Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor kjøper dere silikon kabler?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor kjøper dere silikon kabler?

    Prøver å få litt orden på hobbyrommet og til nå har jeg kjøpt silikonkabler hos Hobbyking og har vært veldig fornøyd med disse. Men ønsker å kjøpe hele ruller med kabler slik at jeg slipper masse kveiler som hele tiden blir et kaos. Er det noen som har tips om hvor det er best å handle dette og man er sikker på at man ikke får en pose med kabel?
    Lars Norberg

  • #2
    Hansen Hobbies - Home har VELDIG mye bra innen kabler, connectors etc.
    Har en fin Futaba-tang bl.a.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Koster formuer å kjøpe silikon kabel på trommel...
      Vesentlig billigere å kjøpe tomme tromler i forskjellige diametere for så å rulle opp billig kina kabel kjøpt i løs vekt...

      Her er et lite søk på ebay:
      http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2053587.m570.l1313.TR0.T RC0.H0.Xplastic+wire+spools.TRS0&_nkw=plastic+wire +spools&_sacat=0

      Shop by Category | eBay


      Kanskje du kjenner en elektriker, de pleier å kaste en del tomgods som kan brukes.

      Click image for larger version

Name:	mlvU-uZP05E1cXGpjHpWwmw.jpg
Views:	1
Size:	25.6 KB
ID:	615062


      OT:
      Har du blitt helt hekta på Opus - samme hvor jeg leser så er en en person som absolutt må kjøpe en av disse ........
      Det finnes da hundrevis av andre modeller som er mer egnet for norske (danske) hang forhold.
      Last edited by Quadrocopter; 17-08-16, 23:19.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Quadrocopter View Post
        Koster formuer å kjøpe silikon kabel på trommel...
        Vesentlig billigere å kjøpe tomme tromler i forskjellige diametere for så å rulle opp billig kina kabel kjøpt i løs vekt...

        Her er et lite søk på ebay:
        http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2053587.m570.l1313.TR0.T RC0.H0.Xplastic+wire+spools.TRS0&_nkw=plastic+wire +spools&_sacat=0

        Shop by Category | eBay


        Kanskje du kjenner en elektriker, de pleier å kaste en del tomgods som kan brukes.



        OT:
        Har du blitt helt hekta på Opus - samme hvor jeg leser så er en en person som absolutt må kjøpe en av disse ........
        Det finnes da hundrevis av andre modeller som er mer egnet for norske (danske) hang forhold.

        Kanskje det er løsningen ja, må ihvertfall få laget meg et skikkelig system da det jeg har nå fungerer dårlig:P

        OT:
        Ja prøver å få tak i en Opus en av Hanstholm gutta da jeg klarte å overbevise han om at han burde ha en slik (Alle burde ha en Opus), men er jo ingen som vil selge dem brukt. Men vet du om noe tilsvarende 2 metre så ta gjerne kontakt.
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Er det noen som vet hvordan Hobbyking sender silikonkabler nå? Er det slik at om du bestiller 10meter så får du 10 pakker a 1 meter eller sender de 10 meter?
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Liten oppdatering, har endelig fått masse silikonkabler i forskjellig tykkelse i hus. Hobbyking har nå ferdig lengder på 5-10-15meter osv. God kvalitet etter min mening.

            Men noen tips om butikker her i Norge eller hvor jeg kan få tak i små kabeltromler på rundt 15cm i diameter?
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Hvordan er det med forsendelser fra hobbyking nå?
              Går det i posten eller? Fraktpriser?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Hoppfly View Post
                Hvordan er det med forsendelser fra hobbyking nå?
                Går det i posten eller? Fraktpriser?
                Tja det er jo en del frakt, men bestiller ofte en del ting og i det siste er det UPS eller DHL ekspress som har vært alternativet. fra 15-40 dollar i frakt når du for eksempel bestiller batterier så fyller jeg opp med skruer og kabler til det passer med vekten. Fordelen er at du får det på døra innen 2-3 dager.
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Lars N View Post
                  Liten oppdatering, har endelig fått masse silikonkabler i forskjellig tykkelse i hus. Hobbyking har nå ferdig lengder på 5-10-15meter osv. God kvalitet etter min mening.

                  Men noen tips om butikker her i Norge eller hvor jeg kan få tak i små kabeltromler på rundt 15cm i diameter?
                  Print dem, du har jo 3D printer du også

                  404

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by SmurfAir View Post
                    Print dem, du har jo 3D printer du også

                    404
                    Hehe. Har faktisk vært inne på tanken. Men tar fryktelig lang tid da jeg trenger rundt 20 stykker[emoji23]

                    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #11
                      20 stk. ja om du (som meg) ikke vil forlate hjemmet under printing så blir det mye hjemmekontor med Gj om du trenger de raskt.
                      Har ikke testet den i sliceren, men det er nok noen timer pr. stk. om du ikke skal bruke veldig stor layertykkelse

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by SmurfAir View Post
                        20 stk. ja om du (som meg) ikke vil forlate hjemmet under printing så blir det mye hjemmekontor med Gj om du trenger de raskt.
                        Har ikke testet den i sliceren, men det er nok noen timer pr. stk. om du ikke skal bruke veldig stor layertykkelse
                        Har somme holdning jsja. Kan jo anta for 10 timer ihvertfall[emoji6]

                        Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                        Lars Norberg

                        Comment

                        Working...
                        X