Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airworld Me 262 prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Airworld Me 262 prosjekt

    Etter å ha flydd Grumania sin Me 262 en sesong så ble ønsket om en tilsvarende i større skala ganske stort. Flere fly ble solgt og modellen bestilles denne uka. Kan ikke si annet enn at jeg digger 262! Litt leveringstid men håper jeg kan ha den flyklar til våren 2017.

    Technische Daten:
    Maßstab:1:4
    Spannweite:
    320 cm
    Länge:
    280 cm

    Turbine:
    ab 2x 8Kp ideal für 2x Jet Cat P100

    Gewicht:ab 20kg (trocken)




    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Gratulerer med fint "prosjekt".

    Comment


    • #3
      Grattis Alf ! Rå modell - Da er vinteren i boks
      Mvh
      Totto Dahle
      www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
      Medlem Agder Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Skal jo ikke bygges men er endel jobb på den uansett.

        Sitter med valgets kval nå, hvilken turbiner? Jetcat 100, Jet Munts 100, Kingtech 100 Hawk 100, IQ Hammer 130 eller andre?
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by affa View Post
          Sitter med valgets kval nå, hvilken turbiner? Jetcat 100, Jet Munts 100, Kingtech 100 Hawk 100, IQ Hammer 130 eller andre?

          Kanskje lurt å spørre Flyboys (Per-Oluf_Jesper) event Thomas Gleissner.... eller Roy Putchinger som har denne modellen....

          Bare en liten vidsnutt her som jeg tok i Fyresdal
          Mvh
          Totto Dahle
          www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
          Medlem Agder Modellflyklubb

          Comment


          • #6
            Motor er nok minst like mye smak og behag. Jetcat er bænkers, men Jet Munts kommer med auto restart. Fristende.

            Neste valg er sentertank eller nacelle tanker og et lukket fuel system i hver nacelle. Det er ihvertfall fristende å ikke ha koblinger som må av og på ved hver montering/demontering
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by affa View Post
              Skal jo ikke bygges men er endel jobb på den uansett.

              Sitter med valgets kval nå, hvilken turbiner? Jetcat 100, Jet Munts 100, Kingtech 100 Hawk 100, IQ Hammer 130 eller andre?
              Ser du har glemt ATJ140SV i listen din over aktuelle turbiner, synes det er på tide at flere får opp øynene for denne prisgunstige, lette og ikke minst driftsikre turbinmerket som nye SV serien til ATJ er.
              Merlin vet jeg ikke om jeg hadde valgt, flere jeg kjenner til som har hatt store utfordringer med hyppige turbinkutt i luften og mye styr med å få ordnet opp og finne feilen.
              Kingtech er en vinner, prisgunstig og gode motorer. Har fløyt flere turbiner i 180 size og de fungerer perfekt, smoothe og fine i gangen og i oppstart, kan trygt anbefales.
              Hawk turbiner, tja.....de er tunge, må ha spesial tunede piper og fortsatt er vel de kun med gass start. Vet ikke om prisen gjenspeiler noe vesentlige bedre kvaliteter enn andre merker.

              Jeg har tidligere vært en ren Behotec/BF mann, har hatt sikkert 10 stk 180 gold og 220' er og dette er turbiner som fungerer og yter godt. Jeg har det siste halvannet året godt over til å bruke kun ATJ turbiner, har i dag 3 stk 220. den som jeg har brukt lengst er fra våren 2015, har fløyet ca 12 timer og så langt har disse nye turbinene fungert minst like godt som andre merker jeg har eiet og brukt. De bruker lite fuel, er driftssikker, og ikke de bruker Xicoy V10 ecu som vi vet fungerer. Skal du ha mye "bang for the buck" lite problemer så mener jeg dette er veien å gå, jeg kan garantere at det ville vært en perfekt combo med 2 sånnei dette flotte flyet. ��
              - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
              - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
              - Krill Avanti S m/ATJ220SV
              - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


              Comment


              • #8
                Hei og takk for god feedback. De ble egentlig utelukket pga vekt. Stort fly så ingen problemer med 1 kg ekstra men har tenkt at jeg skal være konservativ rund baut for å holde den lett.

                Har Jet munts 80 selv og masse turer og synes den har vært helt ypperlig. En tilsvarende i klubben som også går meget godt. Men får gjøre litt mer research på den.

                Hawk er utelukket pga vekt, gass og pris.

                Jetcat og kingtech skal jeg også se litt nærmere på.

                Snakket med Jesper og de synes 2 x 100 er mer enn nok power men aldri feil å ha litt ekstra. De større motorene bruker mer fuel men det går vanligvis opp i opp med mindre throttle setting
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Grattis med fin klassiker. I vote for Merlin 100 XBL. Den er bænkers
                  Hangar:
                  Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                  "In thrust I believe"

                  Comment


                  • #10
                    Men ryktes om inflight stop da..
                    . Ække fristende for en twin...
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Har 14t gange på min M200 uten en flameout. Storparten av stopp i lufta har vel lite med selve turbinen å gjøre.
                      EF 60" Edge. Torque.
                      EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                      3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                      CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                      Multiplex FunCub XL on floats.
                      Jeti DS-16

                      Comment


                      • #12
                        Samme erfaring med min VT 80, 38 flights uten ett hikk. Nye 100 har også auto restart. Vurderer også Wren 100 kero, de jeg hadde i Grumania 262 fungerte 100%
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Da var en monstereske i hus, alt pakket opp og kikket på. Ingen byggebeskrivelse men en cd med masse bilder som gjør jobben. Skjønner ikke helt hvorfor de ikke limer inn diverse spant når de har former som er todelte og bruker vacuum. Det gir jo aller best resultat og lite jobb når de først holder på...

                          Click image for larger version

Name:	20170130_130539.jpg
Views:	1
Size:	106.6 KB
ID:	615955

                          Click image for larger version

Name:	20170130_131401.jpg
Views:	1
Size:	109.8 KB
ID:	615956

                          Click image for larger version

Name:	20170202_101016.jpg
Views:	1
Size:	106.9 KB
ID:	615957

                          Click image for larger version

Name:	20170203_130229.jpg
Views:	1
Size:	83.1 KB
ID:	615958

                          Click image for larger version

Name:	20170202_103116.jpg
Views:	1
Size:	61.2 KB
ID:	615959

                          Click image for larger version

Name:	20170202_103248.jpg
Views:	1
Size:	48.9 KB
ID:	615960

                          Click image for larger version

Name:	20170203_130539.jpg
Views:	1
Size:	89.7 KB
ID:	615961

                          Click image for larger version

Name:	20170203_130229.jpg
Views:	1
Size:	83.1 KB
ID:	615958
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Når det gjelder motorer så er ATj helt klar et alternativ siden jeg går til Jeti og Xicoy har full telemetri. Men de har ikke mindre enn 140 str og den veier 1 kg mer enn feks Jetcat 100. Hvis vekta bikker 25kg og jeg har mulighet til å komme under så velger jeg lettere motorer.
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by affa View Post
                              Når det gjelder motorer så er ATj helt klar et alternativ siden jeg går til Jeti og Xicoy har full telemetri. Men de har ikke mindre enn 140 str og den veier 1 kg mer enn feks Jetcat 100. Hvis vekta bikker 25kg og jeg har mulighet til å komme under så velger jeg lettere motorer.
                              Mener ATJ har en 80 og en 120 på vei også. Send en mail til Christian han har oversikt, husker ikke eksakt størrelsene som kommer, blant annet ble 160SV er nettopp lansert!
                              Lars Norberg

                              Comment

                              Working...
                              X