Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test: Phoenix Model Spitfire MK2 1/8 Warbird ARF EP/GP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Test: Phoenix Model Spitfire MK2 1/8 Warbird ARF EP/GP

    Da blir det en elektrisk warbird test fra Elefun. Phoenix Model Spitfire MK2 1/8 Warbird ARF EP/GP med fullt oppsett.

    Flott skalamodell med både retract og flaps. Phoenix Model Spitfire .40 Warbird ARF kommer ferdig trukket i Oracover betrekning og har ett vingespenn på 140cm. Modellen er veldig forseggjordt og f.eks piloten er alledere malt og montert i cockpiten. Modellen har retract og trenger totalt 6 servoer. Cowling og hjulkåper er i glassfiber og er ferdig lakkert og holdbare.

    Flyet er laget for bruk med enten elektromotor eller fuelmotor og det følger med tilbehør for begge deler. Ønsker man å bruke fuelmotor så er det med motorfeste og det følger med tank og all hardware. For de som ønsker å bruke elektromotor, så følger det også med avstandsstykker for elektromotorinnstallasjon og eget batteribrett. Firewall er laget med hull for gjennomgang av ledninger. Fra cokpit og fram til cowling er en avtagbar luke, slik at man har enkel tilgang til batteribytte og øvrig elektronikk.
    Modellen kan flys med 46 2-takt motor eller tilsvarende 4-takt. Videre trenger man 6 servoer, mottakerbatteri, propell og radio og mottaker for å komplettere flyet. Elektrifiserer man flyet slipper man en servo, og motoroppsett på 800 watt og oppover er tilstrekkelig.

    Introducing
    The Spitfire is the most famous warbird and the most popular radio controlled plane. Created with the scale enthusiast in mind, this almost-ready-to-fly airplane replicates the scale outline of its full-scale counterpart with accuracy. the Spitfire is packed with scale details. Including Retract landing gear and all the hardware are included (servo wire, fuel tank, wheel/landing gear, etc). You only need to separately purchase the nitro engine and radio system, and fly

    Technical dataWingspan: 1400mm (55in)
    Length: 1240mm (48.8 in)
    Flying weight: 2800-3200 g
    Wing area: 32.3 dm2
    Wing loading: 86g/dm2
    Wing type: Naca airfoils
    Covering type: Genuine ORACOVER
    Gear type: Mechanic retract (included)
    Spinner size: 80mm (included)
    Radio: 6 channel minimum (not included)
    Servo: 7 standard servo: 2 aileron; 2 flap; 1 elevator; 1 rudder; 1 throttle; and 1 low profile servo retract (not included)
    Recommended receiver battery: 4.8-6V NiMH (not included)
    Servo mount: 21mm x 42 mm
    Propeller: suit with your engine
    Engine: .46-.55 / 2-stroke or .52/4-stroke glow engine (not included)
    Motor: brushless outrunner 1000-1400 W, 480 KV (not included)



    Følgende komponenter er valgt og det kommer boksåpning så fort esken er i hus:
    Phoenix Model Spitfire MK2 1/8 Warbird ARF EP/GP
    Dualsky BL Tuning Combo 4255 og 60A esc .40-55
    Power HD-6001HB Analog 6.7kg
    6s 3300mAh - 45C - Gens Ace EC5
    APC 14x8.5E
    Hitec HS-75BB Retract servo 8.2kg/0.34sek

    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	23.0 KB
ID:	638222


    Click image for larger version

Name:	9.jpg
Views:	1
Size:	20.1 KB
ID:	638230


    Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	1
Size:	40.0 KB
ID:	638229


    Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1
Size:	25.6 KB
ID:	638228


    Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	17.9 KB
ID:	638227


    Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	16.9 KB
ID:	638226


    Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	23.1 KB
ID:	638225


    Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	28.8 KB
ID:	638224


    Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	26.7 KB
ID:	638223


    Click image for larger version

Name:	resize.aspx.jpg
Views:	1
Size:	21.0 KB
ID:	638231
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Her flydd men da med glowmotor som også er en mulighet.

    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Den traurige lyden tyder vel mest på en liten 2t bensiner. Nesten like ille som elektro.

      Comment


      • #4
        Er det ikke bedre å tilby dine kunnskaper i tråder der du kan bidra enn å harselere i de trådene hvor det er motorer du ikke liker? For menigmann virker det ganske flåsete og lite gjennomtenkt. Og dette er ikke eneste tråden....

        Personlig er ikke el oppsett min favoritt men for veldig mange innen denne hobbyen så er det primært elektro som brukes og da tenker jeg at alt til sitt bruk er en grei regel. Derfor har jeg både to og firetaktere, eldrift og turbin.
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Boksåpning....











          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Noen flere...















            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Kommer endel tekst og bilder etterhvert men har ikke rukket å legge det ut ennå.

              Men i mellomtiden har jeg rukket å fly den og filmet litt. Første avgang så var den noen milliter bak bakre CG men tenkte at den var grei og stabil men det kan definitivt ikke anbefales.... Men litt bly så flyr den fint, krever som Spitfire flest litt trening på landing men alt i alt fungerer det bra. Fløy endel runder i dag og veldig snillt strømtrekk samt mer enn nok power



              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Modellen er veldig rask å montere. Min gikk på en kveld. Startet med å scanne manualen før jeg startet med å lime inn CA hengsler hele veien. Limte så inn balanseror, høyderor og flaps mens jeg ventet med sideror til finnen var limt på plass.

                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Deretter skrudde jeg fast alle servoene i vingen, forborrer først, skrur inn servoer og forsegler gjenger med tynn ca. Skrur på servo horn som bruker gjennomgående skruer inn i plastskive på andre siden av roret. Tilpasser linker og setter samtidig opp nullpunkt etc på radioen mens jeg har det løst.





                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Bruker en syltynn spiss på loddebolt med god varme og svir av filmen på alle åpninger, dvs til retract, retract servo, stab, finne osv. Veldig mye bedre enn skarp kniv da filmen som er igjen smelter fint til kanten slik at den sitter



                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment

                    Working...
                    X