Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servoer fra Modellflybutikken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servoer fra Modellflybutikken

    Noen som har erfaring med disse servoene fra Modellflybutikken.no?

    404 - File or directory not found.


    Skal brukes i Pilot RC trainer. Tenkte egentlig på å benytte PowerHD, men elefun ser ikke ut til å ha de på lager. Evt noen andre rimelige servoer som anbefales? Trenger ikke være digitale.

  • #2
    Har ikke kjennskap til de aktuelle servoene. Men om dataene stemmer er de i alle fall sterke nokk. Det som ofte er problemet med slike billige servoer er at de sentrerer dårlig og har dårlig oppløsning. Med andre or er upresise. Men det trenger jo ikke å være slik med disse.

    Selv har jeg brukt en haug av disse billig servoene som har vist seg å være både presise og holdbare.
    Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

    Comment


    • #3
      Originally posted by grønnskolling View Post
      Noen som har erfaring med disse servoene fra Modellflybutikken.no?

      404 - File or directory not found.


      Skal brukes i Pilot RC trainer. Tenkte egentlig på å benytte PowerHD, men elefun ser ikke ut til å ha de på lager. Evt noen andre rimelige servoer som anbefales? Trenger ikke være digitale.
      Ja, disse har jeg faktisk i en 120-size Sbach 342, som er satt opp med elektro. Men pga. for mange andre prosjekter med bensinfly så har den vært veldig lite i lufta, så det er for tidlig å si noe om kvaliteten.
      Men om jeg ikke husker feil, så reagerte jeg på at de lukta "kruttlapper" ut av forpakningen (litt sånn svidd elektronikk).

      MEN jeg har kjøpt disse 20 kg. digitale high-torque servoene med metallgear i firepakninger (selges også løst) 327,- inkl. frakt fra Banggood.com til en veldig fordelaktig pris, og de virker veldig mye bedre bygget, og har delvis ALU-housing.
      Er litt tidlig å si noe om bruk over tid da de er for nye enda de også, men de virker solide synes jeg, men på de som på veldig mange andre servoer så er kablene internt til motoren litt ustøttet.
      Fikses enkelt ved å skru av bunnlokket og lime de med smeltelim, for å hindre at vibrasjoner kan riste brudd i cordellene ved loddepunktene.
      Har beskrevet det i en tråd her tidligere: Pålitelig og rimelig standard servo med metallgear? - (MFN) ModellflyNytt.no
      Last edited by SmurfAir; 09-06-16, 08:35.

      Comment

      Working...
      X