Announcement

Collapse
No announcement yet.

deler til fly prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Batteriet du linker til er for radio og uegnet til å drive en motor. Du trenger heller ikke noe mer enn 1000 mah til motoren du har valgt, hvis du har valgt lavest kv verdi. Du bør også være klar over at å få batterier fra Banggood kan ta over en måned pga strenge restriksjoner på frakt av batteri.

    De kablene du linker til er også unødvendige, med mindre du har tenkt å bruke to servoer pr ror (som er overkill). Spenningen til servo reguleres av esc/fartskontrollen og pleier å ligge rundt 5 volt. Den gir strøm til mottakeren via ledningen du kobler til, og mottakeren gir strømmen videre til servoene. Radioen kan jeg ingenting om, men den er sikkert grei.

    Du bør forresten også skaffe en såkalt folde-/klapp propell som klapper sammen når du stopper motoren for å glidefly. Da slipper du å ha en diger luftbrems i fronten.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Kyrre View Post
      Batteriet du linker til er for radio og uegnet til å drive en motor. Du trenger heller ikke noe mer enn 1000 mah til motoren du har valgt, hvis du har valgt lavest kv verdi. Du bør også være klar over at å få batterier fra Banggood kan ta over en måned pga strenge restriksjoner på frakt av batteri.

      De kablene du linker til er også unødvendige, med mindre du har tenkt å bruke to servoer pr ror (som er overkill). Spenningen til servo reguleres av esc/fartskontrollen og pleier å ligge rundt 5 volt. Den gir strøm til mottakeren via ledningen du kobler til, og mottakeren gir strømmen videre til servoene. Radioen kan jeg ingenting om, men den er sikkert grei.

      Du bør forresten også skaffe en såkalt folde-/klapp propell som klapper sammen når du stopper motoren for å glidefly. Da slipper du å ha en diger luftbrems i fronten.
      takk for svar
      da driter jeg i batteriet og bestiller det i norge istedet. ledningene tenkte jeg mer på airlerons, siden det skal være en servo på hver rorflate og aileronservoene skal gå til den samme receiverinngangen.

      Comment


      • #18
        Ah, jeg trodde du skulle gå for kun høyde- og siderors styring, det er ganske vanlig på slike seilfly med dihedral som du har bygget. Uansett så er jeg ganske sikker på at radioen du har valgt støtter såkalt dual aileron som lar deg koble hver balanserors servo til hver sin kanal. Da kan du trimme/justere dem individuelt, men enda bedre er at du kan bruke dem som såkalte spoilere som reduserer løftet og gjør landingen lettere, men ikke tenk for mye på det i første omgang.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Kyrre View Post
          Ah, jeg trodde du skulle gå for kun høyde- og siderors styring, det er ganske vanlig på slike seilfly med dihedral som du har bygget. Uansett så er jeg ganske sikker på at radioen du har valgt støtter såkalt dual aileron som lar deg koble hver balanserors servo til hver sin kanal. Da kan du trimme/justere dem individuelt, men enda bedre er at du kan bruke dem som såkalte spoilere som reduserer løftet og gjør landingen lettere, men ikke tenk for mye på det i første omgang.
          oi, det hørtes praktisk ut :O komponentene ble bestilt nå, gledes når de kommer. ser fler til flere forskjellige prosjekter med de

          Comment


          • #20
            Li-Po går fint å bestille fra gearBest. Tar ca 3 uker. ZOP Power 11,1 V 2200 mAh 30 C - (MFN) ModellflyNytt.no
            Bfight 210
            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
            Phoenix RC Club

            Comment


            • #21
              Originally posted by bth View Post
              Li-Po går fint å bestille fra gearBest. Tar ca 3 uker. ZOP Power 11,1 V 2200 mAh 30 C - (MFN) ModellflyNytt.no
              hva med dette batteriet?
              3s 2200mAh - 25C - Typhon m/Deans

