjon i hendene på erfarne flyvere i klubben, det er absolutt en sprek modell.

    Comment


    • #3
      Jeg ville gått for Beaver. Det er veldig kjekt å handle fra Elefun. Kjapp levering hvis
      du ødelegger noe osv.
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        har Tundra og anbefaler den, meget mye fly for pengene. Hatt mye fly men dette er det beste jeg har hatt. Er med flotører og, ski og droppluke må man bestille extra. Bruker 3 cell lipo på 2200 mah og har lang flytid. Kan gjøre det meste med det flyet her

        Comment


        • #5
          Beaver. Size matters. Du skal se greia også. Kjøp med større hjul, evt akslinger til disse.
          kok

          Comment


          • #6
            Beaver forum på rcgroups. Flerårig. 14000 postinger til nå. En million mer eller mindre relevante tips. Søk dhc2 beaver rc, forum
            kok

            Comment


            • #7
              Originally posted by KOK View Post
              Beaver forum på rcgroups. Flerårig. 14000 postinger til nå. En million mer eller mindre relevante tips. Søk dhc2 beaver rc, forum
              Og det meste er utbedringer for å få den til å fly ?
              Bfight 210
              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
              Phoenix RC Club

              Comment


              • #8
                Neida. Flyr rett fra esken og flyr svært bra. Men noen gjør moddinger til greia si.
                kok

                Comment


                • #9
                  Takk for gode tips! Da blir det nok en Beaver.
                  Er det noen tips rundt en billig radio endten fra Elefun eller hobbyking?
                  Tanken her var å ha en radio som har potensiale til å bli med videre til andre modeller..
                  Jeg må jo si at hobbyking har et "forvirrende" stort utvalg for en nybegynner..

                  Eller er det slik at den radioen som følger med til 2499,- er helt ok?

                  Comment


                  • #10
                    Et tips til monteringa. Prøveskru alle skruer som skal inn i plast før du monterer den aktuelle delen. Smør skruen med flytende såpe så glir det bedre. Plasten er solid og litt trå å skru i. På hovedskruen for understell mot kropp gikk jeg opp et hakk på skruen. Radio har jeg ikke vett på så her frå andre svare.
                    kok

                    Comment


                    • #11
                      RTF radioer er ikke egnet til mye annet enn å fly modellen de kommer med. Hobbyking har tilbud på en JR radio nå, men sjekk også demovarene til Elefun, der ligger det en Hitec radio til 1800.

                      Comment


                      • #12
                        Her er en god å billig radio : Fly Sky FS-T6 Receiver – Mobilt, lyd, gaming & gadgets – Teknikmagasinet.no
                        Ekstra mottagere kjøper du fra http://www.gearbest.com/multi-rotor-...pp_232694.html for rundt 60,-
                        Fungerer helt fint.
                        Bfight 210
                        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                        Phoenix RC Club

                        Comment

                        Working...
                        X