Announcement

Collapse
No announcement yet.

merking av pluss/minus og signal på flykontroller. Hva er hva?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • merking av pluss/minus og signal på flykontroller. Hva er hva?

    Er det noen som har denne flykontrolleren og kan si hva som er plus/minus/signal på pinnene jeg har merket som 1 2 3

    Click image for larger version

Name:	3axisflykontroll.jpg
Views:	1
Size:	191.2 KB
ID:	638213

  • #2
    har ikke kontrolleren men ser det er ett hakk på venstere side av alle sporene, for att den skal passe med futaba kontakter. så vil tippe 1 er signal 2 er pluss og 3 er minus
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Enig med Tyor, signal pleier å være innerst, og sporet indikerer det. Det er uansett ingen krise om man kobler feil, det har jeg gjort ørten ganger uten at det har ødelagt noe som helst.

      Comment


      • #4
        Takker ,skal teste

        Comment


        • #5
          Det var rett det dere sa.
          Har prøvd nå oppsett på et V-hale fly. Ailerons (roll), og elevator (pitch) virker som det skal
          MEN har problem med Rudder (YAW)
          Når jeg svinge flyet til venstre, så skal vel stabilisatoren motvirke dette?? Når jeg vrir flyet til venstre,så går venstre V-hale ned og høyre opp (dette skal vel være motsatt? ) prøvde å snu stabilizatoren 180 grader , men det gikk fremdeles samme vei ?? DET skal det vel IKKE gjøre?
          V-tail er aktivert på stabilisatoren til REV (ellers så virker den som en vanlig haleror/høyderor )

          Comment


          • #6
            Har du prøvd å bytte om kontaktene?

            Comment


            • #7
              Nei det har jeg faktisk ikke kyrre. Kan jo bytte og se

              Comment


              • #8
                Dette hjalp ikke. Prøvde å bytte om på elev/rudd out og reversert i tillegg. prøvde også med rud/elev in ingenting hjalp. Rorene går samme vei uansett når jeg snur flyet (YAW)
                Dette skal vel ikke gå an,men det gjør det. Hva pokker nå da?

                Comment


                • #9
                  hvis du reverserer rud på kontrolleren hva skjer da da?
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Da går ror og elevator samme veien
                    Her ser dere "bruksanvisning" helt nederst på siden:
                    Error Page | eBay

                    Comment


                    • #11
                      hvis du bytter om på hvilket ror som er på rud og hvilket som er på elev. og så reverserer kanskje? Kan være vanskelig detta. husker jeg sleit med en sanwa radio og delta vinge en gang for å få det rett
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Bare for å sjekke, når du sier du har reversert, mener du da på radion eller gyroen? Rev på gyro for selve rorene er for å reversere virkningen av gyroen. Det har ingen effekt om rorene går feil vei ved input fra radio. Basert på "manualen" så skal v-hale miksing ikke gjøres på radioen, men på gyroen, ved å sette v-tail til rev, antagelig.
                        Normal for å få v-hale miksing til å bli riktig så kobler man opp ele og rud og evt. reversere ele/rud på radion så høyderors funksjonene blir riktig. Dersom da siderorer blir feil så kryssbytter man ele og rud servoen for så evt. reversere ele/rud på radioen slik at høyderoret blir riktig igjen. Da bør også sidereror bli riktig.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har satt opp radioen som til vanlig fly, og ikke V-Hale Har så koblet som i manualen som i den linken jeg la ut. Har også aktivert knappen til V-Hale. Har prøvd å kryssbytte, aktivert,reaktivert,kryssbyttet + + +
                          MEN uansett så får jeg YAW til å gå feil vei. (altså svinger jeg til venstre,så kompenserer den ved å gå enda mer til venstre og ikke til høyre. )
                          Det kan hende jeg har sett meg litt blind på dette,så jeg får ta en liten pause og prøve på nytt

                          Comment


                          • #14
                            Mitt siste innspill er at du må kanskje reversere både rudder og elevator (noe du kanskje allerede har gjort), og bytte om servoene om høyderor skulle gå feil vei. Hvis ikke det funker må du nok bare innse at du ikke kan få stabilisert sideroret, og nøye deg med høyde- og balanseror, som vel strengt tatt er de viktigste.

                            Comment

                            Working...
                            X