Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX9 og guvenor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum DX9 og guvenor

    Hei.
    Oppgraderte til Trex 450 l 6s fra trex 450 pro på 3s.
    I den forbindelse ble det større mottaker så jeg også kunne prøve å fly med govenor.
    Brukte i grunn de samme instillingen som jeg hadde på 450 pro'en bare finslip.

    Så til problemet.
    Når jeg flyr og aktiverer idel up/stunt så hører man motoren bogger ved harde pitch utslag. Ikke fått halen til og få torq twist enda. og siste jag hadde var gain på 35 på min cc 50 lite esc. Har lest at align generelt liker lav gaine. Er det noen som har tilsvarende oppsett og gi en peke pinne på esc oppsett?
    Har lest litt rundt men alle sier at start lavt og gå opp til motoren slutter og bogge og når drevene knitrer skal man gå et par knepp tilbake.

    En annen ting jeg har lagt merke til er at jeg ikke får riktig rpm når man leser av loggen. Bruker org pin (11) og drev (121) og da skal den greie 3100 på idel up 2. jeg får ikke mere en 2950 ish. Flyr greit for min lumpene sport flyving men dog ikke det jeg har satt den opp på.
    Noen som vet om DX9 overkjører throtel kurven når gov er aktivert? eller må jeg nulle throtel kurven? Gov er satt opp til 30-70-100 på radio etter cc program og radio anbefalinger.

    Settup
    Nor mode gov 30 skal gi 2650rpm
    idl1 gov 70 skal gi 2900rpm Får tilsvarende om den står på id1/2 på ca2900-2950 rpm i følge logg.
    idl2 gov 100 skal gi 3100rpm


    Tips mottas for å slippe litt på frustrasjonen.
    Vet at gov er unødvendig på 450 klassen men dog lyst til og oppleve forskjellen.
    Fredrik S

    Stingray 500
    T-Rex 450 L Dominator 6s
    Tensho Acro Speed
    Joysway CUB (Riktig farge gul med krigsskader)
    SBach indor crack.
    Og div andre unødvendige ting som må være med i hobby rommet.
Working...
X