Announcement

Collapse
No announcement yet.

FMS 1400mm BF-109 vs FW-190

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FMS 1400mm BF-109 vs FW-190

    Har bestemt meg for at litt av skattepengene skal gå for en av disse to. Aller helst vil jeg ha Messerschmidten, men har lest (og sett) at den har utfordrende egenskaper, både under take-off og landing, som kan by på problemer på vår 100x10 asfalt stripe. Det hjelper heller ikke at stripa er plassert så og si midt i en steinrøys, så det er strengt tatt null rom for feil. Focke-Wulfen derimot skjønner jeg har betydelig bedre egenskaper på bakken. Er det noen som har erfaring med begge, evt en av dem som kan hjelpe meg med å bestemme meg for hvilken jeg skal velge?

  • #2
    Har klubbkolleger med begge, BF-109´n er det to av, den ene har motoren pajet på (lageret), og den andre ESC´n. Det er antagelig litt tilfeldig men...
    Samtidig så er den nok litt verre å håndtere på bakken da den er litt "skjev i skøytene" og smalere mellom hjulene, men den flyr bra.

    Wulfen er nok hakket mer robust, og den flyr på skinner. Han som har det har også satt inn Mr. RcSound med transducere.
    Skulle jeg ha kjøpt en av de selv, så hadde jeg garantert valgt FW-190´n.
    Last edited by SmurfAir; 24-05-16, 16:49.

    Comment


    • #3
      Fikk svar fra en på Facebook gruppa "Modellflygere" som har begge, som bekreftet at Focke-Wulfen er mye bedre på bakken, men at Messerschmidten absolutt kan håndteres om man vet hvordan, så jeg tror jeg satser på den. Det er litt rart, siden den egentlig er et godt stykke ned på favoritt warbird lista mi, hvor nettopp Focke Wulfen er øverst (sammen med Spitfire). Allikevel er det den jeg helst vil ha akkurat nå, etter å ha sett masse Youtube klipp, det er bare et eller annet med den når den er i lufta som appelerer til meg. Og så sies det jo at den flyr best av alle FMS sine 1,4m warbirds.

      Comment


      • #4
        Ok, ja den flyr bra har jeg sett, og det er variabelt hvor vellykkede de FMS-modellene er, har en del av dem (1400mm-serien) i kjelleren...
        Mustangen flyr også veldig bra, men kunne godt ha hatt hakket mer power. Corsairen er grei men ikke av de bedre.
        Går mest i bensin for tiden her nå pga. flytid først og fremst.

        Lykke til!

        Comment


        • #5
          Har Trojanen deres fra før, og er stort sett fornøyd, selvom jeg må si jeg skjønner hvorfor de gikk bort fra servostyrte hjulluker på de siste versjonene. Og litt mer power hadde ikke vært å forakte, men jeg har ikke giddi å gjort noe med det, selvom et motorskifte er alt som hadde vært nødvendig. Take off og landing går så og si av seg selv.

          Comment

          Working...
          X