Announcement

Collapse
No announcement yet.

Online butikker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Online butikker

    Sitter å googler litt fremtidige flykjøp og synes at jeg ender veldig ofte tilbake til Elfun.no.. Er det den eneste "seriøse" webshop som selger propelfly i Norge for tiden?
    Last edited by joar.larsen.94; 16-08-16, 11:38.
    --------------------------------------------------------
    Joar Larsen
    Forus RC Club

  • #2
    Kommer jo an på hva du legger i begrepet "propellfly" det, det kan jo være alt fra microfly til gigant modeller. Skjønt, Elefun har vel utvilsomt det beste utvalget, de har jo strengt tatt det meste alle andre har, samt en god del mer.

    Comment


    • #3
      Det er akkurat det.. om en ser etter noe som Elfun ikke har, så virker det som at de andre heller ikke har det... Så en ender opp tilbake på Elfun -eller kikke i utlandet.

      --Litt merkelig, tilbake i gamledager var jo Norwegian Modellers ledende, men det var jo gode alternativ.. (sukk, den katalogen var fast sengelektyre i mange år.....)
      --------------------------------------------------------
      Joar Larsen
      Forus RC Club

      Comment


      • #4
        Nortrading og rcpro har jo en del.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Den plassen eg handlar er stort sett på modellflybutikken.no
          Har fantastisk service og pris inkludert frakt matche glatt elefun. Litt mindre utvalg men som sagt FANTASTISK kundeservice.
          Pr dags dato ser eg faktisk ikkje poenget i å handle utenlands...

          Originally posted by joar.larsen.94 View Post
          Sitter å googler litt fremtidige flykjøp og synes at jeg ender veldig ofte tilbake til Elfun.no.. Er det den eneste "seriøse" webshop som selger propelfly i Norge for tiden?

          Comment


          • #6
            Originally posted by joar.larsen.94 View Post
            --Litt merkelig, tilbake i gamledager var jo Norwegian Modellers ledende, men det var jo gode alternativ.. (sukk, den katalogen var fast sengelektyre i mange år.....)
            Hvis de slutter å operere med fantasiprisene sine og kommer ned på nivået til andre butikker, så hadde jeg vært oftere innom. Har dog gjort noen varp der på tilbudsvarer, så jeg er støtt og stadig innom for å se om det har dukket opp noe nytt.

            Comment


            • #7
              Tja selv om det egentlig er utlandet så handler jeg en del hos Autopartner.se, sender ordre over 1000 kroner fraktfritt til og med til Norge.
              Lars Norberg

              Comment


              • #8
                Originally posted by Lars N View Post
                Tja selv om det egentlig er utlandet så handler jeg en del hos Autopartner.se, sender ordre over 1000 kroner fraktfritt til og med til Norge.
                25% off og 0,- i tollgebyr, om man stikker å henter det, alt. post restante
                Selv fra andre EU-land til Post Restante i Sverige.

                Ellers så er det jo flere norske forhandlere som tar inn det man ønsker seg som de ikke normalt har på lager/i utvalget.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by SmurfAir View Post
                  25% off og 0,- i tollgebyr, om man stikker å henter det, alt. post restante
                  Selv fra andre EU-land til Post Restante i Sverige.
                  Nå har du oppmerksomheten min.. hvordan fungerer i praksis post restante?
                  --------------------------------------------------------
                  Joar Larsen
                  Forus RC Club

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kjøper nå det meste av det jeg trenger fra RCPro de har god servise og det de ikke har skaffer de. Om vi bare skal handle i utlandet er det jo ikke rart det blir dårlige greier her i landet.

                    Comment


                    • #11
                      Det er enkelte postkontorer nært grensene som har det, det betyr at du får en adresse til dem som du setter som mottaksadresse på bestillngen. Når de har mottatt varen drar du dit å henter det.
                      Det er også et eget post-restante i Strømstad (som ikke er er posten.se sitt) Poste Restante Strømstad AB | Spar norsk moms og importgebyr ved kjøp fra Sverige, Tyskland, Storbritannia, Frankrike og EU Men jeg tror også posten i Strømstad har det. Men sistnevnte tror jeg ikke du nødvendigvis får beskjed, men må selv følge med på trackingen.

                      Greia er at innen EU er det ikke noe MVA etc. og det er lave fraktpriser innen EU også, så ved å gjøre det på denne måten sparer du 25% mva og tollgebyr mot at du stikker å henter det der. På en forsendelse på en del tusen kroner, er jo det snakk om en del penger å spare

                      Comment


                      • #12
                        Sant nok, jeg kjøper stort sett fly, motorer osv. her hjemme. Men kraftig overpriset rekvisita og forbruksvarer kjøper jeg som oftest fra kina.
                        Mikronor har kastet inn håndklet også har jeg sett... men de solgte jo ikke stort større greier enn mindre foamies.
                        Var vel kanskje bil de var størst på.

                        Comment


                        • #13
                          smallsize.no har også en del propellfly. Kjøper mest EDF fortiden ... fikk en E-flite F-86 (composit)
                          for 1150,- da i butikk hos smallsize. Nå er det bare å få den til å fly på tross av designet.

                          At noen handler hos Norwegian modellers er uforståelig de lever fortsatt i før Internet alderen.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by SmurfAir View Post
                            .........

                            Greia er at innen EU er det ikke noe MVA etc. og det er lave fraktpriser innen EU også, så ved å gjøre det på denne måten sparer du 25% mva og tollgebyr mot at du stikker å henter det der. På en forsendelse på en del tusen kroner, er jo det snakk om en del penger å spare
                            ER dette riktig da? MVA må vel betales til det landet hvor varen er kjøpt. Tollgebyr er vel således ikke aktuellt. Regelen er vel at varer skal flyte fritt innen EU og dermed betales MVA til det landet hvor varen kjøpes.

                            Hvis det er nye regler på plass vil det være nyttig å få det dokumentert.

                            Mvh
                            Dag Øiseth Larsen
                            90187441
                            Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                            Comment


                            • #15
                              Du har rett i det, det er Norsk mva du slipper oppå toppen på dette, for de færreste trekker vel av sin egen mva så fremt det er snakk om privat kjøp og ikke import via foretak.
                              Satsene er forøvrig litt forskjellig fra EU-land til EU-land, er en liste her Questions on your rights in the EU? Or your obligations? - Your Europe

                              Men fortolling og Norsk mva slipper man om man stikker å henter det i Sverige, samt at de innen EU har lavere fraktpriser enn for oss som står utenfor. Meg bekjent er det gjerne halvparten i fraktkostnad innen EU enn hit til Norge.

                              Så totalt sparer man Norsk mva, fortollingsgebyr fra speditør samt lavere frakt. Totalt kan det være snakk om ganske mye penger om man handler for en del tusen.

                              Comment

                              Working...
                              X