Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fokkerc 1/5 FW 190 A8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sa jeg glow fuel? Glowmotor.... Fungerer fint og bra lyd men et jævla griseri
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #17
      Første RC motorene gikk jo på bensin Click image for larger version

Name:	first-engine.jpg
Views:	1
Size:	125.3 KB
ID:	614887
      Balsa

      Comment


      • #18
        Blir nok en dag med lytting på stripa, Elektro er tingen om man ønsker minst mulig problemer med søl og naboer. Så kommer vel Bensin og den saito motoren har en fin tomgangslyd føler jeg
        .
        og denne også
        god natt Gentlemen's
        Mvh Andreas
        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
        PCM.at mye glede i litt carbon
        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

        Comment


        • #19
          Originally posted by Sundtair View Post
          Blir nok en dag med lytting på stripa, Elektro er tingen om man ønsker minst mulig problemer med søl og naboer. Så kommer vel Bensin og den saito motoren har en fin tomgangslyd føler jeg
          god natt Gentlemen's
          Bensin er uten søl det også, så vidt noen små prikker sot bak eksos som det er lett å dra bort med for eksempel en våtserviett eller to etter endt flyging for dagen.
          Kjører på alkylat så slipper man lukta i bil og hus også, og med det så lukter det ikke stort av eksosen under bruk heller.
          Som en ekstra bonus for du som regel lenger flytid også

          Comment


          • #20
            Originally posted by Wulf View Post
            Saito
            Saito
            Saito
            Hadde jeg kjøpt Rumens Focke Wulf, ville det bare vært en motor som dugde; Saito FG-60.

            3 sylindret radial, firetakt, bensin.

            Totto har laget en aldelles ypperlig video av to stk Fw-190 langneser med FG-60;



            Etter landing er det fortsatt 2/3 igjen i tanken.

            Det er ingenting som slår lyden, lukten, vibrasjonene, oljesølet, ja for å si det kort; Den maskuline stemningen rundt denne motoren.

            Det er klart, ingenting slår en elektrisk motor når det gjelder sterilitet, mangel på godlyd, , mangel på oljesøl, mangel på lukt, ja unntatt et besøk hos tannlegen, kanske. Er selvsagt en fin ting dersom man ikke vil forstyrre noen. Med et sjøfly på et stille vann, for eksempel.
            Last edited by kwik; 04-06-16, 11:59.
            Dont expect, inspect.
            Fun Police everywhere!

            Comment


            • #21
              Hehe. Jeg syns ikke støyen eller funksjonen fra noen av de små motorene har noe som helst med de store flya å gjøre. Men at det er en egen greie kan jeg skjønne.

              Comment


              • #22
                God lyd kan elektrikeren sørge for, men det frister med noe annet som bensin feks med scala eksos. Ble litt betatt av videoen med Kolm motor for noen år siden. Kenneth har også definitivt en fin Dora, bra video foresten.
                Mvh Andreas
                Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                PCM.at mye glede i litt carbon
                Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Sundtair View Post
                  Ble litt betatt av videoen med Kolm motor for noen år siden.
                  Jeg har enda ikke sett noe som slår Galloping Ghost på full spiker i knehøyde og han slipper opp gassen...
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #24
                    Jeg synes ikke luden på GG er så fantastisk egentlig. Høres ut som en trimma bilmotor eller noe, dessuten er propellen som en liten ispinne foran der. Skala lyd kan man aldri få som Tor Arne sier. Jeg liker godt dette konseptet, men altfor dyrt for meg.

                    Hver gang jeg er på fullsize warbirdstevne, har jeg lyst til droppe modellfly da det virker helt håpløst i forhold Jeg får gåsehud på armer og ben av å høre de store motorene på nesten fri eksos

                    Balsa

                    Comment


                    • #25
                      Joa... Var MEGET fornøyd med Moki250, og man ble fort litt ekstra varm når den startet, liten tvil der.
                      Men GG er så sykt fett... synes jeg
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #26
                        GG gir mye på video, skulle gjerne sett den live. Ingen tvil om at full size gir gåsehud. Nå håper jeg dette settet gir meg noe bra erfaringer, lærer noe nytt. Gir meg selv eller andre en god historie Og Moki drømmer jeg også om.
                        Mvh Andreas
                        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                        PCM.at mye glede i litt carbon
                        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                        Comment


                        • #27
                          Ta deg en tur på Evje i år Trond så tror jeg nok du får litt gåsehud når Tom tar en fet low pass med sin spit med kolm i. Og GG er helt rått live!!!

                          Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • #28
                            Lyden er totalt urealistisk men samtidig helt rå. Full rulle med raskt idle og masse smell gleder jeg meg til!
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #29
                              Får ikke gåsehud av modellfly gitt
                              Balsa

                              Comment


                              • #30
                                Nei får vel heller ikke gåsehud av verken modellfly eller fly i full størrelse. Men modellfly med skikkelig forbrenningsmotor synes jeg er morsomt både å se på og å høre lyden av. Modellfly med elektro blir bare så helt uinntresant både å se og høre.
                                Last edited by bardp; 06-06-16, 15:12.

                                Comment

                                Working...
                                X