Announcement

Collapse
No announcement yet.

Restart..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja, T-serien (T6J,T8J og T10J)er bakoverkompatible med FHSS (T6 og T8 og SFHSS (T-10J).
    Og det meste av FASSTest senderne støtter FASST, som du ser i tabellen nederst her.
    Eller denne for sendere på tvers.

    Om målet ditt er å kunne gjenbruke eldre mottakere etter at man har kjøpt ny radio, så oppgraderer man kanskje til noe som koster mer enn et par tusen likevel?
    Ellers så får man tredjeparts-receivere som støtter FASST omtrent kastet etter deg.

    Om man starter fra scratch og ikke sitter på mange mottagere, så spiller det vel ingen rolle?

    For å ha nevnt det: nå jeg dro i gang igjen hobbyen i 2013 etter en lang pause, så kjøpte jeg først en Spektrum radio.
    Jeg rakk ikke en gang å få første modell i lufta før to av kanalene fikk Parkinson syndrom, de hadde et produsert et stort parti som var produsert med jalla-potmeter i stikkene. De fikk jeg en av tydeligvis, radioen ble returnert og da ble det Futaba igjen på meg.
    Sånt kan potensielt skje alle produsenter, men jeg fikk så dårlig førsteintrykk at da var jeg ferdig med Spektrum i løpet av et par uker.

    Comment


    • #17
      Skulle jeg kjøpt radio nå tror jeg at jeg hadde kjøpt en FrSky Taranis. Min eldgamle Futaba 9C med Fasst-modul fungerer så bra enda at jeg ikke trenger bytte enda, men bare åtte kanaler er en begrensning jeg kjenner på av og til.

      Comment


      • #18
        Originally posted by tahustvedt View Post
        Skulle jeg kjøpt radio nå tror jeg at jeg hadde kjøpt en FrSky Taranis. Min eldgamle Futaba 9C med Fasst-modul fungerer så bra enda at jeg ikke trenger bytte enda, men bare åtte kanaler er en begrensning jeg kjenner på av og til.
        Det tror jeg ikke er noen dårlig idé, de radioene ser ut til å være mye radio for pengene.
        Og det er litt kult at de er litt "åpne" så det går an å lage seg egne ting i form av både hardware og software til den, det har jeg sansen for. Men den eneste egne erfaringen jeg har med FrSky som merke er multi-protokoll mottagerne deres. De har jeg flere av og de har fungert helt prikkfritt i forskjellige flygende farkoster (Fly/Drone) med Futaba radio.

        Comment


        • #19
          Hmm, siden jeg liker å hoppe fra høye høyder... kanskje jeg skal kikke på FrSky Taranis som det foreslås. Spennende konsept. Ser ut til at det kan bruker rett ut av boksen, men om en ønsker det, grave seg inn i software og masse funksjoner. Stemmer dette?
          --------------------------------------------------------
          Joar Larsen
          Forus RC Club

          Comment


          • #20
            Ok, endte opp med å få for Graupner.. MX16. Holder på å installere senderen i en Bixler for å teste mens gamle kunster perfeksjoneres.

            En ting jeg har lurt på er å få tak i en slik sak som en kan måle/kalibrere ror utslag bedre. Har fløyet sent å tidlig med Bixleren i det siste og begynner å få draget på det meste nå. Men ser at harde landinger kan gå utover ror og ror utslag.. og da kan det være kjekt å "kalibrere utslagene"... Hvor får jeg tak i slike. Vet de er tilgjengelige kommersielt...
            --------------------------------------------------------
            Joar Larsen
            Forus RC Club

            Comment


            • #21
              Dette kan du gjøre med radioen, med såkalt dual rate og expo funksjon. Da kan du bruke en bryter til å velge mellom store og små utslag, mens expo myker opp bevegelsene ved at utslagene økes gradvis, slik at du får mindre rorbevegelse når du selv gjør små bevegelser med stikka. Feks kan du justere det slik at rorene bare er på 30% utslag selvom du har stikka på 50%, men så øker utslagene gradvis slik at når du har 100% på stikka er også roret 100%, men innenfor hva du har satt som maksutslag med dual rate funksjonen. Alle radioer jeg har vært borti lar deg justere dette i samme meny, hvilke verdier du skal bruke er stort sett en smaksak, men jeg bruker lav expo med lave rates, og motsatt.

              Comment

              Working...
              X