              Comment


              • #22
                Jeg tror det blir en anelse for tungt, dette er nok mer egnet, men du bør ha minst to, helst tre, da får du bra med flytid. Det er bedre med et lett fly hvor man må bytte batteri oftere, enn en flyvende murstein med lang fly tid.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Kyrre View Post
                  Jeg tror det blir en anelse for tungt, dette er nok mer egnet, men du bør ha minst to, helst tre, da får du bra med flytid. Det er bedre med et lett fly hvor man må bytte batteri oftere, enn en flyvende murstein med lang fly tid.
                  hmm, jeg tror ikke inngangen til batteriet passer til ESC jeg bestilte. men er det lett å bytte den?
                  XXD 2212 Motor+ZTW AL30A Brushless ESC+Propellers Set

                  Comment


                  • #24
                    Du må lodde for å bytte, men du kan også bruke en slik overgang.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Kyrre View Post
                      Du må lodde for å bytte, men du kan også bruke en slik overgang.
                      ok, takk takk batteriet skal også bestilles

                      Comment


                      • #26
                        Hei, igjen! jeg bestilte da denne typen servo ( 4PCS MG90S RC Micro Servo 13.4g for ZOHD Volantex Airplane RC Helicopter Car Boat Model )til flyet mitt. Da jeg lurer på om hva jeg kan bruke som pinner til å flytte på rorflatene. har da funnet denne typen KS Messingstang 1mm 5stk da jeg lurer på om den er fin til denne bruk, hullene på servoarmen er 1mm.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by lkkl007 View Post
                          .
                          .
                          Da jeg lurer på om hva jeg kan bruke som pinner til å flytte på rorflatene. har da funnet denne typen KS Messingstang 1mm 5stk da jeg lurer på om den er fin til denne bruk, hullene på servoarmen er 1mm.
                          Tradisjonellt så bruker man pianotråd til slikt, messing blir for mykt. Du kan kombinere pianotråd og trepinne
                          (lange grill pinner) da sparer du vekt. Har du penger så kjøper du karbon stenger i stedet for trepinne.

                          Antar flyet ditt flyr sakte. Du trenger ikke 1mm pianotråd antakelig vil ca 0,8mm være godt nok.

                          Du kan bruke veldig tynn 0,4mm pianotråd også men da fører du den gjennom en tynn plast slange
                          f.eks fra brukte kulepenne eller liknende (dersom du ikke finner noe bedre). I hver ende så bøyer du den stive
                          tråden i en vinkelrett Z. Minuset med denne løsningen er at det mangler mekanisk justering av lengde.

                          Bemerk: Slangen(e) limes på modellen og kan føres etter hvor du ønsker det. Samme prinsipp som på
                          sykkel for bremser og gir.
                          Last edited by Ofly61; 26-07-16, 12:24.

                          Comment


                          • #28
                            Gratis modellfly bok på nett
                            http://www.nb.no/nbsok/nb/66915a8b1e...8a0f?index=2#0

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Ofly61 View Post
                              Tradisjonellt så bruker man pianotråd til slikt, messing blir for mykt. Du kan kombinere pianotråd og trepinne
                              (lange grill pinner) da sparer du vekt. Har du penger så kjøper du karbon stenger i stedet for trepinne.

                              Antar flyet ditt flyr sakte. Du trenger ikke 1mm pianotråd antakelig vil ca 0,8mm være godt nok.

                              Du kan bruke veldig tynn 0,4mm pianotråd også men da fører du den gjennom en tynn plast slange
                              f.eks fra brukte kulepenne eller liknende (dersom du ikke finner noe bedre). I hver ende så bøyer du den stive
                              tråden i en vinkelrett Z. Minuset med denne løsningen er at det mangler mekanisk justering av lengde.

                              Bemerk: Slangen(e) limes på modellen og kan føres etter hvor du ønsker det. Samme prinsipp som på
                              sykkel for bremser og gir.
                              takk for tipset, den skal prøves

                              Comment

                              Working...
                              X