Announcement

Collapse
No announcement yet.

Small Size Hobbyland AS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by SmurfAir View Post
    Fortvil ikke!
    Jeg var der nede på fredag, jeg snakket med sjefen selv og han kommer til å drive fysisk butikk der fortsatt
    Men under et annet navn, siden Smallsize går videre som ren nettbutikk.
    Det var jeg glad for å høre, da jeg er innom der på vei hjem fra jobb innimellom og handler litt materiell.

    For det jeg vet blir det kanskje bedre
    Når det gjelder fly og flyutstyr så har ikke Smallsize vært det helt store syns nå jeg, da de har hatt mye fokus på biler og diverse annet. Men de har jo en del materialer etc. som er vanskelig tilgjengelig på rappen i fysiske butikker i Oslo/akershus i hvert fall.
    Så jeg er spent på hvordan det blir etter hvert når han skal drive videre under nytt navn.
    Det høres jo lovende ut, bare de ikke går i den samme fellen som alle andre ansatte som vil drive videre når eierne legger ned. Beholder samme konsept og utdatert varelager, det funker generelt dårlig.
    Lars Norberg

    Comment


    • #17
      Ja, det har du helt rett i, derfor håper jeg at det blir en endring på det i positiv retning for oss som primært driver med fly.
      Om ikke flyutvalget blir noe voldsomme greier, så tror jeg det å selge materiell kan være liv laga om utvalget og prisene er gangbare.
      Mange har jo ikke lyst å vente lenge på materiell fra utlandet om det ikke er planlagt litt, og express fra utlandet kan bli en kostbar affære.

      Comment


      • #18
        Originally posted by SmurfAir View Post
        Ja, det har du helt rett i, derfor håper jeg at det blir en endring på det i positiv retning for oss som primært driver med fly.
        Om ikke flyutvalget blir noe voldsomme greier, så tror jeg det å selge materiell kan være liv laga om utvalget og prisene er gangbare.
        Mange har jo ikke lyst å vente lenge på materiell fra utlandet om det ikke er planlagt litt, og express fra utlandet kan bli en kostbar affære.
        Jeg frykter nok at de fortsetter å forhandle det samme som Smallsize og med tiden kommer de alltid til å være tomem for det som selger for de venter med å fylle opp bestillingene før de bestiller på nytt.....og da er man i gang. Men håper de fokuserer på å ha ting på lager og kan skaffe ting fort til gode priser. Da tror jeg de vil klare seg bra, men alfa og omega her er nok å få kontakt med alle klubber osv i området rundt Oslo og spre budskapet og gi klubbrabatter.
        Lars Norberg

        Comment


        • #19
          Var også nnom og kjøpte et par mottakere, greit med 20% rabatt,
          og nå ser jeg at rabatten er økt til 25% på resten av det de har i
          butikken.

          Og så en liten korreksjon på det dei tråden over her nevner,
          SmallSize skal ikke drive butikk videre men NJM som driver modelltog
          butikken fortsetter og de vil ta inn et lite utvalg av RC greier i følge
          SmallSizegutta.

          Jeg har et lite håp om at webbutikken kan bli bra. De skal drives for Norge
          og Sverige fra ett felles sted, det betyr at de får betraktelig enklere logistikk
          og et mye større lager å levere fra. For oss vil det kunne bety raskere levering,
          større utvalg og kanskje lavere priser.
          Det er ikke enkelt å overleve i hobbybransjen så jeg ønsker dem (og oss)
          virkelig lykke til!
          disclaimer: jeg er kunde, betaler for varene mine og har ingen bindinger til
          SmallSize, bortsett fra at som Spekrtrum radiobruker har jeg jo ikke mange valg
          i hvor jeg kan handle



          Comment


          • #20
            Med sans for multiplex ser jeg at det er greit å handle brukt. Har en lokal butikk, men har ikke vært mulig å bestille noe nytt der. utenom de flyene han så klart har. God service i butikken men det virker ikke som om Importør gjør noe for å få solgt radioer og slikt. Så da ble det handlet litt utstyr mens man var i det store utland. Tror nesten importørene tar liv av butikkene og merkevarene sine?
            Mvh Andreas
            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
            PCM.at mye glede i litt carbon
            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

            Comment


            • #21
              Originally posted by telecaster View Post
              Var også nnom og kjøpte et par mottakere, greit med 20% rabatt,
              og nå ser jeg at rabatten er økt til 25% på resten av det de har i
              butikken.

              Og så en liten korreksjon på det dei tråden over her nevner,
              SmallSize skal ikke drive butikk videre men NJM som driver modelltog
              butikken fortsetter og de vil ta inn et lite utvalg av RC greier i følge
              SmallSizegutta.

              Jeg har et lite håp om at webbutikken kan bli bra. De skal drives for Norge
              og Sverige fra ett felles sted, det betyr at de får betraktelig enklere logistikk
              og et mye større lager å levere fra. For oss vil det kunne bety raskere levering,
              større utvalg og kanskje lavere priser.
              Det er ikke enkelt å overleve i hobbybransjen så jeg ønsker dem (og oss)
              virkelig lykke til!
              disclaimer: jeg er kunde, betaler for varene mine og har ingen bindinger til
              SmallSize, bortsett fra at som Spekrtrum radiobruker har jeg jo ikke mange valg
              i hvor jeg kan handle

              Det var kjipt, hadde litt trua.....
              Lars Norberg

              Comment


              • #22
                Hobbygutte på Frogner er også borte. Så ut som om noen hadde tatt over lokalet.

                Comment


                • #23
                  Var innom NMJ nylig, det ble sagt at det var bestilt opp ganske mye RC saker, også fly.
                  Så da blir det spennende å se hva det ender opp med etter hvert, om det blir litt annerledes enn det heller slunkne flyutvalget Smallsize har (mange fly men bare små BNF foamies).
                  Håper det blir noe annet her da

                  Comment


                  • #24
                    Kanskje Samirc SamiRC Vi har fysisk butikk i Oslo er et alternativ så lenge for oss i Oslo området ?
                    Last edited by bth; 08-03-18, 08:47.
                    Bfight 210
                    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                    Phoenix RC Club

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by bth View Post
                      Kanskje Samirc SamiRC Vi har fysisk butikk i Oslo er et alternativ så lenge for oss i Oslo området ?
                      Har ikke vært innom der men kan jo virke som et alternativ om de satser litt på fly og heli. Kanskje jeg burde svinge innom i morgen en tur å se.
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #26
                        Var der på Lørdag. Mye bil og lite fly. Men fikk både Zap og pianotråd. Så hvis vi bruker dem kanskje de tar inn mer flyartikler.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Genic View Post
                          Var der på Lørdag. Mye bil og lite fly. Men fikk både Zap og pianotråd. Så hvis vi bruker dem kanskje de tar inn mer flyartikler.
                          Er vel høna og egget diskusjon det der[emoji38]

                          Vanskelig å bruke dem om de kun tar inn noen ting på bestilling. Må satse litt først og reklamere litt så kommer jo handelen

                          Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #28
                            Har vært innom Samirc en del ganger på vei hjem fra jobb i flere år, blir stort sett lakk, kulelager og småtterier.
                            Det er egentlig bil som er deres greie, men noe smårekvisita som har felles bruksområde med fly har de jo.

                            Har aldri vært innom Amundsen Hobby i Trondheimsveien like ved Carl Berner, det er Tog som er deres greie men de har også litt rekvisita vi kan bruke.

                            Comment

                            Working...
                            X