Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan det fikses......(klart det kan:-))

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan det fikses......(klart det kan:-))

    Hei

    I 2011 kjøpte jeg meg et stort nybegynnerfly for å ta opp denne spennende hobbyen. Jeg gikk til innkjøp av et Cessna Skywagon 185 EPO 150 BL RR/RTF noe som viste seg å være altfor stort for meg. Flyet kom aldri opp i luften fordi jeg turte ikke å dra det opp. etter etpar mislykkede takeoff forsøk endte det oppå et skap hjemme og har samlet støv frem til nå.

    For 2 måneder siden ryddet jeg på dette rommet og kom i skade for å miste flyet ned fra skapet med knekket høyderor som resultat. Jeg har egentlig alltid irritert meg over at flyet ikke ble brukt og bestemte meg da for å fikse flyet og få det opp i luften! Men først må jeg reparere det.

    Her er skaden.


    Så til spørsmålet:
    Kan dette repareres på en eller annen måte? Jeg har sendt mail til modellflybutikken (throttlestore som det het da) om de har deler men flyet er 5 år gammelt så jeg tipper at det ikke finnes.

    Tusen takk for alle tips.

    Mvh
    Trond Mjøs

  • #2
    Ingen problem å fikse det der. Jeg ville bare satt in et par pinnehengsler.
    Throttlestore eksisterer ikke lengre. Men etter som jeg kan se trenger du da ikke deler til flyet. Hengsler kan du kjøpe her:
    HENGSLE PINNE STANDARD - 6 STK

    Comment


    • #3
      Du trenger ikke hengsler engang, du kan bare lime det med kontaktlim eller smeltelim.

      Comment


      • #4
        Bruker selv slike plasthengler, se de to rommene til høyre øverst
        Click image for larger version

Name:	IMG_6605mo.jpg
Views:	1
Size:	82.8 KB
ID:	615006

        Disse har funket meget bra på mine "isopor" fly Bare pass på at en ikke får lim i selve leddet

        Comment


        • #5
          Takk for tilbakemeldinger.

          Pinnehengslene så topp ut...Men de var utsolgt!

          Disse plasthangslene, stikker du de inn i selve isoporen eller srkur du på over/under side? Hvilke skruer skal jeg bruke?


          Trond
          Last edited by Trondm; 10-07-16, 21:32.

          Comment


          • #6
            Stikk de inn i isoporen der hvor du har brudd etter orginal hengselløsning og lim godt. Kan vel skjære en slisse med god hobbykniv og da,så er de lettere å stikke inn
            John Rune Henriksen

            Comment

            Working...
            X