Announcement

Collapse
No announcement yet.

Small Size Hobbyland AS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Small Size Hobbyland AS

    Er det noen som har erfaring med kjøp fra Small Size Hobbyland AS?
    Går det lang tid før de sender?

  • #2
    Dette var en fantastisk butikk før, nå har de som mange andre blitt mest leketøy. Nettbutikken brukte veldig lang tid på å sende sist jeg bestilte derifra. Men har hørt rykter om at de har flyttet lageret tilbake til Norge, men usikker om det stemmer.
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Det er typisk når en skal ha deler fort og bestiller fra Norge... og så er det ikke engang i Norge??
      Det frister ikke akkurat til noen ny bestilling derfra da!

      Comment


      • #4
        smallsize har jeg gitt opp for lengst pga. att de er så utrolig treige med å få sendt ting.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          De var utrolig treige for noen år siden, men de siste gangene jeg har bestilt derfra har det gått like fort som fra andre butikker.

          Comment


          • #6
            For meg er det en liten omvei på vei hjem fra jobb, så jeg vet ikke noe om leveringstid på nettbestillinger.
            Men jeg nå si meg enig med Lars her, at de selger mye "leketøy" i hvert fall for oss som driver mest med fly.
            Med unntak av at de selger Hangar 9, så er det mye smått i isopor som UMX og E-Flite.

            Handler av og til noe rekvisita der når det haster, men aldri fly.
            Selv om de fikk nye websider for en tid tilbake, så er de fortsatt veldig mangelfulle.
            Informasjon om mål, vekt, teknisk info osv. er jo helt essensielt. Men fortsatt er det masse produkter det ikke står noe om annet enn varenummer og pris. Burde være unødvendig å skulle måtte google det.
            Last edited by SmurfAir; 14-08-16, 09:03.

            Comment


            • #7
              Det er vel slik at de må selge det de kan tjene penger på. Avansen på elektriske isopor lekefly er nokk langt bedre en på en stor ARF.

              Comment


              • #8
                Originally posted by bardp View Post
                Det er vel slik at de må selge det de kan tjene penger på. Avansen på elektriske isopor lekefly er nokk langt bedre en på en stor ARF.
                Inntjeningen er jo mye større på en stor ARF enn på ett lite isoporfly, men de selger selvfølgelig mange flere "småfly"
                Last edited by Viggkri2; 14-08-16, 16:59. Reason: skriveleif

                Comment


                • #9
                  Smallsize må være malen på hvordan man IKKE driver butikk. Elendige websider (på 5. året?), treg på levering. Lite på lager. Husker da de drev på Lilletorget. Da var det saker. Hvor ble det av de ansatte.....

                  Nytter ikke å konkurrere med ebay etc i dag hvis man ikke tilbyr noe som er bedre.

                  Comment


                  • #10
                    Ja det går ikke akkurat fort med dem. Bestilte noe Onsdag den 10.08. og fikk denne meldingen:
                    Du vil motta en e-post bekreftelse så fort din pakke er sendt.

                    Til dags dato har jeg ikke mottatt noen mail. så dette går som i sirup

                    Er det dette de mener med :Kjapp levering Som det står på forsiden deres
                    Last edited by Hoppfly; 15-08-16, 16:57.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg synes de små isoporgreiene er bra greier, jeg flyr de ikke men har kjøpt noen av de på nedsatt pris hos smallsize. Så tar jeg frem slakteredskapene og plukker radioutstyr støtstenger og elektronikk ut. Monterer det i stedet i modeller som er beregnet for strikkmotordrift. Mange fine modeller som kan modifiseres og ombygges til radiostyrt mikro elektromodell. Her er det mange fine:
                      Mike's flying scale model pages
                      Jeg synes det er suveret morro å se det jeg selv lager fungere, modellene egner seg forøvrig ikke i annet vær enn helt vindstille, til gjengjeld er de så lette at de kan flys fra en park eller fotballbane når det ikke er for mange tilskuere der. Og til mitt bruk er det mye hos smallsize som ikke er så dårlig. Er av og til i Oslo og da drar jeg ofte innom for å se. Jeg synes tross alt det er bra det er noen som driver i Norge fortsatt. Og bestillinger fra utlandet tar jo ukesvis.
                      Last edited by roffe_ek; 15-08-16, 21:24.

                      Comment


                      • #12
                        I dag dukket jammen delene opp fra smallsize. Da har de vært rask å sende likevel. ( bor i nordNorge,så deler bruker å ta en uke)
                        Måtte bare legge inn litt skryt ,siden jeg har vært veldig negativ tidligere i tråden.

                        Comment


                        • #13
                          Da ser det ut som denne butikken også forsvinner, bare webshop fremover. Da er det vel bare et tidsspørsmål hvor lenge det varer. Mulig de tjener mest på tog ? Smallsize shopping - Smallsize Shopping
                          Bfight 210
                          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                          Phoenix RC Club

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by bth View Post
                            Da ser det ut som denne butikken også forsvinner, bare webshop fremover. Da er det vel bare et tidsspørsmål hvor lenge det varer. Mulig de tjener mest på tog ? Smallsize shopping - Smallsize Shopping
                            Ja dessverre. Synd de legger ned den fysiske butikkken, ville tro de hadde hatt bedre sjangs ved å ha en butikken som også var kombinert nettlager med høyt fokus på nettsalget. Nettløsningene deres har alltid vært elendige, lite vareutvalg, elendig info om produktene, treige til å sende og dyrt til å være på nett.

                            De skal visst lansere ny nettbutikk i februar, men dette har de gjort mange ganger før uten at de er i nærheten av å være på nivå med de andre store aktørene her til lands. Kommer til å savne Smallsize, men det kan vel hende det gir bedre muligheter for nye aktører som ikke skal vi landsherskere emn driver med dette som en del av hobbyen.
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              Fortvil ikke!
                              Jeg var der nede på fredag, jeg snakket med sjefen selv og han kommer til å drive fysisk butikk der fortsatt
                              Men under et annet navn, siden Smallsize går videre som ren nettbutikk.
                              Det var jeg glad for å høre, da jeg er innom der på vei hjem fra jobb innimellom og handler litt materiell.

                              For det jeg vet blir det kanskje bedre
                              Når det gjelder fly og flyutstyr så har ikke Smallsize vært det helt store syns nå jeg, da de har hatt mye fokus på biler og diverse annet. Men de har jo en del materialer etc. som er vanskelig tilgjengelig på rappen i fysiske butikker i Oslo/akershus i hvert fall.
                              Så jeg er spent på hvordan det blir etter hvert når han skal drive videre under nytt navn.

                              Comment

                              Working...
                              X