Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fokkerc 1/5 FW 190 A8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fokkerc 1/5 FW 190 A8

    Kjøpte en Fokkerc.com 1/5 FW190 A8 fra Kenneth på Hamar. (Wulf har startet på det) med pilot, droptank, og sierra understell med noen mangler.
    Regner med å bruke litt tid på den. Men den skal gjøres flybar før alle detaljer er på plass. Om den blir elektrisk er usikkert, men om det er plass til en Saito R3 60 så blir det muligens det. Den motoren tror jeg passer i en 1/4 Nieuport 17 byggesett som plutselig kom bak i køen
    Så neste års feriepenger kommer nok godt med
    Click image for larger version

Name:	IMG_2691.jpg
Views:	2
Size:	154.6 KB
ID:	638158
    Vitale mål er
    • Vingespenn 210 cm.
    • Lengde 180 cm.
    • Motor 40-50cc gas.
    • vekt sies å nå 9kg.

    Det som er gjort ser bra ut. Syntes det virker mer en solid nok. mulig jeg vil vurdere å lette den litt i halen. Starter med bilde, blir mer etter sommeren, da kan byggesesongen starte. Virker som om laser kuttet er litt for trangt på vingeribber mot vingebjelke. Og jeg for forsøke å bestille canopy og muligens gunhood.
    God Sommer folkens
    Mvh Andreas
    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
    PCM.at mye glede i litt carbon
    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

  • #2
    Saito
    Saito
    Saito
    Balsa

    Comment


    • #3
      Elektro vil jo være hærverk i en slik modell.

      Comment


      • #4
        Blasfemi er vel det rette ordet
        Balsa

        Comment


        • #5
          Feil - Modellsalg.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Wulf View Post
            Blasfemi er vel det rette ordet
            Eller stryk Blas

            Gratulerer med en flott modell Andreas, skulle gjerne hatt en jeg!

            Comment


            • #7
              Spring Specials!
              Balsa

              Comment


              • #8
                Helt enig... Elektro blir HELT feil... Tesla med V10?
                Men artig modell... bare å poste bilder
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  Bare skapte litt bølger Skal jeg ha elektro ønsker jeg meg en lettere flymaskin uten for mye furu og ply.
                  Har lyst på bensin for minst mulig søl? Det blir nok Saito om det ikke er noe med bedre lydbilde innenfor budsjettet mitt.
                  Mulig jeg trenger de 2 kiloene i front også. Men det ser ut som det blir trangt. Så om noen har den saitoen kunne jeg tenke meg å prøve cowlingen ettervert.
                  Vil bygge den så lett som mulig. Så vingene først. Tilpasse kroppen og plassere utstyr.
                  Gleder meg til å starte, satser på litt råd her også så klart. Blir ikke Elektro om noen fortsatt lurer
                  Mvh Andreas
                  Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                  PCM.at mye glede i litt carbon
                  Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                  Comment


                  • #10
                    Skjønner meg ikke på dette elektrohatet. Verken stempel eller elektro er særlig realistisk i forhold til full size. De er hver sin egengreie som det må være lov å like.

                    Comment


                    • #11
                      Nei vær sin smak. Men hadde det ikke vært for forbrenningsmotorene i mine fly hadde jeg aldri giddet å fly med dem. Hadde for noen år siden en rekke elektro fly men de ble jo kun fløyet en gang for å se at de virket, noe de for så vidt gjorde. Så ble de bare liggende til jeg til slutt solgte dem.

                      Comment


                      • #12
                        Både Saito fg 60 og Saito fg 57 går vel greit inn. Drøye 40 turer på min 60. Har ikke justert en millimeter siden jeg justerte den på maiden dagen. Kongemotor
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Elektrohat?? smaken er forskjellig, men de to gangene jeg har kjøpt elektrofly, så har jeg mistet lysten til å drive med modellfly etter ett par turer. Blir for sterilt og masse styr med lading. Er enig at fullsize lyd ikke kan oppnåes med våre små motorer, men de har stempler ventiler,vibrasjoner og forbrenning som på en fullsize. I tillegg en fin eim av eksos. BTW jeg liker ikke sagmotorer heller
                          Ingen tvil hva jeg foretrekker av lyd


                          Balsa

                          Comment


                          • #14
                            Vanskelig å lade er vel dårlig argument men NOEN litt oppi alderen kan jo være tranglærte... Så hver sin smak tenker jeg. Du vet jo hva jeg synes om urtidsdrivstoffet glow...
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by affa View Post
                              Vanskelig å lade er vel dårlig argument men NOEN litt oppi alderen kan jo være tranglærte... Så hver sin smak tenker jeg. Du vet jo hva jeg synes om urtidsdrivstoffet glow...
                              Ikke vanskelig å lade, men kjedelig. Mye bedre å fylle opp en tank
                              Glow fuel ble nå utviklet senere enn bensin Hr Hansen

                              Last edited by Wulf; 04-06-16, 00:40.
                              Balsa

                              Comment

                              Working...
                              X